Escrocii au găsit o metodă prin care să-i lase fără bani pe patronii micilor magazinelor: automatele self pay. Administratorul unei astfel de societăți din Prahova a rămas fără banii din gestiune în urma unui apel telefonic cu privire la o presupusă defecțiune a automatului de plăți.
Patronul magazinului a acceptat să stea de vorbă cu Observatorul Prahovean sub protecția anonimatului dintr-un motiv lesne de înțeles: escrocii știu totul despre el și se teme pentru siguranța lui.
Cum funcționează înșelătoria
În urmă cu câteva zile, acesta a primit un telefon de la un bărbat care s-a dat drept un reprezentant al firmei care deține aparatul de plăți amplasat în magazinul și l-a înștiințat despre faptul că acesta înregistrează mai multe erori.
Fără să stea prea mult pe gânduri, patronul l-a pus pe așa zisul reprezentant în contact cu angajata sa.
„Am fost sunat de domnul care s-a dat de la self pay, care mi-a zis că observă în sistem trei erori. Mi-a spus că un client a încercat să facă o depunere de bani și au rămas blocați banii.
Am dat numărul angajatei pentru a lămuri situația, pentru că astfel de lucruri sunt posibile”, ne-a declarat patronul.
Ce a urmat
Angajata a fost sunată și a fost instruită să introducă mai multe sume de bani în terminalul de plăți.
Chiar dacă în timpul acestor operațiuni pe display-ul automatului apăreau diverse mesaje, femeia a fost asigurată că aceste lucruri sunt normale și nu trebuie să își facă griji.
„Nu mi-a trecut prin cap că o vor pune să introducă sume de bani în aparat, cu atât mai mult cu cât mi-a spus că e vorba de un blocaj si l-am crezut pe cuvânt când mi-a zis de la ce firmă e”, a mai declarat păgubitul.
În momentul în care femeia și-a dat seama că la mijlocul ar putea fi o escrocherie, l-a întrebat pe bărbatul cu care se afla în telefon, cum își pot recupera banii, fiind vorba de niște sume luate din gestiune.
„După cele întâmplate angajata mea a întrebat cum vom recupera banii, moment în care i s-a transmis să păstreze chitanțele, urmând ca o echipă tehnică să vină la fața locului pentru restituirea lor.
Și-a dat seama că a fost înșelată și a sunat la numărul de telefon afișat pe terminalul de plăți. Așa am aflat că banii au ajuns într-o bancă virtuală și nu se mai poate face nimic pentru anularea transferului”, ne-a mai declarat păgubitul.
Cum au aflat escrocii datele de contact
Îngrijorător este faptul că, potrivit păgubitului, reprezentanții automatului de self pay sunt la curent cu astfel de practici însă nu își pun în temă clienții.
„Am luat legătura cu cei de la self pay și mi-au spus că știu de această jmecherie. Cu toate astea nu ne-au informat și nu mi se pare deloc normal.
Cu atât mai mult cu cât escrocii au avut acces la datele de contact și la locația afacerii mele prin intermediul site-ului lor.
Concret, fiecare automat de plăți pe care îl au poate fi localizat prin intermediul unei hărți care este disponibilă pe site-ul lor” mai susține bărbatul.
Acesta este convins că nu își va mai recupera banii însă dorește să atragă atenția celorlalți administratori de afaceri din Prahova și din țară, care au instalate astfel de automate de plăți, asupra riscurilor la care se expun și cum pot rămâne fără bani.
Ce spune Poliția
Bărbatul a făcut și plângere la Poliție. Cu privire la această situație, reprezentanții IPJ au precizat că în cauză a fost deschis un dosar penal pentru înșelăciune.
„Polițiștii s-au deplasat la fața locului iar din verificările efectuate a rezultat faptul că femeia, ar fi fost contactată de o persoană necunoscută sub pretextul că este angajat al Paypoint, pentru efectuarea de lucrări de mentenanță.
Astfel, femeia ar fi fost convinsă să efectueze o plată de 1.000 de lei, prin intermediul unei aplicații, de pe terminalul respectiv, iar ulterior, persoana care a apelat-o nu a mai răspuns la telefon.
În cauză, la acest moment se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, în vederea stabilirii cu exactitate a situației de fapt și luării măsurilor legale care se impun”, au declarat reprezentanții Poliției.