Sute de români cad zilnic victime rețelelor de infractori care își promovează ”serviciile” prin intermediului reclamelor difuzate pe cele mai accesate siteuri. Subiect al unora dintre cele mai elaborate scheme de falsificare a imaginii, Andreea Marin a început o campanie de conștientizare și mobilizare a autorităților pentru blocarea acestui fenomen. Astăzi a avut o nouă intervenție prin care cere Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) să înceapă blocarea reclamelor.
Filmul video falsificat (deep fake) prin intermediul căruia celebrități îndeamnă oamenii să cumpere acțiuni la proiecte fictive sau să-și ofere fără nicio reținere datele personale unor rețele de infractori, este unul dintre cele mai eficiente mijloace de convingere a victimelor.
Prin ”recomandări video” false, vedete de prim rang contribuie fără să știe la înșelarea încrederii oamenilor de bună credință. În acest fel le sunt propuse amatorilor investiții incredibile, de genul ”muncești o oră pe zi și câștigi zeci de mii de euro” fără să trebuiască să te ridici de pe canapea.
Odată ce ”i-au văzut și auzit” pe Ion Țiriac, Andrea Marin sau Adrian Mutu povestind cât de mulțumiți sunt randamentul ”investițiilor”, decid sa investească la rândul lor, pentru a ”nu rata ocazia”.
Respectiva reclamă le anulează spiritul critic. Pur și simplu nu mai verifică dacă oferta este sau nu validă, dacă nu cumva nu ”este prea bună pentru a fi adevărată”.
Astfel transmițându-și datele bancare și personale pe niște siteuri fantomă este o chestiune de timp până când sunt lăsați fără economiile de viață.
Campaniile publicitare se derulează la vedere, folosind fără acord imaginea a zeci de vedete îndrăgite sau a unora dintre cele mai de încredere instituții sau companii românești.
Prezentă pentru a doua oară consecutiv la ședința Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), Andreea Marin a solicitat din nou intervenția organismului pentru stoparea difuzării reclamelor video false.
”Să știți că în fiecare zi, dar chiar în fiecare zi, oamenii păcăliți pierd bani. În fiecare zi. (…) Dumneavoastră puteți opri aceste reclame. Aveți cadrul legal”, spune Andreea în intervenția pe care o puteți urmări integral accesând video-ul de mai jos.
Alături de: Cosmin Prelipceanu, scandalizat după apariția într-o reclamă falsă,
de: Declarația lui Marcel Ciolacu care a șocat România
de: Rețeta câștigurilor din reclame fake: Simona Halep și BRUA
de: Andreea Marin cere intervenția autorităților în fenomenul publicității înșelătoare
de: Era să scap de bani în loc de dureri printr-o reclamă fake
de: Irina Loghin continuă să fie victima publicității neetice
de: Bobonete cere încadrare penală pentru colesterol și diabet în România
de: Cum m-au ajutat Zâna și Măruță să fac bani pe Tik Tok
de: Angela Similea și Irina Loghin, folosite în reclame mincinoase
de: Biserica Fake, mai mare decât Catedrala Mântuirii Neamului
de: Victima publicității false, Andreea Marin, reacționează
și acest articol face parte din inițiativa de public awareness referitoare la lipsa de supraveghere și de reglementare a conținutului publicitar bazat pe informații false și care promovează activități ilegale în mediul online, susținută de Observatorul Prahovean.


 


