Viața la bloc este ghidată de reguli. În multe cazuri, acestea, însă, sunt încălcate, spre disperarea unor locatari. Pe lista de probleme figurează și modul în care asociațiile de proprietari decid cum anume sunt folosiți banii obținuți din închirierea spațiilor comune, pentru amplasarea de antene sau de mijloacele de publicitate.
Avem legislație privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Avem, separat, stabilite reglementări în statutul asociațiilor de proprietari. Avem inclusiv un set de reglementări, de „norme și bună vecinătate dintre proprietari”…
Un ploieștean reclamă faptul că, deși pe bloc au fost amplasate antene foarte mari, locatarii în continuare plătesc la fondul de reparații. Problema a apărut atunci când proprietarii au aflat că trebuie să cotizeze pentru repararea liftului.
Citește și: Viața la bloc. Un ploieștean reclamă câinii vecinilor
„Am fi putut spune că suntem privilegiați pentru că pe bloc au fost amplasate, contracost, încă din 2018, antene foarte mari.
Normal, am fost de acord în speranța că, astfel, banii strânși vor fi folosiți la fondul de reparații. N-am fost însă curios să aflu până acum câți bani s-au strâns.
Recent, în cadrul adunării de proprietari, ni s-au cerut bani pentru repararea liftului. Firesc, am întrebat câți bani s-au strâns de când avem antenele pe bloc, la fondul de reparații.
Mi s-a spus că avem ceva bani, dar nu mi s-a răspuns concret care este suma. Avem bani de la antenele mari de pe bloc, dar asociația ne cere să plătim pentru repararea liftului.
Cum pot să aflu câți bani avem la fondul de reparații? Se pot folosi banii de la antene pentru repararea liftului?”, este nedumerirea unui ploieștean care locuiește într-un bloc situat pe Bulevardul Republiciiu din Ploiești.
Citește și: Viața la bloc în Ploiești. Ce poți face dacă vecinul nu-ți permite accesul în uscătorie
Viața la bloc în Ploiești. Avem antene mari pe bloc, dar în continuare ni se cer bani la fondul de reparații
Conform Ordinului nr. 1058/2019, „toate veniturile obținute din exploatarea proprietății comune, precum amplasarea mijloacelor de publicitate, amplasarea de antene, închirierea spațiilor comune și altele asemenea, inclusiv veniturile din dobânzi bancare, aparțin asociației de proprietari, alimentează numai fondul de reparații al asociației de proprietari și nu se plătesc proprietarilor”.
Prin urmare, sumele încasate pentru închirierea spațiului pentru antene pot fi folosite pentru repararea liftului.
Citește și: Viața la bloc în Ploiești. Cei care locuiesc la parterul sau la etajul unu al unui bloc plătesc sau nu pentru lift?
Viața la bloc în Ploiești. Avem antene mari pe bloc, dar în continuare ni se cer bani la fondul de reparații
Același act normativ prevede că „lista acestor venituri, precum și cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, într-un raport afișat la avizierul asociației și se evidențiază în registrul unic de venituri și cheltuieli al asociației de proprietari, conform Legii 196/2018”.
Administratorul este obligat, în baza prevederilor legale, să folosească pentru plățile curente și pentru încasări contul curent al asociației de proprietari, la care au acces pentru informare toți proprietarii din condominiu.
Citește și: Viața la bloc. Focar de infecție, mobilă veche pe hol și invazie de gândaci într-un imobil din Ploiești – FOTO
Viața la bloc în Ploiești. Avem antene mari pe bloc, dar în continuare ni se cer bani la fondul de reparații
Recapitulând, conform legii, toți locatarii trebuie să aibă acces la informațiile privind sumele colectate ca venituri din exploatarea proprietății comune.
Astfel, proprietarii din condominiu au acces la extrasele de cont, emise automat conform contractului de cont curent al asociației de proprietari.
Citește și: Viața la bloc în Ploiești. Ce faci dacă te-ai săturat că vecinii dau muzica la maximum
În cazul în care aceste venituri nu sunt afișate la avizier, proprietarii poty depune o cerere la asociația de proprietari prin care să solicite acest lucru. În cazul în care nici atunci nu se realizează acest lucru, proprietarii pot semnala această problemă la Serviciul Monitorizare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Ploiesti.
Fondul de reparații, aprobat anual
Pe de altă parte, potrivit legislației în vigoare, proprietarii, membri ai asociației de proprietari, aprobă un fond de reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.
Citește și: Viața la bloc în Ploiești. În ce condiții poți înstrăina apartamentul
Pentru încasarea fondului de reparații, administratorul eliberează chitanță nominală separată.
Asociația de proprietari are obligația de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar, hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziții sunt nule de drept.
Citește și: Românii pot câștiga bani pentru antenele de telefonie amplasate pe terenurile proprietate
Tu ce problemă ai la bloc? Contactează-ne la: 0785 075 112, pe WhatsApp.
