Invitat la emisiunea Observatorul Prahovean LIVE, președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a făcut noi precizări cu privire la stadiul proiectelor privind variantele ocolitoare de la Comarnic și de la Azuga – Bușteni.
Considerate o alternativă pentru aglomerația de pe DN1, variantele ocolitoare de la Comarnic și de la Azuga – Bușteni sunt două dintre proiectele de infrastructură cu finanțare europeană propuse de Consiliul Județean Prahova.
Prezent la emisiunea Observatorul Prahovean LIVE, moderată de jurnalistul Marius Nica, președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a făcut noi precizări privind stadiul proiectelor.
„Comarnicul este mai simplu. S-a ținut licitația. Am trecut de tehnic, am ajuns la financiar, urmează ca într-o săptămână să anunțăm câștigătorul pentru Comarnic. După aceea începe proiectarea care ar trebui să dureze o lună și jumătate”, a anunțat Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova.
Citește și: Noi detalii pentru traseul viitoarei variante ocolitoare de la Comarnic
Cât privește varianta ocolitoare de la Azuga – Bușteni, președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a anunțat că, vineri, 10 martie, se depun ofertele.
„Sunt șase milioane de oameni care trec pe acolo. Orice zi pierdută este o zi în care oamenii își pierd timpul în trafic și deja devine destul de dificil”, a susținut președintele Consiliului Județean Prahova, care a vorbit și despre alte proiecte de infrastructură importante pentru Prahova, respectiv Valea Doftanei – Săcele, centura ocolitoare de la Câmpina, dar și despre drumul care va lega Băneștiul de Valea Doftanei.
Traseul propus pentru Varianta ocolitoare de la Comarnic
Traseul propus pentru varianta ocolitoare de la Comarnic, cu o lungime de aproximativ 6 km, începe din Drumul Judeţean 101R, la ieşire din Breaza.
Din această intersecţie, traseul drumului proiectat merge paralel cu calea ferată până la km 1+330, unde traversează râul Prahova printr-un pod de 80 de m. Urmează o intersecție amenajată cu sens giratoriu cu strada Ghioșeşti, după care continuă paralel cu albia râului Prahova.
Drumul traversează râul Prahova printr-un pod de 60 m, apoi continuă pe malul drept al râului unde traversează un afluent al Prahovei (Valea Mesteacănului) pe un pod de 36 m.
Traseul continuă pe malul drept al râului Prahova, pe care îl traversează pe un pasaj care trece şi peste calea ferată Bucureşti-Braşov la km 5+800 şi se închide printr-o intersecţie de tip giratoriu cu DN1 la km 111+200.
Lucrările includ construirea a trei poduri noi, dar și dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. Proiectul prevede și construirea unui pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov.
Traseul pentru varianta ocolitoare Azuga – Bușteni
Varianta ocolitoare Azuga – Bușteni va avea o lungime de peste 9,4 km, urmând să includă patru tronsoane
Primul segment, situat în extravilan, (1,600 km) începe la km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN1, km. 126+640).
Acest segment va avea un traseu adiacent DN1, separat de acesta printr-o zonă mediană pe care se va amplasa parapet tip New Jersey.
Cel de-al doilea segment, cu o lungime de 5,130 km, situat în intravilanul Buşteni pornește de la km 1+630 (ieşire din DN1, km. 128+300 prin dreapta) și continuă până la km 6+760, respectiv intrare în DN1, km. 133+500 prin dreapta.
Al treilea segment, cu o lungime de 0,520 km, situat în extravilan, pornește de la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN1, km. 133+550 prin dreapta.
Al patrulea segment, care se va desfășura pe o distanță de 2,184 km, în intravilanul orașului Azuga, va începe la km 7+250 (ieşire din DN1, km. 134+050 prin dreapta). Final traseu: km 9+434 (intrare în DN1, km. 136 +100 prin stânga).


 


