Consiliul Județean Prahova și-a propus realizarea unei variante ocolitoare Azuga – Bușteni, ca alternativă la DN1. Cu o lungime de peste 9,4 km, viitorul traseu al variantei ocolitoare Azuga – Bușteni va include patru tronsoane.
Realizarea accesului complementar către A3 Azuga – Bușteni prezintă avantajul descărcării unei parti din traficul de pe DN1 și o rută alternativă către nodurile viitoarei Autostrăzi între Sinaia şi Bușteni şi între Bușteni şi Azuga.
Traseul propus pentru accesul complementar Azuga – Bușteni va avea lungime totală de 9,434 km, traseul urmând să includă patru tronsoane, conform analizei Consiliului Județean Prahova.
Citește și: Consiliul Judeţean Prahova a lansat licitaţia pentru şoseaua ocolitoare a oraşelor Azuga şi Buşteni
Primul segment – 1,600 km (extravilan)
Început traseu: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN1, km. 126+640). Acest segment va avea un traseu adiacent DN1, separat de acesta printr-o zonă mediană pe care se va amplasa parapet tip New Jersey. Vor fi realizate două benzi pe fiecare sens.
Citește și: Traseul centurii ocolitoare a orașului Mizil. Valoarea investiției depășește 113 milioane de lei
Al doilea segment – 5,130 km (intravilan Buşteni)
Început segment – km 1+630 (ieşire din DN1, km. 128+300 prin dreapta). Final segment: km 6+760 (intrare în DN1, km. 133+500 prin dreapta).
Al treilea segment – 0,520 km (extravilan)
Acest segment începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN1, km. 133+550 prin dreapta) Acest segment va avea un traseu adiacent DN1, separat de acesta printr-o zonă mediană pe care se va amplasa parapet tip New Jersey.
Citește și: Variantă ocolitoare pentru orașul Vălenii de Munte. Vot în Consiliul Județean Prahova – VIDEO
Al patrulea segment – 2,184 km (intravilan Azuga)
Început segment: km 7+250 (ieşire din DN1, km. 134+050 prin dreapta). Final traseu: km 9+434 (intrare în DN1, km. 136 +100 prin stânga). Se vor crea intersecţii simple la nivel şi bretele cu străzile din trama orăşenească şi intersecţii giratorii în punctele unde drumul proiectat se întâlneşte cu DN1.
Lucrări propuse pentru varianta Azuga – Bușteni
- intersecții simple la nivel de bretele
- parte carosabilă cu una sau două pante, încadrată cu benzi de încadrare şi borduri de beton sau acostamente
- trotuare;
- rigole carosabile sau şanţuri de beton;
- elemente prefabricate sau monolite din beton, pentru asigurarea stabilităţii
Proiecte de infrastructură propuse în Prahova
Pe lista de proiecte de infrastructură propuse de Consiliul Județean Prahova figurează și pasajul denivelat DN1, intersecție cu DJ101 I – strada Buda, varianta ocolitoare Mizil, variantă ocolitoare Păulești, varianta ocolitoare Bănești – Valea Doftanei, acces rutier complementar descărcare A3 – Comarnic.