Varianta ocolitoare Mizil, proiect cu finanțare europeană propus de Consiliul Județean Prahova, are ca obiectiv principal preluarea traficului care tranzitează orașul. Traseul propus va avea o lungime aproape 7,5 km și va include două poduri dar și mai multe intersecții cu DN1B, DJ 102K și DJ 100H.
Aleșii județeni au aprobat, vineri, devizul general actualizat de către proiectant pentru varianta ocolitoare a orașului Mizil. Valoarea investiției propuse, conform documentației, este de 113.420.983,57 lei cu TVA
Scopul principal al investiției este preluarea fluxurilor majore care tranzitează orașul Mizil. Investiția își propune fluidizarea traficului urban prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, dar și devierea traficului greu din centru și traversarea orașului, în condiții de siguranță a circulației.
Varianta ocolitoare a orașului Mizil ar urma să fie realizată pe teritoriul localităților Mizil, Gura Vadului, Vadu Săpat și Fântânele.
Citește și: Încep exproprierile pentru varianta ocolitoare Mizil
Traseul propus va avea o lungime de 7,466 km, iar lățimea părții carosabile va fi de 7,00 m.
Traseul se desprinde din DN1B, cu aproximativ 1000 metri înainte de intrarea în orașul Mizil.
Viitorul drum va intersecta DJ 102 k, unde se propune amenajarea unei intersecții giratoare. Ulterior, drumul continuă în zona de nord a orașului, iar după intersecția cu DJ 100 H traseul continuă în direcția sud printr-o altă intersecție giratoare cu DN1B.
Proiectul include și două poduri, la km 4+100 peste râul Tohănenca și la km 5+700 peste râul Ghighiu.
Intersecția propusă cu DN 1B, potrivit raportului proiectului de hotărâre, va fi de tip intersecție giratoare, iar traseul se va desfășura preponderent în zona drumului de exploatare existent, pe zone neconstruite.
Finanțarea lucrărilor se va realiza din bugetul local, bugetul de stat și din alte surse de finanțare legal constituite, iar contribuția județului Prahova va fi în valoare de 44.198.476,70 lei cu TVA. Consiliul Județean speră să obțină finanțare pentru acest proiect prin programul „Anghel Saligny”.