Stare de urgență. Criza Covid-19 la Primăria Ploiești, efect de bumerang în bugetul local

0

La mai bine de trei săptămâni de la declararea stării de urgență, în ciuda suspendării temporare a investițiilor, reducerea cheltuielilor la nivelul Primăriei Ploiești este mai mult declarativă. Primii care au resimțit din plin criza generată de Covid-19 au fost cei peste 500 de angajați de la TCE și de la SGU, trimiși rapid în șomaj tehnic.   

Închiderea unor societăți comerciale sau trimiterea în șomaj tehnic a celor care, până mai ieri, asigurau parte din veniturile municipalității, prin sumele virate la bugetul local, ar fi trebuit să dea de gândit în primul rând Primăriei Ploiești, în contextul în care se vorbește de un scenariu cu mult mai pesimist față de toate crizele prin care a trecut municipiul în ultimii ani.

Din start trebuie spus că radiografia situației din administrația ploieșteană nu pleacă de la celebra expresie „să moară și capra vecinului” și că, mai ales în acest context, nimeni nu își dorește ca oamenii să-și piardă locurile de muncă. Acest lucru, inevitabil, ar conduce la un blocaj și mai mare.

Din păcate, efectele crizei, care s-au resimțit în mare măsură la cei care lucrează în mediul privat, se vor reflecta, în mod direct în bugetul local.  În plus, prin suspendarea unor activități au dispărut complet sumele provenite din venituri proprii, iar obișnuitele donațiile și sponsorizările se îndreaptă în cele mai multe situații spre spitale, acolo unde se duce o luptă directă cu virusul Covid-19.

Reduceri de cheltuieli indirecte – La Primăria Ploiești, prima analiză pentru reducerea cheltuielilor a vizat numai capitolul de bunuri și servicii.

Vorbim de economii generate de suspendarea cursurilor în școli sau de cele legate de sistarea temporară a unor activității în clădirile aflate în administrarea municipiului.

Sumele nu vor fi, însă, nici pe deparate suficiente pentru nevoia de fonduri când vine vorba de cheltuielile de funcționare la nivelul Ploieștiului.

Singurele instituții unde s-au redus bugetele au fost la Teatrul Toma Caragiu (110.000 de lei) și la Filarmonica Ploiești (100.000), care au renunțat la colaboratori.

Fondurile astfel obținute au fost direcționate către cele două unități din subordinea Consiliului Local Ploiești, Spitalul de Pediatrie și Spitalul Municipal, pentru achiziționarea de echipamente medicale.

Peste 500 de angajați în șomaj tehnic la SGU și TCE – Dacă anul trecut, Primăria Ploiești vorbea de un buget auster, acum, criza este dublată de măsurile impuse prin ordonanțele militare.

Pe lângă cei din mediul privat, efectele pandemiei de coronavirus au fost resimțite din plin de angajații de la SGU și de la TCE, societăți aflate în subordinea Consiliului Local, trimiși rapid, prin rotație, în șomaj tehnic, în baza unei hotărâri a Comitetului Local pentru Situații de Urgență care viza reducerea activității.

Este vorba despre peste 300 de persoane de la SGU Ploiești, precum și despre alți 200 de angajați de la TCE Ploiești.

De același regim vor avea parte și angajații de la SC Hale și Piețe unde, ca urmare a ordonanțelor militare, au fost suspendate peste 320 de contracte pentru spațiile unde se desfășurau activități non-alimentare, iar din cele peste 600 de mese închiriate în piețe au rămas puțin mai mult de 150.

Despre funcționarii Primăriei Ploiești, precum și despre cei din alte instituții din subordinea Consiliului Local, nu s-a spus niciun cuvânt, în afară de faptului că își vor muta activitatea în mediul online și că, prin rotație, vor lucra de la domiciliu.

Citește și: Ce salarii au angajații din Primăria Ploiești – FOTO document

Organigrama Primăriei Ploiești are 379 de posturi, respectiv trei posturi de demnitari, 281 de funcționari publici și 95 de persoane – personal contractual. 37 de posturi sunt de conducere, restul, de 246, fiind de execuție.

O adevărată „armată” de funcționari, dacă adăugăm personalul din celelalte structuri din subordinea Consiliului Local.

De exemplu, Clubul Sportiv Municipal are în organigramă 112 posturi, dintre care 12 sunt de conducere, iar principala măsură, după suspendarea activităților sportive, a fost de înființare a unei celule de criză (Vezi AICI).

Cheltuieli salariale de peste 6,2 milioane de euro în 2020 – Pentru cheltuielile salariale, în 2020, în bugetul local au fost prevăzute fonduri în cuantum de 30 de milioane de lei, având în vedere că, în ultimii trei ani, nivelul de salarizare a crescut substanțial. Suma este destinată, strict pentru plata salariilor din Primăria Ploiești și de la Parcul Municipal Vest.

Separat însă, transferurile către instituțiile publice din subordinea Consiliul Local sunt cu mult mai mari.

La Clubul Sportiv Municipal, pentru secțiunea de funcționare, suma este de 12.467.000 de lei, în timp ce pentru Administrația Parcului Constantin Stere au fost prevăzute 9,9 milioane de lei.

Administrația trebuie însă să acopere cheltuielile de funcționare pentru mult mai multe instituții: la Serviciul Public Finanțe Locale, la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Populației, la Poliția Locală, la Teatrul Toma Caragiu și la  Filarmonica Paul Constantinescu, la Casa de Cultură, precum și sumele necesare pentru administrarea clădirilor celor două spitale aflate în subordinea Consiliului Local.

Iar dacă în anii trecuți, unele instituții atrăgeau bani din încasări de bilete, sponsorizări și donații, acum, prin suspendarea activităților culturale și sportive, efortul bugetar a trecut în totalitate la bugetul local.

Solidaritate. Prima primărie din Prahova unde s-au redus salariile angajaților este la Mănești

Primăria Mănești, care are o organigramă de puțin mai mult de 30 de posturi, una dintre măsurile luate a fost de reducere a cheltuielilor salariale.

Citește și: Prima primărie din Prahova unde s-au redus salariile angajaților

De comun acord cu angajații, primarul comunei Mănești, a propus reducerea salariilor cu 20%. La Ploiești chiar atât de mult „în profunzime cu analiza”.

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău