Începutul lunii iulie a fost marcat de ororile descoperite în azilele de bătrâni din țară. Condițiile inumane în care erau ținute și tratate persoanele vulnerabile, modul în care angajații centrelor se comportau, dar și ilegalitățile descoperite, au dus la decizia Guvernului de a solicita autorităților din fiecare județ, prin intermediul prefecturilor, controale masive în toată țara.
Prefectura Prahova a trâmbițat timp de câteva acțiunile desfășurate, însă modul în care au fost comunicate informațiile relevante pentru populație, numele centrelor controlate spre exemplu, au fost obținute cu greu de jurnaliști.
Citește și: Concluziile Poliției Prahova în urma controalelor din azilele de bătrâni din județ
Fiind deja obișnuiți cu acest „mod eficient” de lucru, al controalelor anunțate cu câteva zile înainte, am solicitat autorităților rezultatele acțiunilor similare efectuate în județul Prahova, în ultimii doi ani, până la data de 10 iulie 2023.
Ce au făcut autoritățile din Prahova pentru bătrânii și persoanele vulnerabile din centrele din județ în ultimii doi ani, când nu exista niciun fel de presiune publică acestui subiect? Vă invităm să aflați din răspunsul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova. Solicitarea a fost transmisă înainte
- Câte controale au fost efectuate în centrele rezidențiale, de stat și private, destinate persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale destinate persoanelor adulte cu dizabilități, în centrele rezidențiale destinate copiilor și în centrele rezidențiale destinate copiilor cu dizabilități, la nivelul județului Prahova în ultimii doi ani, până la data 10.07.2023.
- Ce nereguli au fost constatate la fiecare centru în parte
- Ce sancțiuni au fost aplicate și pentru ce nereguli.
Citește și: Lista unităților din Prahova sancționate de ITM în urma scandalului azilelor de bătrâni. Ce nereguli au fost constatate
Răspunsul DGASPC Prahova
În perioada 2021 – 10.07.2023, la nivelul centrelor rezidențiale din structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova au fost realizate 50 controale din partea instituțiilor cu atribuții de control privind serviciile sociale care au avut ca scop monitorizarea modului în care se respectă legislația în domeniul protecției copilului și a persoanelor adulte cu dizabilități, respectarea drepturilor beneficiarilor din centrele aflate în structura direcției, precum și identificarea eventualelor suspiciuni de abuz/exploatare și/sau rele tratamente aplicate beneficiarilor din sistemul de protecție socială.
CONTROLE EFECTUATE ÎN CENTRELE REZIDENȚIALE PENTRU COPII
Complexul de Servicii Comunitare „SE. Andrei” Ploiești (Ploiești, str. Rapsodiei nr. 2 bis)
1.În perioada 02-05.08.2022. reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție
Socială Prahova au efectuat un control inopinat care a vizat monitorizarea activității, Conform Procesului verbal nr. 3736/08.08.2022 nu au fost identificate neconformități față de prevederile legislației în domeniu, nefiind necesare aplicarea măsurilor de remediere.
Conform P.V. control nr. 3769113/ 16.03.2023 încheiat în urma controlului efectuat de
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova, au fost constatate următoarele nereguli:
- Punerea în funcțiune a construcțiilor cu destinația de îngrijire și continuarea funcționării țări obținerea autorizației de securitate la incendiu
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: au fost întocmite Nota de fundamentare nr. 6020/ 23.12.2022, Caietul de sarcini nr. IA. 14577/ 29.02.2023. referatul pentru achiziție publică nr. IA 2293 1/ 11.05.2022; de la societatea APSIDA au fost primite documentația tehnică vizată spre neschimbare, expertiză tehnică, avizul de securitate la incendiu nr. 698/ 22/SU-PH/ 08.1 1.2022.
Complexul de Servicii Comunitare „SF. Maria” Vălenii de Munte (Vălenii de Munte, str Berceni nr. 44)
1.În data de 06.09.2022. reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova au efectuat un control inopinat care a vizat monitorizarea anuală a activității la Centrul Rezidențial de Tip Familial Izvoarele din cadrul CSC „SF. Maria” Vălenii de Munte.
Conform Procesului verbal nr. 102/12.09.2022 nu au fost identificate neconformități legate de prevederile legislației în domeniul asistenței sociale și nu s-au formulat recomandări.
2.În data de 25.08.2022. reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova au efectuat o misiune de control care a vizat monitorizarea anuală o activității la Centrul de Plasament din cadrul CSC „St. Maria” Vălenii de Munte. Conform Procesului verbal nr. 95/30.08.2022 nu au fost identificate neconformități față de prevederile legislației în domeniu asistenței sociale și nu s-au formulat recomandări
CONTROLE EFECTUATE ÎN CENTRELE REZIDENȚIALE PENTRU PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI
Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică pentru Persoane Adulte cu Handicap Urlați Urlați, str. Nucetulul nr. 117)
1.În perioada 10-11.06.2021 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 3511/21,07.3021 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- înființarea unui cabinet de kinetoterapie în incinta centrului:
- monitorizarea modului în care reprezentanții legali ai beneficiarilor puși sub interdicție își îndeplinesc sarcina tutelei:
- demersuri pentru urgentarea amenajării drumului care leagă centrul de localitatea Urlați.
Prim adresa nr. 3881/10.08.2021 centrul a comunicat către Consiliul de Monitorizare modalitatea si stadiul de implementare a recomandărilor primite.
Centrul de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrică pentru Persoane Adulte cu Handicap Călinești (comuna Florești, sat Călinești)
1.În data de 03.08.2021. respectiv în data de 06.08.2021 reprezentanți ai Centrului de
Resurse Juridice București au efectuat vizite de monitorizare inopinate, în urma cărora au solicitat informații despre beneficiari (motivul și perioada instituționalizării, fotocopii după programele cu activități, fișe cu tratamentele medicale, situația juridică a beneficiarilor etc.
Prin adresa nr. IA 35070/20.10.2021 conducerea DGASPC Prahova a transmis informațiile solicitate.
2.În data de 08.08.2021 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 1288/23.08.2021 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- luare măsurilor urgente cu privire la renovarea și igienizarea centrului interior/exterior;
- înlocuirea mobilierului uzat și a cazarmamentului;
- organizarea de activități de recuperare si reabilitare pentru beneficiari;
- reevaluarea beneficiarilor si a nevoilor acestora;
- -organizarea de cursuri pentru angajați;
- asigurarea asistenței stomatologice și medicale pentru beneficiari;
- securizarea spațiilor în care au acces beneficiarii etc.
Prin Raportul nr. 46111/19.10.2021 și Raportul nr.630/31.01.2022 centrul a comunicat stadiul implementării recomandărilor primite.
3.În data de 12.08.2021 Instituția Avocatul Poporului a dispus efectuarea unei anchete la sediul centrului cu privire la incidentul soldat cu decesul unui beneficiar.
Ulterior efectuării anchetei – a formulat Recomandarea nr. 146/05.10.2021 în care sunt consemnate aspecte privind deficiențele constatate privind nerespectarea procedurilor referitoare la notificarea incidentelor deosebite: nerespectarea de către unii angajați a normelor de conduită profesională, a Regulamentului de Organizare și Funcționare si a atribuțiilor din Fișa postului: necunoașterea de care beneficiari a procedurii privind înregistrarea si soluționarea sesizărilor și reclamațiilor etc.
Având în vedere aceste constatări s-au emis recomandări referitoare la organizarea de sesiuni de informare și instruire pentru personalul centrului, precum și pentru beneficiari pe diferite probleme de interes, elaborarea de proceduri specifice care sî reglementeze revenirea în centru a beneficiarilor internați în unități spitalicești; asigurarea unei supravegheri corespunzătoare a tuturor beneficiarilor etc.
Conform adresei nr. 48040/18.01.2022 transmisă Instituției Avocatul Poporului, centrul a comunicat implementarea recomandărilor primite.
4.În perioada 11-18.08.2021 Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova a efectuat un control cu privire la aspectele semnalate de către Centrul de Resurse Juridice, conform Procesului verbal n. 115/18.08.2021.
Prin Raportul nr. 7032/31.12.2021 CRRNPAH Călinești a comunicat stadiul implementări măsurilor.
5.În cursul lunii decembrie 2021 Consiliul de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități a efectuat o vizită de follow-up la sediul CRRNPAH Călinești.
Conform Raportului nr. 2414/23.12.2021 majoritatea recomandărilor formulate la vizita precedenta au fost implementate, iar altele se aflau în curs de implementare.
6.În perioada 13-16.03.2023 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” Prahova a efectuat un control privind apărarea împotriva incendiilor și protecția civilă. A fost încheiat Procesul verbal de control nr. 37691 13/16.03.2023.
Nereguli constatate:
– Punerea în funcțiune a construcțiilor cu destinația de îngrijire și continuarea funcționării fără obținerea autorizației de securitate la incendiu
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: pentru pavilionul D a fost obținut extras carte funciară și este prevăzută în lista de investiții/ trim. al 3-lea. 2023, lucrarea „Expertiza tehnică pentru respectarea cerinței fundamentale de securitate la incendiu și întocmirea documentelor necesare în vederea obținerii aviz autorizației de securitate la incendiu
7.În data de 05.04.2023. Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova-a efectuat un control privind monitorizarea măsurilor dispuse in Procesul Verbal de Control nr. 103/21.06.2021 și 115/18.08.2021.
Conform Procesului Verbal de Control nr. 18/05.04.2023 AJPIS Prahova a stabilit ca măsurile dispuse în procesele verbale de control nu au fost îndeplinite la termenele stabilite. Conform Procesului Verbal de Constatare a contravențiilor și aplicare a sancțiunilor contravenționale privind nerespectarea dispozițiilor legale din domeniul asistenței sociale Seria ANPIS. n. 0007055/05.04.2023 a fost aplicată sancțiunea „AVERTISMENT privind faptele prevăzute la art. 18 alin. (1) din OUG 113/2021.
Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică pentru Persoane Adulte cu Handicap Nedelea comuna Ariceștii Rahtivani, sat Nedelca)
1. În perioada 25-31.03.2021, reprezentanți ai Domeniului privind prevenirea torturii în locurile de detenție, din cadrul Instituției Avocatul Poporului au efectuat o vizită la sediul centrului. Conform adresei nr. 1261/03.06.2021 s-au primit recomandări cu privire la:
- modul de evaluare și de identificare a nevoilor beneficiarilor:
- amenajarea căilor de acces astfel încât să se asigure accesul neîngrădit al persoanelor cu deficiențe locomotorii (instalare sistem de bare de sprijin):
- identificarea unor specialiști care să desfășoare activități specifice cu beneficiarii;
- dezvoltarea atelierelor de terapie ocupațională:
- instruirea periodică a beneficiarilor cu privire la posibilitate și modul in care pot formula sesizări și reclamații;
- ocuparea posturilor vacante, în special pe partea de îngrijire medicală;
- întocmirea registrului de evidență a incidentelor deosebite:
- consemnarea în documentele medicale a persoanelor care au prescris tratamentele medicale și au urmărit evoluția cazurilor;
- supravegherea medicală a beneficiarilor de către personalul medical cu atribuții specifice din acest punct de vedere:
- monitorizarea atentă a beneficiarilor cu tratament de lungă durată pentru afecțiunile psihiatrice și neurologice cronice:
- informarea susținută a beneficiarilor cu privire la drepturile și obligațiile pe care le au
Prin adresa nr. 2698/28.06.2021 centrul a comunicat stadiul și modalitatea de îndeplinire a recomandărilor.
2. În perioada 09.11.-12.11.2021 reprezentanți Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții au realizat o vizită de control la sediul CRRNPAH Nedelea.
Conform Notei de control nr. 362/C°C/smm/05.01.2021 au fost vizitate spațiile centrului și s-au purtat discuții cu beneficiarii.
Având în vedere cele constatate s-au formulat recomandări cu privire la:
- implicarea beneficiarilor în stabilirea meniurilor zilnice și în activitățile de pregătire a hranei:
- posibilitatea ieșirii în comunitate a beneficiarilor;
- consemnarea tratamentelor de specialitate în fișa de monitorizare;
- raportarea incidentelor și întocmirea fișelor de incident;
- semnalarea situațiilor de abuz/neglijare și orice violență asupra beneficiarilor;
- programe de consiliere/ intervenție psihologică în cazul situațiilor de suspiciune de abuz semnalate;
- demersuri pentru stocarea imaginilor preluate de camerele de supraveghere video pe o perioadă cât mai îndelungată, care vor fi folosite în eventualele suspiciuni de abuz asupra beneficiarilor.
Prin adresa nr. IA 2446/03.02.2022 și adresa nr. IA 2446/07.04.2022. D.G.A.S.P.C Prahova a comunicat stadiul îndeplinirii recomandărilor primite.
3. În perioada 15.03-17.03.2022 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 778/14,04.2022 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- Accesibilizarea mediului fizic pentru beneficiari;
- Protejarea integrității beneficiarilor;
- Participarea la viața culturală, activități recreative, de timp liber și sport;
- Asigurarea serviciilor stomatologice;
- Evaluarea beneficiarilor în vederea stabilirii capacității de muncă;
- Efectuarea de lucrări de reparație și igienizare a spațiilor.
Prin adresa nr. 1944/09.05.2022 CRRNPAH Nedelea a transmis Consiliului de Monitorizare stadiul îndeplinirii recomandărilor primite.
4. Conform P.V. control nr. 37691 13/ 16.03.2023 încheiat în urma controlului efectuat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova, au fost constatate următoarele nereguli:
– Punerea în funcțiune a construcțiilor cu destinația de îngrijire și continuarea funcționării fără obținerea autorizației de securitate la incendiu
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: au fost întocmite Nota de fundamentare și Caietul de sarcini pentru efectuarea achiziției lucrării „Expertiza tehnică pentru respectarea cerinței fundamentale de securitate la incendiu și întocmirea documentelor necesare în vederea obținerii avizului autorizației de securitate la incendiu”: au fost aprobate fondurile necesare la poz. 20. lot 1 din Programul de investiții/ 2023.
Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională pentru Persoane Adulte cu Handicap Urlați (Urlați, str. Orzoaia de Jos nr. 52)
1.În perioada 10-11.06.2021, reprezentanți ai Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități au efectuat o vizită de monitorizare la sediul centrului
Conform Raportului nr. 831/17.06.2021 s-au primit următoarele recomandări:
- respectarea normelor legale privind izolarea beneficiarilor cu boli contagioase
- demararea procedurilor aferente ocupării posturilor vacante:
- respectarea standardelor specifice minime obligatorii de calitate, spațiul minim obligatoriu alocat fiecărui beneficiar și a numărului mare de paturi în fiecare dormitor:
- identificarea persoanelor care doresc să fie integrate în muncă și susținerea acestora în acest demers, în acord cu capacitățile individuale.
Prin adresa nr. 1793/17.08.2021 centrul a comunicat modalitatea și stadiul de implementare a recomandărilor primite
2.În data de 27.03.2023. reprezentanții Direcției Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Prahova au efectuat verificări la sediul unității.
Conform Procesului Verbal de Constatare nr. 309/27.03.2023 au fost formulate următoarele măsuri:
- repararea gresiei din spațiul pentru depozitarea alimentelor;
- respectarea normelor de igienă generală;
- recoltarea probelor de autocontrol pe anul 2023.
Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Handicap Liliești – Băicoi (Baicoi, str. Înfrățirii nr. 124)
1.În perioada 03.05-05.05.2022 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 1102/26.05.2022 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- accesibilizarea grupurilor sanitare, adaptarea mașinii centrului pentru transportul persoanelor aflate în fotoliul rulant; repararea drumului de acces în centru; accesibilizarea intrării în curtea centrului cu o rampă de acces pentru persoanele aflate în fotoliul rulant; dotarea spațiilor cu covoare și marcaje tactile pentru beneficiarii cu deficiente de vedere:
- asigurarea accesului la informații pentru beneficiarii cu deficiențe de vedere:
- încheierea unui contract cu un medic stomatolog etc.
Conform rapoartelor de implementare emise de centru recomandările formulate au fost îndeplinite.
2.În data de 09.02.2023. reprezentanții Direcției Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Prahova au efectuat verificări la sediul unității.
Conform Procesului verbal nr. 95/09.02.2023 s-a constatat că unitatea desfășoară activitate cu respectarea normelor sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor în vigoare.
3.În data de 24.02.2023 reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Prahova au efectuat un control în urma adresei transmisă de DSVSA Prahova cu nr. 1795/06.02.2023 înregistrată la DSP Prahova cu nr. 3704/08.02.2023 referitoare la efectuarea de verificări conform competențelor, urmare a unei sesizări telefonice, cu privire la depășirea atribuțiilor de serviciu, conform fișei de post a muncitorului necalificat/pază.
Conform Procesului verbal de constatare nr.1 71/24.02.2023 înregistrat la DGASPC Prahova cu nr. 1/9269/28.02.2023 a fost făcută următoarea recomandare: respectarea legislației sanitare în vigoare cu termen permanent.
4.În perioada 08.05.-09.05.2023 reprezentanți ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova au desfășurat activitatea de verificare a respectării prevederilor Ordinului 82/2019 privind standardele specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip centru de abilitare și reabilitare pentru persoanele adulte cu dizabilități, centru pentru viață independentă pentru persoane adulte cu dizabilități, centru de îngrijire și asistență pentru persoane adulte cu dizabilități.
În urma evaluării în teren, conform Procesului verbal de control nr. 27/16.05.2023, înregistrat la DGASPC Prahova cu nr. 1A25039/24.05.2023 întocmit de către reprezentanți A.J.P.IS. Prahova, au fost dispuse următoarele măsuri:
- continuarea demersurilor de finalitate de redimensionarea serviciului cu scăderea capacității, respectiv a numărului de beneficiari la cel mult 50, în conformitate cu prevederile art. 51 alin. 4 din Legea nr. 448/2006 (republicat) privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, respectiv a cerinței 3 a Standardului 1 – Organizare și funcționare, Modul I – Managementul serviciului social din Anexa 1 a Ordinului nr. 82/2019. Termen: 01.11.2023.
- furnizarea serviciilor potrivit art.8 alin 2 din legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității in domeniul serviciilor sociale. Termen: 01.11.2023.
Complexul de Servicii Comunitare Mislea (comuna Scorțeni, str. Rada Paisie nr. 14)
1.În data de 01.04,2021. reprezentanții Direcției Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Prahova au efectuat verificări la sediul unității.
Conform Procesului verbal nr. 280/01.04.2021 au fost formulate recomandări cu privire la înlocuirea frigiderelor deteriorate.
2. În perioada 12-14.07.2021. reprezentanții Consiliului de Monitorizare au efectuat o vizită de monitorizare la sediul unității. Conform Raportului nr. 1000/15.07.2021 nu au fost constatate nereguli referitoare la respectarea drepturilor beneficiarilor și nu au fost făcute recomandări.
3. În data de 20.10.2022, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Prahova au efectuat o inspecție sanitară urmare a adresei VS-ISS nr. 1208/27.09.2022. înregistrată la D.S.P.- Prahova cu nr. 31234/30.09.2022, referitoare la acțiunea tematică de control privind respectarea conformități la prevederile legale în vigoare. Conform Procesului verbal de constatare nr. 5137/20.10.2022 an fost formulate următoarele prescripții si recomandări:
- se vor efectua operațiunile DDD cu periodicitate si ritmicitatea impusă de legislația în vigoare.
- se interzice efectuarea sterilizării instrumentarului cu un aparat de tip pupinel, operațiunea de sterilizare va fi efectuată doar cu aparatura prevăzută de OMS nr. 1761/2021:
- se va racorda platforma betonată pentru colectarea deșeurilor menajere la sistemul de preluare a apelor uzate ale unității.
- se va aproviziona centrul cu produse biocide cu indicație de utilizare pentru dezinfecția instrumentarului medical care vor fi utilizate și ustensilele de la frizer.
- se va interzice transvazarea sau prepararea soluțiilor biocide în recipienți alimentari.
4.În data de 25.10.2022, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Prahova în completarea Procesului verbal de constatare nr. 5137/25.10.2022 au formulat următoarele prescripții și recomandări:
- se interzice folosirea aparatului cu lămpi (IV pentru dezinfecția ouălelor până la prezentarea unui document emis de autoritatea competentă privind activitatea dezinfectantă a acestui aparat folosit pentru dezinfecția ouălelor. acestea urmând a fi dezinfectate cu produse biocide avizate în acest scop:
- se va respecta structura autorizată conform ASF nr. 956/29.06.2020:
- se vor amenaja spații corespunzătoare pentru igienizarea și dezinfecția ustensilelor care sunt folosite la efectuarea operațiunilor de curățenie
5.În ziua de 17.02.2023 reprezentanții Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorilor Prahova an efectuat un control în cadrul centrului.
Conform Procesului verbal de constatare a contravenției seria ANPC. nr. 1100528/20.02.2023 neregulile constatate au fost remediate pe parcursul vizitei.
Conform P.V, control nr. 37691 13/ 16.03.2023 încheiat în urma controlului efectuat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova. au fost constatate următoarele nereguli:
- Nu au fost puse la dispoziție documentele vizate spre neschimbare (piese scrise și desenate) aferente autorizației de securitate la incendiu nr. 634/21.09.2009
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: a fost întocmită Nota de fundamentare nr 1 739/ 06,04.2023 pentru întocmirea documentației tehnice necesare obținerii avizului/ autorizației de securitate la incendiu pentru corpul C’12: a fost transmisa către S.A.P.T.U,C./ D,G./.S.P.C. Ph, propunerea de actualizare P.A.An.P. 2023. nr. 1947/ 25.01.2023: prin LI.C.J. nr. 110/ 30.05.2023 a fost aprobată achiziția acestei investiții: a fost transmis referatul pentru achiziție direct. nr. 2573/ 14.06.2023
Centrul de Abilitare si Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Câmpina (Câmpina, str. Voila nr. 67)
1.În perioada 19-23.04.2021 echipa Instituției Avocatul Poporului a desfășurat o vizită la sediul centrului. Conform Adresei nr. 22187/03.11.2021 și a raportului de vizită, echipa de control a formulat recomandări cu privire la:
- amenajarea unei băi cu dispozitive adaptate beneficiarilor cu deficiențe locomotorii:
- pregătirea și formarea profesională continuă a asistentului social etc.
Prin adresa nr. 4113/13.12.2021 CAbR Câmpina a transmis informațiile cu privire la modalitatea și stadiul de îndeplinire a recomandărilor.
2. În data de 26.04.2021. conform Procesului verbal de constatare nr. 340/26.04.2021 reprezentanții Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Prahova a realizat o verificare la sediul centrului. Cu această ocazie s-a constatat că toate spațiile și dotările blocului alimentar sunt întreținute corespunzător, produsele existente în depozit sunt în termene de valabilitate. S-au formulat recomandări cu privire la aprovizionarea unității cu produse de origine animală numai de la unități autorizate și în limita capacității spațiilor de depozitare: actualizarea permanentă a fișelor de sănătate ale angajaților.
3. În perioada 19-23.04.2021, reprezentanții Instituției Avocatul Poporului au efectuat o vizită de control la sediul centrului. Conform Raportului înaintat prim adresa nr. 22187/03.11.2021, urmare a celor constatate s-au formulat următoarele recomandări:
- amenajarea unei bai cu dispozitive standardizate, adaptate necesităților persoanelor cu deficiente locomotorii:
- amenajarea corespunzătoare a spațiului de lucru pentru personalul de specialitate:
- completarea registrelor în conformitate cu standardele specifice:
- continuarea asigurării protecției beneficiarilor și angajaților împotriva infectării cu SARS CoV2
Prin adresa nr. 4113/13.12.2021 centrul a comunicat modalitățile și stadiul de implementare a recomandărilor.
4. În perioada 11.04-12.04.2023 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 1260/09.05.2023 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- accesibilizarea completă a centrului
- refacerea aleilor din curtea interioară;
- găsirea unor soluții pentru semnarea contractului beneficiarului al cărui tutore nu a fost identificat, în vederea intrării acestuia în legalitate:
- identificarea unor soluții tehnice pentru aerisirea corespunzătoare a grupurilor sanitare
- urgentarea demersurilor pentru ocuparea posturilor vacante:
- efectuarea de cursuri de formare și perfecționare continuă a personalului în domeniu (de exemplu: abuz și formele acestuia: managementul timpului și tehnici de prim ajutor).
Prin Adresa nr. 668/07.06.2023 centrul a comunicat modalitățile și stadiul de implementare a recomandărilor.
5. În data 22.05.2023, reprezentanții Instituției Avocatul Poporului au efectuat o vizită de control la sediul centrului, având ca scop verificarea aspectelor sesizate prim petiția nr. 13499/15.05.2023 de care un beneficiar al centrului, Conform Procesului verbal nr. 570/22.05.2023 s-au formulat următoarele recomandări:
- transmiterea pe adresa de mail a minutei de întâlnire a echipei multidisciplinare întocmită în urma analizării situației beneficiarului cu privire la cele două aspecte semnalate reintegrarea în familie și reintegrarea în muncă).
Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Casa Rozei” Urlați, str. Orzoaia de Sus nr. 8)
1.În perioada 10.04-12.04.2023 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 1069/20.04.2023 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- accesibilizare integrală a centrului (rampa de acces, accesibilizare băi, apă curentă);
- urgentarea procesului de licențiere a centrului:
- reglementarea situației beneficiarului care plătește contribuție în conformitate cu Ordinul MMSS nr.898/2022 pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul nr. 1887/2016 privind stabilirea contribuției lunare de întreținere datorate de adulții cu handicap asistați în centrele rezidențiale publice pentru persoanele adulte cu handicap sau de susținători acestora si aprobarea Metodologiei de stabilire a nivelului contribuției lunare de întreținere datorate de adulți cu handicap asistați în centre rezidențiale publice pentru persoane adulte cu handicap sau susținătorii acestora:
- înlocuire parchet în Casa Maria;
- urgentarea ocupării posturilor vacante și identificarea activităților de voluntariat;
- îmbunătățirea calității și cantității hranei oferite beneficiarilor:
- identificarea unei soluții de a pregăti hrana în centru:
- cursuri de formare pentru angajați. conform nevoilor.
Prin Adresa nr. I20617/31.05.2023 DGASPC Prahova a comunicat Consiliului de Monitorizare răspunsul motivat privind măsurile și recomandările formulate în Raportul nr. 20617/31.05.2023.
Complexul de Servicii Comunitare Fântânele (comuna Fântânele)
1.În data de 09.06.2021, Agenția Județeană pentru Plăti și Inspecție Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării pentru Centrul Rezidențial pentru Persoane Vârstnice Pensionari din cadrul Complexului de Servicii Comunitare Fântânele.
În urma evaluării în teren conform Raportului de evaluare nr.241 89/09.06.2021 întocmit de către reprezentanții A..P.I.S. Prahova. au fost formulate următoarele recomandări:
- obținerea autorizației de securitate la incendiu cu respectarea prevederilor Ordinului 29/2019. an. 5 alin. 2. Verificarea conformității și respectării normelor de igiena și sănătate publică, a normelor privind securitatea la incendiu, precum și a altor condiții/cerințe/norme pentru care au fost emise autorizații administrative prealabile de funcționare, se realizează de personalul de specialitate desemnat de instituțiile care au emis autorizațiile de funcționare respectiv, după caz: din domeniul sănătății publice, al pazei contra incendiilor, al sănătății si securității în muncă etc
Având în vedere faptul că imobilul în care funcționează complexul aparține Primăriei comunei Fântânele, fiind dat în administrare către D,G.A.S.P.C. Prahova din anul 2016. C.S.C. Fântânele a solicitat Primăriei în repetate rânduri să facă demersuri pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu.
Urmare adresei nr. 2444/13.09.2021 a C.S.C. Fântânele, Primăria a transmis faptul că a fost emisă hotărâre de consiliu local privind alocarea în bugetul local suma necesară întocmirii documentației în vederea obținerii autorizației (conform Adresei nr. 4154/23.09.2021).
2.În data de 14.02.2023 Instituția Avocatul Poporului a efectuat o vizită la Centrul Rezidențial pentru Persoane Vârstnice-Pensionari din cadrul Complexului de Servicii Comunitare Fântânele.
Conform Raportului întocmit în data de 02.03.2023 au fost formulate următoarele recomandări:
- Achiziționarea/confecționarea unei rampe de acces care se faciliteze deplasarea beneficiarilor cu dizabilități de la locul de cazare către terasa centrului.
- Efectuarea demersurilor necesare pentru ocuparea celor 5 posturi vacante de îngrijire și asistență în scopul asigurării permanenței asistenței medicale
- Planificarea și organizarea unor sesiuni/cursuri de prim ajutor certificate pentru personalul de asistență și îngrijire
3.Conform P.V. control nr. 37691 13/ 16.05.2023 încheiat în urma controlului efectuat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova, au fost constatate următoarele nereguli:
- Punerea în funcțiune a construcțiilor cu destinația de îngrijire și continuarea funcționării fără obținerea autorizației de securitate la incendiu
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: Primăria comunei Fântânele a încheiat contractul de servicii nr 12613/04.05.2023, având ca obiect „Servicii de proiectare în vederea obținerii avizului autorizației de securitate la incendiu pentru C.S.C. FÂNTÂNELE.
Conform Raportului nr. 9363/12.04.2023 Consiliul de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități a efectuat în data de 22.03.2023 vizita de monitorizare la CAbR din cadrul CSC Fântânele. S-au formulat următoarele recomandări:
- Accesibilizarea spațiilor comune și a băilor cu suport de tip „mână curentă”
- Accesibilizarea scări de acces dintre nivelurile centrului cu suport de tip „mână curentă”
- Asigurarea unui sistem de deplasare pe vertical
- Dotarea centrului cu autoturism accesibilizat nevoilor beneficiarilor
- Dotarea centrului cu mobilier pentru zona exterioară
- Diversificarea activităților cultural-recreative
- Reevaluarea beneficiarilor și identificarea unor servicii adecvate nevoilor individuale
- Consiliere vocațională
- Ocuparea funcțiilor vacante din organigrama centrului
- Reparații și igienizări în dormitoare
- Înlocuire mocheta din dormitoare și spații comune cu pardoseală tip linoleum
4. În data de 15.05.2023, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării pentru Centrul Rezidențial pentru Persoane Vârstnice-Pensionari din cadrul Complexului de Servicii Comunitare Fântânele.
În urma evaluării în teren, conform Raportului de evaluare nr. 3081/15.05.2023 întocmit de către reprezentanții A.J.P.I.S. Prahova s-a constatat îndeplinirea integrală a standardelor minime de calitate, iar propunerea formulată de echipa a fost de acordare a licenței de funcționare.
Complexul de Servicii Comunitare Puchenii Mari (comuna Puchenii Mari, sat Miroslăvești)
1.În data de 30.12.2021, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării pentru Centrul Rezidențial de Asistență și Reintegrare Socială a Persoanelor fără Adăpost din cadrul CSC Puchenii Mari.
În urma evaluării în teren, conform Raportului de evaluare nr. 1 842/30. 12.2021, înregistrat la DGASPC Prahova cu nr. lA390/05.01.2022 întocmit de către reprezentanții A.J.P.I.S.Prahova s-a constatat îndeplinirea în proporție de 93% a standardelor minime de calitate si s-a propus menținerea licenței de funcționare provizorie și reevaluarea serviciului în data de 31.05.2022.
2. În data de 20.10.2022 Reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică Prahova au efectuat în control ca urmare a adresei MS-ISS nr. 1208/27.09.2022, înregistrată la DSP Prahova cu nr. 3123 4730.09.2022. referitoare la acțiunea tematică de control privind verificarea respectării conformității centrelor cu legislația în vigoare.
Conform Procesului verbal de constatare m 5127/20.10.2022 centrul a primit următoarele recomandări:
- efectuarea pentru cele două persoane restante a cursurilor pentru însușirea nomelor fundamentale de igienă
- respectarea legislației sanitare conform profilului de activitate desfășurat și autorizat și a metodologilor MS/INSP actualizate în contextul epidemiologic actual.
3.Conform P.V. control nr. 3769113/ 16.03.2023 încheiat în urma controlului efectuat de
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Șerban Cantacuzino” al județului Prahova, au fost constatate următoarele nereguli:
- Punerea în funcțiune a construcțiilor cu destinația de îngrijire și continuarea funcționării fără obținerea autorizației de securitate la incendiu
Sancțiune aplicată: avertisment scris
Stadiul remedierii neregulilor: au fost transmise Referatul de necesitate și Nota de fundamentare pentru cuprinderea în Programul de Investiții 2023 a lucrării „Expertiza tehnică pentru respectarea cerinței fundamentale de securitate la incendiu și întocmirea documentelor necesare în vederea obținerii avizului/autorizației de securitate la incendiu”; au fost aprobate fondurile necesare în trim. al 3-lea/ 2023,
4. În data de 15.06.2023 Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecții Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării pentru Centrul Rezidențial de Asistență și Reintegrare Socială a Persoanelor fără Adăpost din cadrul C.S.C Puchenii Mari.
În urma evaluării în teren, conform Raportului de evaluare nr. 1043/15.06.2023. înregistrat la DGASPC Prahova cu nr. IA 30720/27.06.2023 întocmit de către reprezentanții A.J.P.I.S Prahova. s-a constatat îndeplinirea în proporție de 90% a standardelor minime de calitate și s-a propus menținerea licenței de funcționare provizorie și reevaluarea serviciului în data de 01.08.2023.
5. Tot în data de 15.06.2023, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndeplinirii standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării pentru Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Puchenii Mari din cadrul CSC Puchenii Mari.
În urma evaluări în teren, conform Raportului de evaluare nr. 1042/15.06.2023, înregistrat la DGASPC Prahova cu nr. IA 30719/27.06.2023 întocmit de către reprezentanții A.J.P.I.S Prahova, s-a constatat îndeplinirea în proporție de 97% a standardelor minime de calitate și s-a propus menținerea licenței de funcționare și reevaluarea serviciului în data de 02.08 2023.
Centrul de îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Urlați (Urlați, str. Orzoaia de Jos nr. 50B)
1.În perioada 10.04-13.04.2023 s-a desfășurat o vizită de monitorizare din partea reprezentanților Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități.
Conform Raportului nr. 987/18.04.2023 echipa de monitorizare a formulat recomandări cu privire la:
- montare bara mână curentă la rampa exterioară:
- tratarea/montarea rampei de acces cu materiale antiderapante:
- accesibilizarea grupurilor sanitare (montare bară tip mână curentă la dușuri):
- accesibilizarea spațiilor comune (montare bară tip mână curentă):
- evidențierea medicamentelor neuroleptice administrate:
- renovarea pereților care prezintă infiltrații:
- achiziționare mașini de spălat, uscător și calandru.
Prim Adresa nr. 1712/19.05.2023. C.I.A.P.A.H. Urlați a comunicat Consiliului de Monitorizare răspunsul motivat privind măsurile luate privind implementarea recomandărilor consemnate în raportul mai sus menționat.
Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Filipeștii de Târg (comuna Filipeștii de Târg, str. Republicii nr. 245)
În data de 08.11.2022, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Prahova a desfășurat activitatea de verificare a îndepliniri standardelor minime de calitate care stau la baza acreditării centrului.
Conform Raportului de evaluare servicii sociale nr.4969708.11.2022 se constată îndeplinirea integrală a standardelor minime de calitate și se propune acordarea licenței de funcționare.