Aseară, în emisiunea “Direct la subiect”, de la Wyl TV, realizată de Marius Nica şi Mihai Nicolae, a fost prezentat cazul unui ploieştean care se consideră înşelat de compania Generali România Asigurare Reasigurare. Este vorba de Octavian Paris, care, după ce a plătit timp de doi ani o poliţă complexă de asigurare pentru locuinţa sa, atunci când a solicitat o despăgubire pentru pagube majore produse de zăpada abundentă din iarna trecută, a primit un răspuns incredibil: pagubele din luna februarie s-au produs ca urmare a căderilor de grindină şi nu sunt acoperite de poliţă!
Am ţinut să-mi asigur casa la o companie importantă
Povestea păgubitului Octavian Paris, din Ploieşti, începe în 27 aprilie 2010, când soţia sa, Gabriela Paris, a încheiat cu Generali Asigurări Poliţa Complexă de Daune Materiale Eurocasa. Prin această poliţă şi-a asigurat casa pentru 150.000 de lei şi bunurile aferente de 20.000 de lei pentru nenumărate riscuri, printre care se numără şi “greutatea stratului de zăpadă”. “Mi-am făcut o asigurare complexă tocmai pentru că mi-am renovat casa şi vroiam să fiu sigur că, în caz de o calamitate, sunt acoperit. De atunci am plătit la timp fiecare rată firmei de asigurare. Am ales o companie importantă tocmai să nu am surprize neplăcute”, a povestit Octavian Paris.
Zăpada i-a distrus o bună parte din casă
Zăpada masivă care a căzut în luna februarie a acestui an i-a deteriorat acoperişul casei şi, din această cauză, apa s-a infiltrat în pod şi de acolo a ajuns în mai multe camere ale casei recent renovate. “Iniţial am intrat în panică, dar soţia mi-a reamintit că aveam o asigurare complexă de locuinţă la Generali. Am căutat contractul şi m-am bucurat când am văzut la riscurile acoperite greutatea stratului de zăpadă. Am fost la Generali şi am cerut deschiderea dosarului de despăgubire. După o săptămână a venit un inspector de daune şi a făcut fotografii la casă, a întocmit un proces verbal, la care nu am avut acces şi mi-a spus că aşteaptă răspunsul de la Bucureşti”, spune beneficiarul indirect al poliţei de asigurare.
{rokbox title=|Polita de asigurare acopera daunele provocate de zapada|album=|generali|}images/stories/2012/aprilie012/polita-de-asigurare-acopera-daunele-provocate-de-zapada.jpg{/rokbox} |
Serviciul Lichidări Daune Generali a invocat grindina din februarie pentru a nu plăti un leu!
După nenumărate telefoane şi o lună de aşteptare, Octavian Paris a primit o adresă de la Generali Asigurări în care i se refuză plata oricăror despăgubiri. Iată cum şi-a motivat refuzul Serviciul Lichidări Daune Generali: „Conform condiţiilor de Asigurare, articolul 3 Riscuri Asigurate, pct. C – Calamităţi naturale, lit C – Fenomene atmosferice Grindină ”din acoperirea prezentei clauze sunt excluse daunele cauzate de infiltraţiile de apă provenite din exterior datorită defectelor de etanşeitate ale pereţilor, acoperişurilor şi teraselor sau din interior care produc umezirea pardoselii, igrasia pereţilor etc. În concluzie, vă aducem la cunoştinţă că nu putem soluţiona favorabil cererea dumneavoastră de indemnizaţie, pentru motivul menţionat mai sus”. Când am văzut răspunsul mi s-a făcut rău. Nu puteam să cred că eram luat de fraier. Cum adică să cadă grindină în februiarie? Puteau să spună la fel de bine că a nins în iulie! Iar partea cu pereţii este aberantă. De ce au mai încheiat poliţa dacă erau probleme?”, se întreabă Octavian Paris.
{rokbox title=|Raspunsul Generali care invoca grindina din februarie drept cauza pagubelor|album=|generali|}images/stories/2012/aprilie012/Raspunsul_Generali_care_invoca_grindina_din_februarie_drept_cauza_pagubelor.jpg{/rokbox} |
Ultima ofertă de despăgubire: 1.900 de lei
Ploieşteanul a făcut imediat o notificare printr-un executor judecătoresc, în care solicita reexaminarea dosarului de daune. “În urma demersurilor făcute şi când au auzit că i-am reclamat la observatorulph.ro şi urmează o emisiune la Wyl TV Ploieşti, m-au chemat la o conciliere în care mi-au propus o despăgubire de 1900 de lei, adică o bătaie de joc. I-am întrebat cum de au ajuns la suma asta doar uitându-se la nişte poze şi fără un deviz, dar nu au avut niciun răspuns”, a spus Octavian Paris. Acesta este decis să acţioneze în judecată Generali Asigurări pentru a-şi recupera paguba ce trebuia acoperită integral de poliţă.
Reacţia Generali Asigurări: Nu comentăm
Observatorulph.ro a solicitat un punct de vedere companiei Generali Asiguări pe marginea acestui caz. Răspunsul primit pe adresa redacţiei din partea departamentului Comercial a fost următorul: „Întrucât există o cerere de Conciliere transmisă de către Asigurat companiei Generali România, întâlnire stabilită pentru data de 3 mai a.c., la Ploieşti, dorim ca, până la soluţionarea acestui caz, să păstram confidenţialitatea şi să nu dezvăluim public informaţii despre acest dosar”.
Asigurarea obligatorie a locuinţei, altă ţeapă?
Potrivit legislaţiei în vigoare, proprietarii sunt obligaţi să-şi asigure casele, altfel vor fi amendaţi de primari cu sume cuprinse între 100 de lei şi 500 de lei. Preţul unei poliţe este de 10 euro, respectiv 20 de euro, în funcţie de tipul locuinţei. Despăgubirea se acordă doar pentru pagubele produse de calamităţile naturale. Potrivit unui comunicat al fiscului din Ploieşti, nu intră sub incidenţa acestei legi, contribuabilii care şi-au încheiat o asigurare facultativă a locuinţelor care să acopere toate riscurile prevăzute în asigurarea obligatorie, adică exact cazul lui Octavian Paris. În acest context se pune întrebarea: cât de sigure sunt poliţele obligatorii dacă nici măcar cele facultative, care costă de cinci ori mai mult, nu îşi produc efectele?
Dacă aţi fost victima firmelor de asigurări scrieţi-ne pe adresa redactie@observatorulph.ro sau sunaţi la 0723.214.897
Vezi mai jos inregistrarea emisiunii Direct la subiect, de la Wyl TV, de luni, 23 aprilie, pe acest subiect
{youtube}EXxwLe4Y918{/youtube}