Engie, unul dintre cei mai importanți furnizori de electricitate și gaze, nu le mai poate garanta clienților un preț fix la aceste utilități la încheierea unui contract pe un an.
UPDATE
Cu privire la solicitarea unui client non-casnic din industria HoReCa pentru o ofertă de energie electrică și gaze naturale, la un preț fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023, ENGIE Romania precizează că, pentru respectiva locație, clientul nu avea un contract în derulare cu ENGIE Romania, ci cu un alt furnizor. Astfel, ENGIE Romania nu a notificat în niciun fel acest client, ci a răspuns negativ la o solicitare de ofertă, deoarece contextul actual de piață nu permite întrunirea criteriilor solicitantului.
Știrea inițială
Managerul unui hotel din Predeal susține că a fost notificat de Engie că începând cu 1 noiembrie nu va mai primi gaze, deşi contractul era în derulare transmite Agerpres, a
„Am primit o notificare de la furnizorul nostru, Engie, că nu ne poate furniza gaze începând cu 1 noiembrie, deşi contractul era în derulare, nu urma să expire”, a afirmat, pentru Agerpres, Ionuţ Şandor, managerul hotelului, agenția de presă fiind citată de Antena 3.
În schimb, reprezentanții companiei au precizat că acest client, care face parte din categoria celor non-casnici, a solicitat o ofertă pentru curent și gaze, condiția fiind ca tarifele să rămână neschimbate un an de la data încheierii contractului.
„Referitor la solicitarea clientului persoană juridică din domeniul HoReCa, aceasta viza o ofertă de energie electrică şi gaze naturale, la un preţ fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023.
Pe fondul volatilităţii ridicate a preţurilor de achiziţie, atât la energie electrică, cât şi la gaze naturale, precum şi al unui deficit de volume disponibile în vederea achiziţiei, Engie România nu a putut prezenta către clientul respectiv o ofertă care să întrunească condiţiile specificate de solicitant”, au susţinut oficialii companiei, potrivit sursei citate.
Aceştia au arătat că aceeaşi situaţie se aplică şi altor clienţi, pe măsură ce contractele aflate în derulare expiră.
Reamintim că și furnizorul de curent electric Tinmar Energy a început notificarea clienților non-casnici cu privire la încetarea de comun a cord a contractelor pentru că nu mai poate livra energie la tarife plafonate.
Detalii aici: Primul furnizor de curent electric care își notifică clienții că nu mai poate livra energie la tarife plafonate