Pe Magistrala 800 București-Constanța pe care se poate circula cu 160 km/oră, CFR Călători a băgat locomotive limitate la 100 km/oră. Aceasta ar fi explicația pentru care pe singurul tronson din România pe care trenurile ar trebui să meargă cu viteză mare acest lucru nu se întâmplă, conform ClubFeroviar.ro.
Sursa citată a prezentat cazul trenului IRN 1930 Mangalia-Oradea, care a avut o întârziere de 25 de minute de la Constanța la București Băneasa, fără să fi existat vreun incident și care nu a staționat în gări.
”Minutele de întârziere pe segmentul Constanţa – Bucureşti Băneasa a trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea care a circulat în data de 7/8 iulie 2022 au fost generate astfel: 2 minute ca urmare a afluenței de călători în stația Medgidia, 8 minute ca urmare a restricțiilor de viteză pe infrastructură și restul de 15 minute ca urmare a limitării temporare a vitezei locomotivei trenului”, a fost răspunsul oferit de CFR Călători pentru această întârziere.
Conform sursei citate, limitarea vitezei trenului nu a fost temporară, ci a fost limitată din Constanța, de unde s-a pus locomotiva EA 892 a Depoului Ploiești, care nu poate circula cu mai mult de 100 km/oră.