- Publicitate -

Cum rezistă magazinele de cartier luptei cu supermarketurile

Într-un oraș unde lanțurile de supermarketuri se extind constant, iar promoțiile mari atrag clienții ca un magnet, magazinele de cartier continuă să reziste. Odată cu deschiderea tot mai multor supermarketuri și hipermarketuri, micile afaceri se pot confrunta cu dificultăți din ce în ce mai mari.

Am vizitat recent un magazin de cartier din Ploiești, S.C. Crismi Vioprim, unde am stat de vorbă cu administratorul acestuia.

- Publicitate -

De șase ani își desfășoară activitatea acolo, iar în tot acest timp spune că nu a luat în calcul închiderea. Vânzările sunt constante, dar greu de comparat cu anii trecuți: „Nu pot să zic dacă s-au mărit sau nu vânzările, că și prețurile au crescut în același timp. E greu de spus clar dacă suntem pe plus sau pe minus”, afirmă aceasta.

Un aspect vizibil este însă, scăderea numărului de clienți în vârstă, mai ales după perioada de pandemie: „După pandemie, mulți dintre bătrânii care veneau aproape zilnic aici, au dispărut. Erau clienți constanți.”

- Publicitate -

Aceasta afirmă, de asemenea că produsele care se vând cel mai bine rămân tot cele de bază, în special pâinea, dar și produse care conțin nicotină, semn că anumite obiceiuri de consum se mențin, chiar dacă diferă contextul economic.

Citește și: Ce spun oamenii care locuiesc lângă rafinăriile din Ploiești

În general, spune femeia, magazinul are câțiva clienți fideli, în special dintre cei care locuiesc în apropiere, însă volumul de cumpărături s-a schimbat. „Nu mai vine lumea să facă cumpărături generale, cum mai era înainte. Vin mai degrabă pentru ceva ce au uitat să ia din altă parte: lapte, pâine, țigări… lucruri punctuale.

Mai adaugă faptul că oamenii nu conștientizează diferențele reale dintre cumpărăturile făcute dintr-un supermarket și cele făcute dintr-un magazin de cartier. „Când intră într-un supermarket, clar o să dea mai mulți bani decât aici, unde vin și iau doar ce au nevoie. Nu se gândesc la asta.”

- Publicitate -

În zona de nord a Ploieștiului, găsim un astfel de magazin de cartier închis din luna februarie, pe motiv de „renovare”, deși nu există schimbări vizibile în ceea ce privește starea acestuia. Așadar există și magazine care nu au învins în această luptă.

Pe o piață dominată din ce în ce mai mult de marile lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri, magazinele de cartier supraviețuiesc datorită proximității, a familiarității și, cel mai probabil, a relațiilor directe cu clientul.

Citește și:

Ai un pont?
Scrie-ne pe WhatsApp la 0785075112.

Trimite pe WhatsApp

Cum ți se pare subiectul?

- Publicitate -

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

- Publicitate -

Voxpublica

Murături și diplomație

Cum or fi pus-o pe doamna Toiu ministru de...

Vrei să schimbi cartea de identitate cu una electronică? Să nu pățești ca mine

Recent, am încercat să-mi schimb cartea de identitate cu...

Codul roșu care n-a fost. Mai bine, că oricum stăm prost

În ultimele zile, conform ANM, venea urgia peste noi....
- Publicitate -
- Publicitate -

Știri noi

- Publicitate -
- Publicitate -
- Publicitate -