Ministerul Transporturilor pregătește doua mari modificări privind taxarea autoturismelor. Asa numită taxa pe poluare va fi transferată într-o noua formulă de calcul a impozitului pe vehicule, potrivit antena3.ro.
Astfel, pe lângă capacitatea cilindrică, în funcție de care se calculează acum impozitul unei mașini, se va adăuga și clasa de poluare.
Costul pentru mașinile care poluează ar putea fi introdus în impozit chiar de la 1 ianuarie 2026, după ce România și-a asumat, în fața Comisiei Europene, să taxeze aceste vehicule.
Astfel, proprietarii de mașini vor plăti impozitul la autoritățile locale, la început de an, nu doar în funcție de capacitatea cilindrică, ca acum, ci și în funcție de clasa de poluare.
Cel mai mare producător de autoturisme de la noi propune un impozit anual majorat de mai bine de zece ori pentru mașinile mai vechi de 20 de ani.
Iar cu cât autoturismele sunt mai noi și mai prietenoase cu mediul, cu atât impozitul să fie mai mic.
„E vorba de o contribuție de mediu cu o sumă în propunerea noastră maximă de de 1800-1900 de de lei pe an și evident, nu recomandăm o aplicare imediată și punerea în gardă a populației”, a declarat directorul general Dacia South Eastern Europe, Mihai Bordeanu.
România are al treilea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană. Vârsta medie a mașinilor la noi în țară este de 15 ani, în timp ce media la nivel european este de 12 ani.
Peste trei milioane de mașini sunt mai vechi de 20 de ani, iar cele între 16 și 20 de ani numără peste două milioane. Doar câteva sute de mii de autoturisme sunt mai noi de cinci ani.
Iar o jecmaneala a proprietarului de autovehicul, prin care guvernantii vor sa mai incaseze niste bani.
Circuli sau nu circuli, platesti „taxa de poluare”.
Nici vorba de innoirea parcului auto.
Unde se vor duce acei bani???
De ce nu o integreaza in pretul benzinei sau motorinei??
Pentru ca atunci ar aparea un pret enorm al combustibilului, care si asa are destule alte taxe ascunse incluse.
Eu am o masina care are 22 de ani dar 130000km care functioneaza impecabil.
Cunosc masini euro 5 care nu mai au de mult catalizatorul si au 400000km. Deci cum comparam masina mea de 130000km pe care atunci cand o prind statiile RAR scot bonuri pt noxe la o gramada de taximetristi cu norme de poloare euro4 sau 5 cu niste cazaturi de masini si poluante care vor avea taxe mai mici. RAR-ul trebuie sa scoata mai intai aceste masini de pe strada si apoi sa vorbim de taxe. Dar toate masinile care scot fum de nu mai vezi nimic si care parfumeaza politistii rutieri pe langa care trec fara jena? Cam asta ar fi discutia inainte de a jecmanii oamenii.
PS: cazaturile de autobuze din transportul in comun vor disparea?
Daca este o taxa de poluare atunci sa plătim cat poluam fiecare cu masina lui pentru ca nu e impozit. Masina poluează DOAR ATUNCI când motorul ei este pornit. În acest caz stabiliți voi de la Ministerul mediului sau de la Agentia nationala de mediu pentru fiecare masina în parte niște coeficienți care să țină cont de norma de poluare a mașinii, de consumul mediu ( urbsn/rural), de tipul de combustibil . Toate aceste informații dintre în cartea de identitate și în manualul ei de utilizare. Acești coeficienți prestabiliti se vor înmulți cu numărul de km parcurși între doua inspectii ITP care se pot găsi în baza de date la RAR. Cum la mașinile vechi ITP se face la un an este exact ce trebuie. O sa spuneți ca unii dau kilometrajul înapoi, probabil ca vor fi și asemenea cazuri însă vor fi izolate însă dacă prin lege asemenea abatere va fi trecuta la infracțiune, se vor potoli.
Cum sa pui tu un bătrân care are o masina veche de care îl leagă amintiri sau pe care nu are bani sa o înlocuiască și o folosește de câteva ori pe am sa meargă la rude, la mare sau într-o stațiune blaneara sa plătească 2000lei pe an? Cum sa vina cu o propunere de taxa de poluare un producator de mașini (dacia)? Pai asta e interesul lui sa scape de mașini vechi sa vândă produsele lui noi.
Ce vorba e asta ca Franța, Germania și Olanda au deja taxa de poluare? Pai ce am rămas ultima tara din UE unde nu a fost inrodusa?
Ia haideți sa o introducem și noi în ordinea în care am întrat în UE sau în Schengen. Nu ne supărăm ca ne-am învățat sa stam la rand.
Așadar daca este o taxa de poluare atunci trebuie sa plătim fiecare cat poluează masina. Dacă e o creștere de impozit pentru ca nu mai știe guvernul sa adune bani de la cetățeni atunci sictir.
Păi să ne de-a Bordeanu bani să cumpărăm dacile lui. Ăștia ce visează noaptea ne taxează pe noi ziua. Și dacă ne jupoaie pe noi cu taxe nu mai poluează mașinile? Mașinile noi sunt mai poluante ca cele vechi 👍
Tocmai ce au disparut de pe strazi numerele de Bulgaria. Le vom vedea din nou.
Un alt mod de a ne lua bani degeaba ptr că nu vor face nimic sa diminueze poluarea.vreau sa știu dacă plătim acești bani ce vor face sa scadă nivelul poluarii?au ceva credibil în sensul ăsta sau e doar o metoda sa ne mai subțiere bugetul?
Nu plătesc. Punct.
Băh!! Voi taxați vechimea mașinii sau norma de poluare???
Pai 1.zdreanta asta de la Dacia sa vina cu un pret mai scazut la cazanele lui ca nu are toata lumea bani sa dea 18.000E cash sau 26.000 rate si 2.statul sa ajute(pe bune,nu la misto)cetateanul cu prima aia de casare!!!Nu ei dau 1500e iar tu mai trebuie sa dai,,doar,,17.000……Ei nu se vad cat de penibili sunt cu ideile astea???Am ajuns sa dam legi dupa cum zice un producator auto?!?!?!Pai am eu o propunere mai tare zdreanta de la Dacia ce esti…,,pretul cazanului tau sa fie in functie de cuponul de pensie sau de salariul de pe cartea de munca a cumparatorului!!!Nu e mai bine asa?????
PAI FMM de tara si de parlamentari…acum nu e introdusa in impozit? explicati-mi cum un 3.0 benzina are consum mediu 14/16 litri in oras si un 3.0 hibrid are consum mediu 9/11 litri dar plateste impozit la jumatate? sau cum o masina 1.4 consuma 7.5/8.5 l in oras si plateste 100 de lei sau cat o fi si una 3.0 disel care consuma 12/14 plateste 3400 impozit? cum …mai puneti o data poluarea in impozit sau cum ca nu inteleg? jeguri de parlamentari si idioti de oameni ce suntem ca le acceptam mizeriile si furaciunea pe fata. Unu cu masina 4.0 2025 are emisii la un sfert sau o treime fata de o tigaie de passat 1.9 din 2008 care merge jumate disel jumate ulei in 2 timpi, dar ala cu masina noua plateste 9000 si ala cu 1.9 (moartea pinguinilor) plateste 300 de lei….Paramentari cretini din Parlamentul European pana la Parlamentul Romaniei.
Dar pe camioanele și mașinile din armata care scot fum ca fumigenele si pe autobuzele euro de ce nu puneți taxe ? Alea nu poluează? Și oricum .. alea electrice poluează mai mult .
Locuiesc in Italia de 15 ani. Aici taxa anuală se plătește în funcție de puterea motorului, nicidecum in funcție de norma de poluare. Și încă ceva: am aceeași mașină de 15 ani, are 26 de ani, nu imi este rușine cu ea pe drum, nu mă oprește în trafic poliția pentru că bate la ochi fiind veche, bat toată Europa în concedii cu ea, și plătesc aceeași taxă anuală de când o am. Deci să nu creadă lumea că e cum spun ei.
Nu știți ce să mai faceți să mai scoateți bani de la populație… rușine să vă fie…cum să plătesc taxa de poluare la o mașină din 2012 care are 87000 de km? Să plătesc în funcție de cât poluează, să decidă cei de la ITP de la an la an cât poluează și plătesc în funcție de rezultatele lor!
Nu sunt de acord asta e joimaneala pe fata bătaie de joc ne trecem iar pe Bulgaria rușine vouă cu taxele astea
Dacă se impune și achită această taxă Africa și India atunci sunt de acord dar până nu plătesc și aceste țări care sunt tot pe planeta noastră Pământ atunci unde este corectitudinea și egalitatea între oameni?! Și așa cum spun mulți măsurarea noxelor și în funcție de valoarea acestora să achiți, nu că după vechimea mașinii!
Hotie..dar groapa de la Rudeni…care polueaza..nu vedeti..in zona Chitila… nu poti sa respiri. ..vreti bani la buzunare..!!!!
Astia de la Dacia să tacă din gură, atunci când Romania a intrat în UE, ei au primit dispensa pentru mașinile care se vindeau in Romania pentru că aveau norma de poluare depășită pentru Ue. Și acu vor impozite pentru fraierii care le-au cumpărat.