Terenurile pe care sunt amplasate garajele în Ploiești sunt motiv de discuții între locuitorii zonelor rezidențiale, unii plătind chirie pentru ele. Motivul este că, pe terenurile garajelor respective, ridicate cu mult înainte de 1990, ar putea fi amenajate mai multe locuri de parcare. Acest demers ar rezolva parțial o parte din problemele ridicate de parcările în Ploiești.
Dar asta doar în teorie pentru că, în realitate, respectivele garaje, majoritatea fără contracte de închiriere valabile pentru terenurile pe care sunt amplasate, ocupă spațiu iar Primăria pare incapabilă să rezolve această problemă.
Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 584/28 noiembrie 2024, s-a luat decizia de a se prelungi, cu încă un an, contractele de închiriere pe aceste terenuri pentru garaje, astfel că, evident, în locul acestora, cel puțin un an, nu va exista posibilitatea amenajării de locuri de parcare de reședință.
Cât este chiria pe un astfel de teren pentru garaj în Ploiești
„Chiria lunară este calculată conform Hotărârii Consiliului Local nr. 7/2007 privind transformarea în lei a tarifelor prevăzute în contractele de închiriere, asociere și concesiune după algoritmul următor: suprafața terenului pe care se află amplasată construcția garaj x tarif stabilit prin H.C.L. nr .7/2007, în funcție de zona în care este situat terenul x indicii de inflatie (106.57% indicele de inflație dec. 2007 raportat la dec. 2006 x106.3% indice de inflație dec. 2008 față de dec.2007 x 104.74% indice de inflație dec. 2009 față de dec.2008 x107.96% indicele de inflație decembrie 2010 față de decembrie 2009 x 103.14% indicele de inflație dec. 2011 raportat la dec. 2010 x 104.95% indicele de inflație dec. 2012 raportat la dec. 2011 x 101.55% indicele de inflație dec. 2013 raportat la dec. 2012 x100.83% indicele de inflație dec. 2014 raportat la dec. 2013 x 99.07% indicele de inflație dec. 2015 raportat la dec. 2014 x 99.46% indicele de inflație dec. 2016 raportat la dec. 2015 x 103.32% indicele de inflație dec. 2017 raportat la dec. 2016 x 103,27% indicele de inflație dec. 2018 raportat la dec.2017 x 104.040/0 indicele de inflație dec. 2019 raportat la dec. 2018 x 102.06% indicele de inflație dec. 2020 raportat la dec. 2019 x 108.19% indicele de inflație dec. 2021 raportat la dec. 2020 x 116.37% indicele de inflație dec. 2022 raportat la dec. 2021 x 106,61% indicele de inflație dec. 2023 raportat la dec. 2022).
Astfel, valoarea chiriei pentru terenuri garaj în cauză diferă în funcție de suprafața garajului”, au transmis reprezentanții Primăriei Ploiești un răspuns redacției noastre la întrebarea „Ce valoare are chiria anuală pentru un astfel de teren?”.
Deci, concret, nu a fost înaintată nicio sumă exactă… nici măcar aproximativă.
Din analiza H.C.L nr .7/2007, în cadrul căreia sunt reglementate tarifele pe metrul pătrat la chiriile pentru spațiile cu altă destinație decât cea a locuinței, avem următoarea concluzie: În funcție de zona în care este situat terenul cu destinație „garaj”, prețul chiriei pe metrul pătrat, lunar, este împărțit în patru categorii astfel:
- categoria I – 4,5 lei
- categoria II – 4,05 lei
- categoria III – 3,6 lei
- categoria IV – 3,15 lei
La aceste tarife se aplică indicii de inflație menționați mai sus.
Aproximativ 1,5 locuri de parcare pentru fiecare garaj dărâmat
Potrivit unei analize a reprezentanților SGU Ploiești, pentru fiecare garaj dărâmat și transformat în loc de parcare, s-ar putea amenaja 1,5 locuri de parcare. Mai exact, în funcție de plan, orientare și modul de amenajare, pe suprafața a 30 de garaje ar putea fi amenajate 40-45 de locuri de parcare.
Cu toate acestea, în condițiile în care există o criză evidentă a locurilor de parcare în Ploiești, Consiliul Local al municipiului dă o hotărâre prin care prelungește contractele de închiriere valabile. Și atunci, bineînțeles, se amână amenajarea parcărilor de reședință.
În 2024, Primăria și SGU Ploiești începuseră să ia măsuri pentru demolarea garajelor ilegale care, de zeci de ani de zile, ocupă spațiul în municipiu. Acțiunea, demarată cu scandal în zona de vest a orașului, s-a încheiat după prima intervenție și, astfel, Ploieștiul este șia stăzi plin de garaje, multe dintre ele goale, în timp ce locuitorii își parchează mașinile pe spațiul verde.
Teoretic, soluții există pentru rezolvare a o parte din probleme. Practic însă trebuie să existe și dorință pentru realizarea a astfel de proiecte. La cum merg lucrurile însă, se tărăgănează totul și, bineînțeles, că există (ca întotdeauna) probleme mai presante în Ploiești decât parcările de reședință.
Asta în condițiile în care lumea a ajuns, la propriu, să se omoare pentru un loc de parcare!
Cum ți se pare subiectul?