Consilierii locali au primit raportul Camerei de Conturi Prahova încheiat în urma unui audit derulat anul trecut la Primăria Ploiești condusă de Andrei Volosevici (,membru PNL și candidat PSD pentru un nou mandat). În documentul consultat de Observatorul Prahovean apar mai multe nereguli constatate de inspectorii financiari.
Abateri financiare
Astfel, rezultatul patrimonial al exercițiului financiar 2022 a fost denaturat ca urmare a dublării cheltuielilor cu suma de 66.676.338,91 lei, reprezentând subvenție pentru energia termică furnizată locuitorilor municipiului Ploiești în baza H.C.L. nr. 60/10,022022 și înscrisă în facturile emise de SC Veolia Energie Prahova SRL în perioada 25 martie – 6 iunie 2022.
De asemenea, în evidența contabilă nu au fost înregistrate creanțe în sumă totală de 4.819.894,49 lei, reprezentând sume datorate entității de mai multe societăți comerciale în baza unor titluri executorii (sentințe civile) sau sume admise în tabelul definitiv al creditorilor societăților comerciale. Abaterea a fost remediată în timpul misiunii de audit financiar.
Citește și ”Afacerea Loganul” la Poliția Locală Ploiești. Ce a descoperit Camera de Conturi Prahova
O altă sumă importantă, de 14.316.605,36 lei, datorată de Primăria Ploiești în baza unor titluri executorii ca urmare a pierderii unor procese în perioada 2016-2020, a fost înregistrată eronat în evidența contabilă, fapt ce a determinat supraevaluarea datoriilor necurente în bilanțul contabil întocmit pentru anul 2022.
Datoriile curente nu au fost prezentate la valoarea reală, dobânzile aferente creditelor contractate fiind raportate la o valoare mai mică decât cea prevăzută în graficele de rambursare. Astfel, urmare nerespectării principiului contabilității pe bază de angajamente, nu a fost înregistrată suma de 16.446.657 lei, reprezentând dobânzi de plătit înscrise în graficele de rambursare a creditelor contractate de la Banca de Export -Import a României Eximbank SA și Banca Comercială Română SA. Și această abatere a fost remediată în timpul misiunii de audit financiar.
Primăria nu a raportat o datorie de peste 2 milioane de lei
Primăria Ploiești nu a înregistrat și nu a raportat în evidența contabilă și în situațiile financiare suma de 2.059.532,66 lei datorată furnizorului SC Intergroup Engineering SRL, în baza Sentinței definitive a Tribunalului Prahova nr. 253/10.10.2022
În timpul misiunii de audit financiar au fost identificate terenuri din domeniul public și privat al Primăriei Ploiești în suprafață totală de 16.892,236 mp și clădiri în suprafață totală de 55 mp neînregistrate în evidența contabilă a entității, acestea figurând doar în evidența Direcției de Gestiune Patrimoniu.
Citește și Ce penalități la bănci a plătit Primăria Ploiești pentru că nu a achitat la timp ratele
La audit s-a constatat menținerea nejustificată la data de 31.12.2022, în contul „Active fixe corporale în curs de execuție” a sumei de 10.369.102 lei, reprezentând documentații tehnice expirate, lucrări de investiții finalizate/recepționate și lucrări de investiții pentru care nu s-a efectuat recepția la terminarea lucrărilor sau recepția a fost amânată și/sau respinsă pe diverse motivații, fără a se reveni ulterior la verificarea remedierilor și finalizarea recepției lucrărilor.
Primăria a achitat dobânzi și penalități uriașe pentru neplata datoriilor
Pentru nerespectarea termenelor de plată în cazul contractelor civile încheiate cu două firme, Primăria Ploiești a achitat în anul 2022 în baza unor titluri executorii, urmare unor sentințe judecătoresti definitive, suma de 3.033.233 lei, reprezentând dobânzi penalizatoare, penalități de întârziere, cheltuieli de judecată și cheltuieli de executare silită.
”Pentru plata acestora nu au fost dispuse măsuri de analiză a cauzelor și împrejurărilor care au determinat această situație, respectiv dacă acest fapt se datoreză inacțiunii ori îndeplinirii defectuoase a sarcinilor de serviciu de către persoanele din cadrul entității. Tilurile executorii au produs efecte și în anul 2023, respectiv în baza acestora s-au plătit dobânzi penalizatoare și penalități de întârziere de 2.901.034,74 lei” se menționează în raportul transmis consilierilor locali.
Totodată, ca urmare nerespectării obligațiilor de diminuare a cantităților de deșeuri eliminate prin depozitare de către operatorul de salubritate care acționează pe raza municipiului Ploiești, în baza contractului de delegare a gestiunii prin concesiune, încheiat cu Primăria Ploiești prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriatul pentru Managementul Deșeurilor Prahova, Primăria Ploiești a plătit în perioada auditată către Administrația Fondului pentru Mediu suma de 1.726,594 lei. Asta deși contractul de delegare a gestiunii cuprinde clauze referitoare la plata de penalități în situația în care operatorul de salubritate nu respectă indicatorii de performanță stabiliți prin contract, dar entitatea nu a efectuat demersuri către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Parteneriatul pentru Managementul Deșeurilor Prahova în vederea stabilirii și recuperării acestora.
Veniturile Primăriei Ploiești, din sursa ”impozite și taxe pe bunuri și servicii” au fost diminuate cu suma de 19.605 lei, reprezentând majorări de întârziere nepercepute și neîncasate de la un contribuabil, pentru neregularizarea la termen a taxei pentru eliberarea autorizației de construire.
Cum ți se pare subiectul?