WhatsApp Image 2017-11-15 at 09.44.34.jpeg

Am stat ceva să mă gândesc și să analizez dacă batjocura și umilințele la care sunt supuși pacienții care vin pentru anlize la Synevo Ploiești sunt: 

 

- întâmplătoare,
- doar în episoade accidentale la care eu am avut ghinionul să fiu martor,
- doar datorită pacienților care simt nevoia de a socializa stând la coadă unul cu nasul în ceafa și transpirația celuilalt,
- o chestie gândită de vreun geniu al markentingului pe care eu nu-l înțeleg.

Astăzi, după al treilea sau patrulea drum din ultimele luni care m-a făcut să trec și pe la Synevo, mi-am dat seama că această atitudine de lumea a treia, de companie pharma care oferă pilule de test scumpe triburilor din Amazon, are o explicație cât se poate de simplă.

După episodul de astăzi când, din nou, ar fi trebuit să stau la o coadă de 30 – 40 de persoane minimum o oră pentru o recoltare de sânge, îmi este foarte clar că aic este vorba doar despre optimizarea profitului.

 

Un manager căruia în urmărirea profitului i se rupe de reguli minime de igienă – apropo, chiar sunt curios când a trecut ultima dată pe acolo Sanepitul sau Direcția de Sănătate Publică pentru a constata că nu este respectată cel puțin norma de spațiu/pacient, în opinia mea (un răspuns în scris ar fi perfect), ca să nu mai vorbesc de circuite.

Un manager care pentru a raporta corporației – pentru că asta este Synevo, o corporație care domină piața analizelor medicale din România - un leu peste competitorii din țară, nu are nici cel mai mic respect pentru confidențialitatea datelor pacienților. Stând la coadă afli fără probleme CNP-uri, adrese, afecțiuni de care suferă pacienții, etc... Și lista ar putea continua.

Nu-mi pot imagina care este rațiunea pentru care această conducere își umilește/terfelește/exploatează angajații. Nicăieri nu am văzut la vedere o astfel de exploatare la sânge a forței de muncă. Angajații Synevo Ploiești sunt, pe rând sau simultan uneori, casieri, funcționari de registratură, purtători de cuvânt, persoane etice și amabile. Toate acestea inspirând de la 50 de centimetri expirațiile celor care vin pentru analize de plămâni, de sânge, de infecții sau alte boi, unele transmisibile și prin aer.

 

De ce cred astea și multe alte lucruri urâte despre managementul Synevo Ploiești și refuz să cred că asta este abordarea companiei în restul țării? Simplu, pentru că această stare de umilire totală a pacienților/clienți dar și a propriilor angajați se poate rezolva printr-o decizie managerială simplă: extinderea laboratorului într-un spațiu adcvat afluxului uriaș de clienți pe care îl au. Și nu de un an, doi, ci dintotdeauna.

Fie și numai pentru faptul că am fost nevoit să spun cu voce tare afecțiunea de care sufăr în fața a douăze-treizeci de persoane pentru a vedea dacă ei o analizează, le transmit din tot sufletul neaoș românescul: hai sictir, loazelor! Și le doresc să treacă și ei exact prin aceeași situație. La fel și fraierilor care vor mai forma cozi acolo.