Ministrul Economiei o întoarce ca la Ploiești cu contractele de curent. Furnizorii NU vor fi obligați să ofere cele mai mici tarife

Deși inițial a anunțat că Guvernul din care face parte va aproba o ordonanță de urgență prin care clienții furnizorilor de energie electrică vor beneficia de cele mai mici tarife după liberalizarea pieței, ministrul Economiei o întoarce ca la Ploiești. Companiile vor putea stabili tarife mai mari pentru clienții care nu optează pentru piața concurențială după 30 iunie. Domnule ministru, cu tot respectul pe care NU-l meritați, vă spun doar atât: sunteți un ticălos! Tu ești ușor nemulțumit, noi vom fi buni de plată!

Iată ce posta ministrul Energiei pe Facebook, în data de 6 ianuarie, când oamenii înghețau la coadă la sediile companiilor de energie electrică pentru schimbarea contractelor:

”Liberalizarea prețului energiei electrice! Am căutat soluții, pentru ca fiecare cetățean să poată beneficia de servicii de calitate, la un preț rezonabil. Eu o să vin cu o propunere foarte clară: le-am spus-o celor de la ANRE. Am verificat-o cu Consiliul Concurentei, este perfect concurenţială: nu trec oamenii obligatoriu în serviciul universal care este mai scump. Nu. Le ofer oamenilor ocazia să intre direct pe preţul concurenţial, cel mai ieftin al furnizorului actual şi, dacă nu le convine, se pot schimba.

Dar nu îi duc în serviciul universal care este cel mai scump, dupa care sa il pun sa caute un furnizor mai ieftin. Deci, furnizorii au o bază de date de clienţi, ştiu profilul clientului, ştiu cât consumă, au ofertele în concurenţial care sunt mult mai ieftine decât oferta în serviciul universal. Ne preocupăm să definim și consumatorul vulnerabil. S-a lucrat la asta, în cadrul unui grup interministerial, alături de colegii de la ministerul Muncii, pentru a defini consumatorul vulnerabil. Totodată, după ce legea va intra în vigoare consumatorul vulnerabil va fi subvenţionat”.

Pe scurt: furnizorii de energie electrică ar fi trebuit obligați să ofere cele mai mici tarife celor care nu-și modificau contractele actuale.

Iată ce a postat același ministru, tot pe Facebook, astăzi, 19 ianuarie:

”Consumatorul trebuie să fie în centrul liberalizării, NU furnizorul, așa încât furnizorii trebuie să dea prețuri mai bune și să se bată pe acesta. Vineri, ANRE a pus în dezbatere modifcarea Ordinului, după ce a avut discuții și cu Consiliul Concurenții, și cu noi, și cu furnizorii, și a modificat acest Ordin: a prelungit perioada de schimbare a contractelor de la 30 la 180 de zile, șase luni, până pe 30 iunie, și a mai adăugat un lucru: se trece toată lumea în piața serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount la prețul concurențial, adică factura să fie mai mică lună de lună, indiferent dacă clientul încheie contract cu el, se mută sau nu.
Eu sunt ușor nemulțumit, că mi-aș fi dorit ca în Ordin să scrie că furnizorii au obligația să ofere prețul concurențial cel mai mic clientului din portofoliul său. Că putea să fie prețul cel mai mic oferit cu obligație de preț de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca să ajungem la prețul concurențial, sau prețul concurențial, ar fi fost mai explicit.
Am discutat cu ANRE-ul și a spus că a discutat cu toți cei patru furnizori și s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate că vor acorda acest discount tuturor. Dacă asta se va întâmpla, atunci lucrurile sunt normale.
Concluzia: Furnizorii de energie electrică NU vor fi obligați prin lege să ofere cele mai mici tarife clienților, aceștia primind doar o recomandare din partea autorităților. În aceste condiții ar trebui să fie clar pentru oricine ce se va întâmpla după 30 iunie: repetarea scenariului de la începutul anului, când oamenii au format cozi uriașe la Electrica și ceilalți furnizori pentru a-și schimba contractele ca să nu plătească facturi mai mari cu până la 30% față de cele de anul trecut. 
Domnule ministru, cu tot respectul pe care NU-l meritați vă spun doar atât: sunteți un ticălos! Tu ești ușor nemulțumit, noi vom fi buni de plată!
Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0726 221 596 pe WhatsApp sau Signal

9 COMENTARII

  1. Astia sânt niște bufoni nesimțiți care trebuie demiși d urgență și trimiși în Sahara la plajă. …..is total afoni….., nici nu știu ce cautà ei acolo sus…, visează agonizeazà .

  2. Trebuie să câștige tot marile companii, care oricum își fac investiții pe banii clienților și nu pe banii lor, și la sfârșitul anului raportează profit uriaș. Plătești coogenerare, stâlpi, cabluri și după 3 zile rămâi fără ele le ia furnizorul moca.

  3. Au un comportament de slugi fac ce dorește,,poarta”să facă . Treaba e să ambaleze dorintele porții astfel încât să putem înghiți mai ușor rahatul.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău