Serviciului Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor Ploiești (SPCLEP) a implementat, în cursul acestui an, Serviciul Informatic Integrat de Evidență a Actelor de Stare Civilă (SIIEASC). Astfel, ploieștenii primesc certificate de stare civilă de naștere, căsătorie și deces tipărite în format nou. În cursul anului 2025 se vor elibera, în format nou, și certificate de divorț pe cale administrativă, certificate duplicate, extrase multilingve ale actelor de stare civilă, adeverințe privind statutul civil.
Certificatele de stare civilă eliberate în baza Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 64/2011, precum și extrasele multilingve ale actelor de stare civilă eliberate în baza Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenției nr.16, semnată la Viena la 08.09.1976, aprobată prin HG 727/2013, sunt și rămân valabile.
Implementarea SIIEASC se realizează etapizat, astfel că, în cursul anului 2025, se vor elibera, în format nou și certificate de divorț pe cale administrativă, certificate duplicate, extrase multilingve ale actelor de stare civilă, adeverințe privind statutul civil.
Noile modele de certificate de stare civilă pot fi vizualizate aici: https://depabd.mai.gov.ro/siieasc.html
Serviciul Informatic Integrat de Evidență a Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) reprezintă un pas important în digitalizarea și modernizarea sistemului de evidență a actelor de stare civilă din România.
Cetățenii vor beneficia de o experiență mai eficientă în obținerea documentelor oficiale, având acces la servicii mai rapide și mai accesibile.
Serviciul Evidența Informatizată a Persoanelor din cadrul SPCLEP Ploiești va implementa Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.).
Până la finalul anului 2025, se va implementa și Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) o etapă importantă în digitalizarea și modernizarea serviciilor publice din România.
„Noile aplicații sunt optimizate constant, astfel că, uneori, apar și perioade de mentenanță. Ne cerem scuze pentru întârzierile apărute de la momentul înregistrării și până la momentul eliberării documentelor.
Cetățenii trebuie să aibă în vedere că actul de identitate poate fi schimbat cu 6 luni înainte de data expirării sau producerii unui eveniment din viață (ex: împlinirea vârstei de 14 ani; schimbarea domiciliului; schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei/desfacerii căsătoriei etc), dar nu mai târziu de 15 zile după această dată.
În caz contrar, potrivit art. 43 lit. b) din OUG nr. 97/2005, actualizată, privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, amenzile aplicate sunt între 500 și 1000 lei, aplicându-se jumătate din minim în termen de 15 zile, respectiv 250 lei.
Amenzile se achită, în baza Procesului-Verbal de contravenție, la casieria SPCLEP-Ploiești, B-dul. Independenței nr. 10, camera nr. 3 sau la casieriile Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești – beneficiar Primăria Municipiului Ploiești – CUI 2844855 – IBAN RO65TREZ52121A350102XXXX.
Pentru orice detalii suplimentare legate de actele de stare civilă și de identitate, vă invităm să accesați site-ul oficial al SPCLEP Ploiești: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/”, au transmis reprezentanții SPCLEP Ploiești.
Cum ți se pare subiectul?