spot_img
- Publicitate -

Cum îți recuperezi banii dacă ți-ai rupt mașina în gropi

Data:

După fiecare iarnă și nu doar atunci, drumurile devin pline de gropi, indiferent de regimul lor: locale, județene sau naționale. Dacă un șofer suferă pagube din cauza gropilor, acesta trebuie să dea în judecată administratorul drumului pentru recuperarea prejudiciului.

- Publicitate -

Polița CASCO te scapă de griji

În cazul în care mașina are asigurare CASCO, proprietarul scapă de birocrație și procese. După incident, șoferul trebuie să sesizeze asiguratorul, iar inspectorul va completa dosarul de daune. Astfel, compania de asigurări îl va despăgubi pe șofer și se va îndrepta împotriva vinovate de starea drumului.

Cine răspunde de pagubele produse de gropi

În cazul în care nu există o poliță CASCO, șoferul trebuie să dea în judecată administratorul drumului. Acesta poate fi CNAIR pentru drumurile naționale, Consiliul Județean pentru cele județene și primăria pentru cele locale.

Avocații consultați de Observatorul Prahovean au transmis că, potrivit art. 5 alin. (6) din O.U.G. nr. 195/2002 în cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor sau a lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, răspunde după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.

3 perechi de pantofi perfecți pentru următoarea ta călătorie

Fie că pleci într-un city break, o aventură în natură sau o vacanță prelungită la mare, alegerea încălțămintei potrivite este esențială pentru confortul și...
- Publicitate -

Când poate da în judecată un șofer administratorul drumului

Conform art.1357 Cod civil, cel care cauzează altuia un prejudiciu printr-o faptă ilicită, săvârșită cu vinovăție, este obligat să îl repare. Astfel, pentru a fi antrenată răspunderea civilă delictuală, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

– să existe o faptă a persoanei (fapta);
– să se fi produs un prejudiciu (prejudiciul);
– prejudiciul trebuie să fie consecința faptei (legătura de cauzalitate);
– persoana trebuie să fie vinovată de săvârșirea faptei (vinovăția).

În vederea probării ”faptei lucrului”,a prejudiciul înregistrat și a legăturii de cauzalitate între aceste două elemente, înainte de depunerea dosarului în vedere recuperării prejudiciului (de la asigurator/instanța de judecată), este necesar ca persoana vătămată să procedeze, astfel:

- Publicitate -

– art. 79 alin. (1) lit. b din O.U.G. nr. 195/2002, potrivit cărora conducătorii de vehicule implicaţi într-un accident de circulaţie în urma căruia au rezultat numai avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale sunt obligaţi să se prezinte la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare;

– art. 180 alin. (9) din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002, pentru vehiculele implicate în accidente de circulaţie din care au rezultat pagube materiale, poliţia rutieră eliberează proprietarilor sau deţinătorilor acestora autorizaţii de reparaţii, cu excepţia situaţiei în care s-a încheiat o înţelegere amiabilă de accident a cărei validitate a fost atestată de societatea de asigurări abilitată, în condiţiile legii, situaţie în care reparaţiile pot fi efectuate în baza actului de atestare.

– În baza autorizației de reparație, se solicită service-ului auto Devizul de reparații și efectuarea unei revizii generale pentru a se verifica daca există și alte avarii ce pot avea legătură de cauzalitate cu ”fapta lucrului”.

- Publicitate -

Povestea lui Dănuț Prună, omul care aduce lumina în suflete

Într-o lume în care știrile ne copleșesc cu teamă, iar graba ne fură răgazul de a simți, există un moment în care totul se...

– La toate aceste documente, persoana vătămată poate atașa fotografii cu partea casorabilă care a condus la avarierea autoturismului, înregistrări existente în zonă, declarații de martori și orice alte mijloace de probă care să ateste cele declarate la unitatea de poliţie competentă cu privire la avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale.

Din cauza birocrației și a costurilor, cei mai mulți șoferi renunță să mai dea în judecată administratorul drumului.

Gropi plombate la mișto în Prahova

Reamintim că Observatorul PRahovean a publicvat mai multe articole pe tema gropilor din Prahova și a metodelor penibile folosite la plobarea acestora.

- Publicitate -

Ziarul nostru a publicat recent imagini surprinse de cititori și reporteri cu echipele de muncitori care au acționat recent pe DN 1 B.

La  Bucov, de exemplu, compactarea asfaltului aruncat în gropi cu lopata se făcea cu roata camionului din dotare, spre indignarea celui care a surprins marea ”operațiune”

La Blejoi, muncitorii încălzeau asfaltul cărat cu roaba cu un arzător legat la o butelie, pe marginea drumului.

- Publicitate -

Observatorul Prahoveana solicitat explicații despre ”tehnologia” folosită de muncitori conducerii CNAIR, compania care administrează drumurile naționale.

Detalii aici: Gropi plombate la mișto în Prahova. Cine sunt responsabilii

Cum ți se pare subiectul?

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

„Datorită medicului Oana Ignatov am ales Maternitatea Ploiești”

Ioana Arion este o ploieșteancă ce a născut un...

Interviu cu stomatologul Claudiu Petriu, omul care redă frumusețea zâmbetului

În lumea stomatologiei, există oameni specializați, care nu doar...

Experiența unei ploieștence cu UPU Județean: „Ireproșabil!”

Există și relatări pozitive de la Spitalul Județean de...
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Chic Fleuriste, arta bijuteriilor din flori naturale la Ploiești

În centrul Ploieștiului, în apropierea Sinagogii, pe strada Traian...

Un antreprenor produce sucuri naturale la Urleta. Fără e-uri!

Urleta, satul din Prahova care îmbină istoria cu modernitatea,...

Băcănia la Gustări, afacerea a două surori din Câmpina

Într-o lume în care viața parcă fuge, trăim într-un...
- Publicitate -

Exclusiv

Povestea lui Dănuț Prună, omul care aduce lumina în suflete

Într-o lume în care știrile ne copleșesc cu teamă,...

Deepfake cu Dragoș Pătraru, fraudă în numele Hidroelectrica

Imaginea lui Dragoș Pătraru a fost folosită ilegal, într-o...

Vidanjă golită pe marginea drumului, la Berceni [VIDEO]

Un cititor ne-a trimis imagini surprinse recent cu o...

Agenția Chef de Ducă, amendată de ANPC, nu dă banii înapoi

Agenția Chef de Ducă, despre practicile căreia am scris...

Cum poți deveni pilot de avion în Prahova, gratuit

În Prahova, la Aerodromul Strejnic, își desfășoară activitatea Școala...

Ai un pont?

Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp la 0785 075 112

- Publicitate -

Știri noi

Se poate și la Ploiești. Orașul se schimbă

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Prahovean arestat la domiciliu pentru viol contra unei minore

Un individ de 30 de ani, din Prahova, a...

Super spectacol în Sala Olimpia. Tribună dedicată sportivilor prahoveni

Sâmbătă, 26 aprilie, la ora 16:00, la Sala Olimpia...

Căruța cu proști s-a răsturnat la Drumuri Naționale Ploiești FOTO

La câteva ore după ce am publicat articolul Cum...

3 perechi de pantofi perfecți pentru următoarea ta călătorie

Fie că pleci într-un city break, o aventură în...
- Publicitate -

Emisiuni

Se poate și la Ploiești. Orașul se schimbă

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Cum poți avea factură de curent pe ”minus”? Secretul fotovoltaicelor

De la 1 iulie, guvernul nu va mai subvenționa...

Tăieri de sporuri și salarii în Primăria Ploiești

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...
- Publicitate -

Vox Publica

Căruța cu proști s-a răsturnat la Drumuri Naționale Ploiești FOTO

La câteva ore după ce am publicat articolul Cum...

Cum să-ți bați joc de șoferi. Cazul DN 1 A, închis la Blejoi

De ieri de la prânz, când a fost interzisă...

Dumnezeu, coleg de campanie

Viața politicienilor români pare împărțită în două anotimpuri spirituale:...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Povestea lui Dănuț Prună, omul care aduce lumina în suflete

Într-o lume în care știrile ne copleșesc cu teamă,...

Deepfake cu Dragoș Pătraru, fraudă în numele Hidroelectrica

Imaginea lui Dragoș Pătraru a fost folosită ilegal, într-o...

Vidanjă golită pe marginea drumului, la Berceni [VIDEO]

Un cititor ne-a trimis imagini surprinse recent cu o...

Agenția Chef de Ducă, amendată de ANPC, nu dă banii înapoi

Agenția Chef de Ducă, despre practicile căreia am scris...
- Publicitate -

Cum poți deveni pilot de avion în Prahova, gratuit

În Prahova, la Aerodromul Strejnic, își desfășoară activitatea Școala...

Tzancă Uraganu, gest emoționant în ajunul Învierii

Ca la fiecare mare sărbătoare, Tzancă Uraganu, unul dintre...

Sera viitorului din Prahova produce trufandale pentru supermarketuri

Și în România se poate! Departe de imaginea clasică...

Cum se vede Ploieștiul de sus. Zbor deasupra orașului

Aproape de Ploiești, în Strejnic, se află Aeroclubul Teritorial...