Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea, judeţ în care au fost corectate lucrările de la Evaluarea Naţională ale elevilor din judeţul Galaţi, a demarat o anchetă după ce o lucrare notată iniţial cu 3 a obţinut în urma contestaţiei 8.25.
Și nu este singur caz din țară cu diferențe semnificative, însă acesta este elocvent. Așa cum era de așteptat, opinia publică este pe bună dreptate scandalizată. În primul rând un copil a suferit o traumă, pe care nu o va gestiona prea ușor, dacă nu primește ajutor de specialitate.
Elevul a trecut de la agonie la extaz, trăind sentimente de care putea să fie ferit. Cea de a doua problemă este ”profesionalismul” celor care generează astfel de situații impardonabile, de interesul pe care și-l dau, de competențele pe care ar fi obligați să le dețină și să le actualizeze permanent.
În urma cercetărilor, oficialii din învăţământul vrâncean au stabilit că nota iniţială a lucrării a fost 8.45, nu 3, aşa cum a fost publicat în dreptul elevei pe edu.ro. Totul a fost o eroare umană, spun acum reprezentanţii ISJ Vrancea, iar încurcătura s-ar fi produs la trecerea notelor în borderou, unde ar fi fost schimbate notele obţinute de doi elevi.
Așadar, nu se pune problema unei erori de corectare și notare a lucrării, ci despre felul în care au fost preluate și procesate rezultatele. Dat fiind domeniul atât de sensibil, nu se poate accepta ca aceste rezultate să nu fie verificate de 2-3 ori cu maximă atenție, apoi introduse în sistem și publicate.
„Am vizualizat lucrarea, apoi borderourile, am verificat şi cealaltă lucrare. Am descoperit că la lucrarea cu nr.2012 a fost trecută nota lucrării cu nr. 2013. Practic, cele două medii au fost trecute inversat pe aceste două lucrări. Presiunea e foarte mare, timpul foarte scurt alocat evaluării lucrărilor, a fost foarte greu să găsim atât de mulţi profesori evaluatori . Oamenii au recunoscut: oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul.
Am sesizat comisia naţională de evaluare naţională. Am explicat ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori, aşteptăm acum rezoluţia pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie pentru a pune corect cele două medii„, a declarat şeful ISJ Vrancea, Gabriela Marchitan.
Conform sursei citate, cei doi profesori evaluatori care au comis eroarea riscă să nu mai facă parte niciodată din comisiile de evaluare la examenele naţionale viitoare.