Brandul românesc La Cocoș, fondat la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, va deschide un nou hipermarket, la Pitești. Acesta face parte din planul de extindere al rețelei pentru anul 2025.
Comunicatul La Cocoș:
Retailerul francez Carrefour va închide hipermarketul din centrul comercial Supernova Pitești. Spațiul va fi preluat de rețeaua românească La Cocoș, aflată într-un amplu proces de expansiune care anunta urmatoarele trei deschideri de anul acesta!
Fondat în 2014 la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, La Cocoș este cunoscut pentru politica prețurilor mici și pentru faptul că a fost primul hipermarket din România care a introdus conceptul cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată… Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie si a fost, de asemenea, prima rețea 100% românească care a intrat în Top 10 retaileri din România, ocupând poziția a zecea.
Din decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni.
Deși majoritari, investitorii i-au oferit antreprenorului Iulian Nica — rămas cu 44% din acțiuni — drepturi depline de conducere, păstrând astfel viziunea și strategia inițială a brandului. Infuzia de capital adusa de catre investitori are ca obiectiv deschiderea a 12 noi magazine și atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.
Magazinul din Supernova Pitești face parte din planul de extindere al rețelei pentru anul 2025, care, după cel din Brașov (deschis pe 24 ianuarie 2025), include încă trei deschideri:
- Craiova, în fosta locație PIC, estimată pentru începutul lunii august 2025;
- Pitești – Complexul comercial Supernova – estimată pentru finalul lunii august 2025;
- Arad, în fosta locație Remarkt (ex-Real) din cartierul Micălaca, programată pentru finalul lunii septembrie.
La finalul anului 2024, rețeaua de magazine La Cocoș a raportat vânzări de 236,5 milioane de euro, cu 20% mai mari față de 2023 (like-for-like), devenind cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar, după cifra de afaceri.
În ianuarie 2025, rețeaua opera patru hipermarketuri: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov. Noile deschideri din Craiova, Pitești și Arad vor duce rețeaua la șapte unități până la finalul anului, iar estimările arată că în 2025 vor fi depășite vânzări de peste 300 de milioane de euro!