Puțini șoferi îi dau importanță, mai ales că în condiții de funcționare anormală este posibil să nu genereze aprinderea simbolului de avertizare check engine. Un senzor MAP murdar/înfundat începe să dea semne relativ ușor de identificat și în cele mai multe cazuri ușor de rezolvat.
Consecvenți ideii că unele operațiuni sunt simple și vă pot proteja bugetul personal, dacă aveți minime abilități și vă informați corect asupra unor intervenții la mașinile dumneavoastră, abordăm în materialul de astăzi un alt subiect bine de însușit cu atenția cuvenită.
Ce este senzorul MAP?
Senzorul de presiune absolută (MAP) este utilizat de unitatea de comandă ECU pentru a citi presiunea de gaze din galeria de admisie, date pe care le corelează direct cu regimul de funcționare al turbinei.
MAP generează un semnal proportional cu vidul din galeria de admisie. ECU foloseste aceasta intrare, împreună cu alte câteva, pentru a calcula cantitatea corectă de combustibil de injectat în camerele de ardere.
Când motorul este în sarcină, vidul din admisie scade pe masură ce clapeta de accelerație se deschide. ECU comandă motorului să tragă mai mult aer, necesitând mai mult combustibil pentru a menține raportul aer-combustibil la nivel optim. Asta nu înseamnă mai mult combustibil consumat, ci chiar mai puțin, pentru că odată optimizat amestecul aer-combustibil, mașina se va mișca mai ușor, nefiind necesară accelerarea excesivă pentru a ajunge la o anumită viteză de rulare.