fbpx

60803619_948079095523269_8862269968499081216_n_2e7b6.jpg

24 Mai 2004. O dată care, în fiecare an, în Mai, îmi dă fiori. Și mereu număr anii, zilele, secundele, și de fiecare dată, mă gândesc la cei care au rămas în urmă.

A trecut un deceniu și jumătate de la, poate, una dintre cele mai cmplite catastrofe rutiere produse în țara noastră.

Pentru mulți dintre noi… un eveniment, tragic - e drept, o statistică. Pentru familiile celor care au murit atunci, a trecut un deceniu și jumătate de chin. S-au scurs 15 ani de când părinții își plâng copiii, copiii își plâng mamele și tații, femeile își plâng soții, bărbații își plâng soțiile…15 ani de când, niște vieți normale au devenit…drumuri zilnice către cimitir și priviri indecise spre fotografii…

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

15 ani măcinați de o singură întrebare, fără răspuns: De ce?!   În amintirea lor și din respect pentru cei care au rămas în urmă, redau astăzi …explozia de la Mihăilești.   

24 Mai 2004: comuna Mihilești, județul Buzău,  DN2, (segment din Dumul European E 85 ), la 32 de kilometri Sud de Buzău.  

Un camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu tranzitează zona.

Ora 4.56. Șoferul autotrenului pierde controlul, produce un accident. Tirul se răstoarnă pe marginea drumului iar câţiva şoferi sună la poliţie şi pompieri.

Până la sosirea echipajelor, camionul ia foc, în urma combinării azotatului cu motorina scursă din rezervor.

În scurt timp, la fața locului ajung salvatorii, dar și jurnaliștii care voiau să fie primii la relatarea tragediei, ajung și curioșii..

Ora 5.58. Explodează.

Ora 5:50. După două minute, se produce o altă explozie, devastatoare, care-i suprinde pe toți, dar și pe cei ce tranzitau drumul și-au rămas captivi. Printre ei, o fată de 15 ani. Au fost spulberați de suflul deflagrației.

Deflagrația formează un crater de 6,5 metri adâncime, cu un diametru de 21 metri în jurul locului exploziei, distruje șoseaua pe o distanță de aproximativ 30 de metri și aruncă bucăți de metal pe o rază de alți 200 de metri.

Acoperișurile mai multor case din zonă sunt afectate. Este ora la care toată suflarea Mihăileștiului …se trezește.

Ziua fatitică, ploioasă, de Luni, 24 Mai, devine ‘’ploioasă’’ și la figurat.

Jurnaliștii postului de televiziune Antena 1, reporterul Elena Popescu şi cameramanul Ionuţ Barbu – au murit. Aveau 26 și 25 de ani.

Pompierii: Doru Mihalache ( maior post-mortem), Romeo Necula (  sublocotenent post mortem),Valentin Cezar Manta (sublocotenent post mortem ), Nicolae Jianu (sublocotenent post mortem ), Silviu Stan (sublocotenent post mortem), Georgian Medeleanu ( sublocotenent post mortem), Florentin Valentin Oprea (sublocotenent post mortem) – au murit. Aveau vârste cuprinse între 21 și 35 de ani și erau la încept de drum.

Deflagrația colosală a luat și viețile lui Alin Magearu (37 de ani),  Camelia Simion (50 de ani), Daniel Pelmuş (37 de ani),  Emil Şerbu, Ion Tudose (34 de ani),  Marian Ailincăi (26 de ani)

Rica Ionescu (34 de ani), Valentin Magearu (23 de ani),  Marcu Florin ( 36 de ani, Craiova, şoferul TIR-ului).

În total, 18 morți și 13 răniți grav.

Au fost răniţi la Mihăileşti:   Gabriel Hurlup, şeful de post de la Mihăileşti Marian Ilie Simi, pompier, rămas fără un picior, Raluca Novac avea 15 ani la momentul accidentului, venea cu maşina de la Roman spre Bucureşti Cornel Ciobanu, taximetrist Bianca Gheorghe, 37 de ani Vasilescu Constantin, plutonier adj. şef, 54 de ani Nicoleta Popa, 22 ani, Buzău Gabriel Tudose, mecanic utilaje în Bucureşti, din Buzău Gheorghe Bănică, 37 de ani, Buzău Romeo Baciu, 21 de ani, soldat Mariana Bratu, soţia lui Alin Magearu, Romeo Panciu, pompier Ramon Pătraşcu, pompier Marian Ilie Simi, pompier Ramon Pătrașcu.

Explozia de la Mihăilești a afectat mai multe case din zonă și a distrus complet opt autovehicule, printre care, două autospeciale de pompieri şi cisterna care transporta azotatul de amoniu

România, țara catastrofelor, fără vinovați!

24 Mai 2004. După dezastru, reprezentanţi ai Parchetului Buzău împrejmuiesc zona pe un diametru de 500 de metri.

Un pluton de jandarmi sosește în jurul orei 9.30 pentru a strânge rămăşiţele rezultate în urma exploziei.  La doar cinci ore de la producerea exploziei, ancheta de la faţa locului este închisă, iar buldozerele şi excavatoarele încep astuparea craterului şi repararea şoselei. 

Ministrul Transporturilor la acea vreme, Miron Mitrea,  apare în jurul orei 9.30 la locul accidentului.

La orele prânzului face primele declarații…oficiale, politice, dar subliniză că drumul va fi refăcut rapid. Nimeni nu-și dorea acest lucru.

După o campanie de presă și după presiunea publică, în noaptea de marţi spre miercuri, ministrul Justiţiei de atunci, Cristian Diaconescu, face o inspecţie la Mihăileşti.

Redeschide ancheta și schimbă echipa procurorilor care se ocupă de caz.  Ministrul cere scuze, în numele Guvernului, pentru graba autorităţilor locale de a reabilita şoseaua.

Cei trei reprezentanți ai firmelor care au asigurat transportul și livrarea azotatului de amoniu, Ionel Ionuț Neagoe, administratorul Ney Transport SRL, Mihai Gună, patronul Mihtrans SRL și Ion Gherghe, fost director al combinatului Doljchim din Craiova au fost condamnați la câte patru ani de închisoare.

S-a întâmplat după lungi procese, condamnări, achitări și în final condamnări. Doar câte 4 ani, dați de magistrații Curții de Apel Galați. Acum sunt liberi. Liberi după… cel mai mare dezastru produs pe şoselele din România.

La 15 ani distanță de la tragedie, Mihăilești rămâne o rană deschisă și una dintre cele mai triste file de istorie ...de la noi.

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook


banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
harold.jpg
970.jpg