Cum a rezolvat Austria problema accidentelor de pe trecerile de pietoni. Șofer român: ”La noi de ce nu se poate?”

2

Două persoane au murit și o alta a fost grav rănită în urma unor accidente rutiere petrecute, aseară, la distanță de câteva minute, în Prahova. Toate victimele erau pietoni.

Două tragedii pe drumurile din Prahova. Victime, pietonii

Două accidente grave s-au petrecut, aseară, pe DN 1B, la Bucov, respectiv DN 1 la Românești.

Citește și La doar 30 de minute, după accidentul cu doi pietoni morți pe DN1B, încă unul grav s-a produs pe DN1, în Românești

La Bucov au murit doi bărbați, tată și fiu, care traversau pe trecerea de pietoni, în timp ce victima de la Românești a fost grav rănită și transportată la spitalul județean de urgență din Ploiești.

Șoferul care a provocat accidentul mortal de la Bucov are numai 19 ani.

Citește și Accident grav pe DN1B – Tată și fiu în stop cardio-respirator, după ce au fost loviți de o mașină în Bucov

Deși Codul Rutier obligă șoferii să încetinească în apropierea trecerilor de pietoni, mai ales pe drumurile naționale, acest lucru nu se întâmplă.

Probabil, așa s-a petrecut și tragedia de pe DN 1B.

Camere radar fixe înaintea trecerilor de pietoni din Austria

Un cititor care străbate la volan țările din Europa de Vest ne-a trimis un mesaj în care explică ce măsuri s-au luat pentru evitarea tragediilor rutiere care se produc frecvent în România.

”Salutare! Am citit știrile cu accidentele de la treceri. De ce nu se poate face ceva și în România ca în unele țări din Vest? Acolo sunt radare fixe la trecerile de pietoni care citesc viteza undeva la 500m de trecere. Cei care nu reduc viteza primesc amenda prin poștă și chiar li se suspendă permisul de conducere. Cel puțin așa este în Austria, unde prima dată nu înțelegeam de ce toți șoferii încetinesc, deși nimeni nu era pe trecere. Eu zic că se poate implementa și la noi acest sistem, cel puțin pe drumurile cu risc mare de producere a accidentelor la trecerile de pietoni”.

De ce nu mai merge nicio cameră radar fixă pe DN 1, în Prahova, de opt ani

În România, nicio cameră video fixă radar nu mai este funcțională. Observatorul Prahovean a publicat anul acesta de ce camerele de pe dN 1, inclusiv cele montate în Prahova în 2005, nu mai merg.

Aceste camere aveau rolul de a-i sancționa pe șoferii care goneau pe DN 1, fără să fie nevoie de un echipaj al Poliției Rutiere.

Camerele respective sunt nefuncționale încă din 2013, iar de atunci și până acum IP Prahova susține că a făcut demersuri repetate pentru repararea dispozitivelor, însă nu s-au găsit soluțiile tehnice.

În schimb, zilnic, pe DN 1, sunt la ”datorie” mai multe echipaje ale Poliției Rutiere dotate cu aparate radar mobile, situație care presupune un efort financiar mult mai mare decât amplasarea unor radare fixe, România fiind singura țară din Uniunea Europeană fără un astfel de sistem eficient de penalizare a vitezomanilor.

IPJ Prahova a explicat la solicitarea redacției noastre că a făcut demersuri pentru reparația camerelor radar fixe, dar nu a fost identificată nicio soluție tehnică.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal.

Vreau să mă abonez la serviciul de mesagerie WhatsApp - Trimite un mesaj pe Whatsapp cu textul VREAU SĂ MĂ ABONEZ la numărul de telefon la 0785 075 112

2 COMENTARII

    • Genialule, nu numai viteza conteaza ci si atentia soferului si a pietonului. Teribilistul care goneste pe sosea nu va respecta nici viteza si nu va frana decat dupa ce a tavalit pietonul. Iar pietonul care traverseaza cu ochii-n telefon si fara sa se asigure, isi merita soarta.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău