Un accident feroviar grav s-a petrecut în această marți seara în județul Mehedinți. Șapte de vagoane ale unui tren de marfă, încărcate cu benzină de la rafinăria Petrobrazi din Prahova, au deraiat. Două dintre acestea s-au răsturnat în urma evenimentului, iar din altele combustibilul a început să se scurgă.
Autoritățile au luat decizia evacuării persoanelor pe o rază de 300 de metri și au mobilizat la fața locului mai multe forțe de ordine și salvatori din cadrul ISU.
Șeful DSU a explicat că vagoanele neafectate nu pot fi decuplate, întrucât în timpul manevrelor s-ar produce scântei și ar exista risc de explozie. Singura soluție este transvazarea încărcăturii, însă cel mai apropiat utilaj specializat se afla la Suceava și ar putea ajunge abia miercuri, în jurul orei 10:00.
„Am solicitat să caute alte utilaje mai apropiate de locul incidentului, sperăm să se găsească şi să putem să rezolvăm problema mai rapid. Dacă nu se va găsi alt utilaj, înseamnă că transvazarea va începe abia mâine, în jurul prânzului, timp în care măsurile preventive, inclusiv închiderea drumului național (…), vor rămâne în vigoare până la rezolvarea problemei”, a declarat Arafat marți seara.
Comunicatul Companiei Naționale de Căi Ferate
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA vă informează că traficul feroviar este în continuare oprit pe linia Igiroasa – Tâmna, din cauza deraierii din data de 5.11.2024, la ora 17:40, în HM Igiroasa a 7 vagoane (5 deraiate/2 răsturnate) din compunerea unui tren de marfă.
Trenul aparține operatorului de transport feroviar de marfă SNTFM, avea în compunere 27 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) și circula pe distanța Brazi – Drobeta Turnu Severin.
La fața locului s-au deplasat, echipajele ISU, reprezentanții AGIFER și cei ai SRCF Craiova, precum și echipele de intervenție.
Până la această oră, echipele de intervenție ale SRCF Craiova au acționat pentru retragerea ultimelor 3 vagoane din compunerea trenului de marfă.
Deoarece cele două vagoane răsturnate din compunerea trenului de marfă au scurgeri de conținut, ISU nu permite intervenția personalului feroviar pentru ridicarea acestora, fiind necesară sosirea utilajului (aparținând operatorului economic) de transvazare, în vederea golirii conținutului vagoanelor.
Pentru ridicarea vagoanelor deraiate/răsturnate se va acționa cu 2 macarale de mare tonaj (125 tf), iar operațiunea este complexă și de durată, în special partea de poziționare/calare/decalare a macaralelor, care înainte de a începe ridicarea de sarcină trebuie să fie asigurate la sol și echilibrate cu contragreutăți, pentru a permite operarea în siguranță.
În prezent, pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Craiova asigură pentru trenurile care tranzitează zona, la cererea operatorilor de transport feroviar, transbordare cu mijloace auto pe distanța Ciochiuța – Prunișor.
Precizăm faptul că, această măsură va fi menținută până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare, în astfel de evenimente, de la ridicarea, repunerea vagoanelor pe șină, retragerea lor în stație, inclusiv verificarea liniei și, în funcție de constatările personalului de specialitate, lucrări de reparații la linie și la componentele infrastructurii feroviare, dacă situația o impune.
Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.
CFR SA transmite scuze călătorilor pentru disconfortul creat și îi asigură că personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa pentru ridicarea vagoanelor deraiate/răsturnate, de îndată ce ISU va permite accesul pentru realizarea intervenției, astfel încât circulația feroviară să poată fi reluată în condiții normale în zona afectată de accidentul feroviar.
Cum ți se pare subiectul?