Avertizare cert.ro asupra unor tentative de fraude cu facturi. Mod de acțiune și cum puteți evita să deveniți victime

Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu un nou tip de înșelătorie – frauda cu facturi. În spatele unei solicitări de tranzacţii este posibil să fie un atacator care încearcă să deturneze banii către contul propriu.

Avertizarea cert.ro: ”Nu acționați în grabă și verificați orice solicitare de tranzacție, înainte de a efectua o plată a unei facturi! Este posibil ca în spatele cererii să fie un atacator care încearcă să deturneze banii către contul propriu.

Cum funcționează? O firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor. Poate fi o abordare încrucișată – prin telefon, scrisoare, e-mail etc. Interlocutorul solicită modificarea datelor bancare (numărul de cont, banca la care e deschis etc.) pentru plățile viitoare. Noul cont este deținut/controlat de acesta.

Ce puteți face? 1. Ca organizație: Asigurați-vă că angajații sunt informați, recunosc acest tip de fraudă și cum să o evite. Instruiți-vă personalul ca întotdeauna să verifice orice neregulă posibilă la plățile facturilor. Implementați proceduri clare de verificare a legitimității plăților. Reanalizați informațiile postate pe site-ul companiei, în special referitor la contracte și furnizori. Limitați datele despre companie pe care angajații le pot posta pe rețele sociale.

2. Ca angajat: Verificaţi orice solicitare pretinsă a fi din partea creditorilor, în special dacă cer modificarea detaliilor bancare pentru viitoare plăți. Folosiţi datele de contact din corespondența anterioară pentru a verifica și nu pe cele din mesajul prin care se solicită modificările. Stabiliți puncte de contact cont. unice cu companiile partenere către care efectuați plăți regulate. Fiți precaut cu datele despre locul de muncă pe care le postați pe rețelele sociale. Pentru plăți peste o anumită sumă, instituiți o procedură suplimentară de verificare cu beneficiarul. Când efectuați o plată, trimiteți un e-mail de confirmare destinatarului. Pentru siguranță, includeți denumirea băncii și ultimele 4 cifre ale numărului de cont.

Sesizați poliția la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu ați devenit victima acesteia.

Ai un pont? Contactează-ne pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău