Demolarea pasajului feroviar peste DN 1, km 93+120, din zona Câmpina, a fost susprinsă și publicată pe internet de reprezentanții Companiei CFR Infrastructură. Lucrările au început marți, 19 martie, la miezul nopții și vor dura până miercuri 20 martie, la ora 24:00.
Potrivit sursei citate, structura podului prezenta risc de prăbușire. Pasajul a fost inclus la categoria punct periculos, iar în anul 2013 s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe linia CF Câmpina – Câmpinița, din cauza agravării deficiențelor existente la pila nr. 5 aferentă podului de la km 0+609.
Muncitorii, angajați ai unei companii din Australia, au folosit un dispozitiv special cu fir diamantat care pur și simplu feliază betonul, notează Știrile Pro TV.
Sebastian Tatomir, managerul de proiect: „Această mașină poate să taie undeva la 18 metri metri pătrați de secțiune, poate să taie un pod întreg în decursul a o oră, două maxim”.
Pentru a proteja asfaltul, muncitorii au turnat mai întâi un strat de nisip înalt de un metru și jumătate. Utilajele sparg betonul rezultat din grinda căzută și în curând șoseaua va fi eliberată.
Demolarea structurii podului Cf care supratraversează DN 1 se execută în baza Hotărârea de Guvern pentru casarea liniei și a podului de cale ferată emisă în anul 2021, și a Autorizației de Desființare emisă în octombrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
În intervalul celor 48 de ore, circulația pe DN1, în zona lucrărilor, este deviată prin Câmpina, Cornu și Bănești pentru autoturisme, iar traficul greu va fi preluat de DN1A pe ruta Blejoi – Vălenii de Munte – Cheia – Săcele.