autobuze-ploiesti-zgomot-studiu-caz.jpg

Studiul realizat pentru stabilirea zonelor în care se înregistrează poluare fonică la Ploiești atestă faptul că depășirea limitelor impuse de lege pentru zgomot se înregistrează din cauza traficului. Una dintre soluțiile propuse este înlocuirea întregii flote a SC Transport Călători Express, ceea ce reprezintă o misiune aproape imposibilă, în condițiile în care de ani buni Ploieștiul nu a mai reușit să achiziționeze nici măcar un autobuz.

Conform hărților de zgomot de la Ploiești, principala problemă o reprezintă traficul rutier, iar ca zone unde se constată depășiri se vorbește de Bulevardul Republicii, pe toată lungimea lui, Șoseaua Vestului și Șoseaua Nordului, dar și strada Mărășești și Bulevardul Independenței și DN1A, în Cartierul Vest.

Citește și: Poluare fonică la Ploiești. Cele mai afectate zone din cauza zgomotului

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Una dintre măsurile propuse pentru reducerea poluării în următorii 5 ani, o va reprezenta montarea de panouri fonice, acolo unde în zonă sunt și blocuri de locuit, a unor panouri fonice. O altă măsură este de restricționarea traficului în zonele unde se înregistrează depășiri ale zgomotului, dar și continuarea proiectelor de reabilitare a blocurilor și a clădirilor.

Dacă până aici, propunerile sunt cât de cât fezabile, în ceea ce privește infrastructura de transport, pentru reducerea zgomotului, apar semnele majore de întrebare.

Propunerea vizează transformarea transportului public din Ploiești în transport ecologic, prin utilizarea autovehiculelor cu tracțiune electrică. Dezideratul nu este de ieri, de alaltăieri. În Strategia de Dezvoltare a Ploieștiului aprobată în 2007 se vorbea de același lucru. Din păcate, flota de la TCE Ploiești se află în aceeași stare precară și la 11 ani de la aprobarea strategiei. Autobuzele sunt vechi, cele mai multe fiind depășite din punct de vedere fizic... La fel și tramvaiele. Dacă locuiești în zona liniilor de tramvai este ca și cum te-ai afla, în permanență, într-o stație, din cauza zgomotului. 

Noul plan de acțiune prevede, pe termen lung, înlocuirea întregului parc auto al TCE. Adică achiziționarea 85-90 autobuze, lucru care, cel puțin la acest moment, pare imposibil, în condițiile în care din 2016, concret, nu s-a întâmplat nimic. În afara unor hotărâri de Consiliu Local, a pregătirii documentației pentru caietul de sarcini lucrurile trenează de mai mult timp, iar de vină.ar fi birocrația excesivă din România.

Tot la acest capitol ar urma să se aibă în vedere „Extindere reţea troleibuz pe direcțiile: Gara Sud – Hipodrom, cu posibilități extindere până la Liceul Bărcănești; Hale – Bereasca – Parc C.Stere Bucov, cu posibilități de extindere până la Bucov; Pod Înalt – Parc Industrial Ploiești, cu posibilități de extindere până la Ploiești West Park; Spitalul Județean – Parc Păulești, cu posibilități de extindere până la Plopeni”, precum și „reorganizarea circulației în cartier și/sau crearea unui areal cu prioritate/favorabil persoanelor care se deplasează nemotorizat (pietoni și bicicliști) în următoarele cartiere: Malu Roșu, Cartier Nord, Andrei Mureșanu, Ienăchiță Văcărescu, Cartier Vest I, Cartier Vest II, 9 Mai și Bereasca”.