Săptămâna trecută, primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a transmis public conducerii operatorului de transport public, TCE, să ia măsuri pentru reducerea cheltuielilor. Acesta a dat exemplul unui autobuz, pentru care TCE a raportat la facturare parcurgerea a 991,75 km/zi, echivalentul unui drum dus-întors Ploiești-Oradea. În replică, directorul TCE spune că primarul a făcut afirmații neadevărate.
Primarul Polițeanu a acuzat că la TCE ”este un dezastru financiar și managerial pe care îl plătesc ploieștenii”. El a dat exemplul unor situații ”umflate” la decontarea subvenției.
”Am găsit multe situații în care TCE a declarat că un singur autobuz ar fi efectuat 961,86km/zi sau 597,62 km/zi sau 987,52 km/zi sau 838,18 km/zi sau 991,86 km/zi sau 991,75 km/zi sau 805,35 km/zi sau 966,72 km/zi și multe alte cazuri de genul acesta. Sunt declarații care sunt în mod fățiș nereale și care generează costuri uriașe pentru fiecare ploieștean.
Cu alte cuvinte, conducerea TCE ia ploieștenii de proști și îi pune să plătească incompetența managerială, nepotismul și găurile negre din această firmă. E timpul să tragem linie acestui dezmăț cu bani publici” a transmis Polițeanu.
Detalii aici: TCE X-Files: Un autobuz face zilnic Ploiești-Oradea și retur
Astăzi, directorul TCE Ploiești, Nicolae Alexandri, a negat, acuzațiile primarului Polițeanu potrivit cărora un autobuz parcurge 900 de km/zi.
„Și pe mine m-a îngrijorat această știre emisă în spațiul public de către primarul Ploieștiului, fiind totuși un director responsabil de cheltuirea banilor publici.
Am făcut niște cercetări interne care mi-au arătat că aceste afirmații sunt totalmente neadevărate.
M-a mirat să se întâmple așa ceva pentru că noi avem niște sisteme de monitorizare prin GPS, sistem care a fost cerut a se implementa de către Curtea de Conturi în anul 2019, care a constatat că sistemul pe care îl avea societatea, din anul 2005, nu mai era funcțional și oferea date eronate”, a susținut Nicolae Alexandri, directorul TCE Ploiești.
Mai mult, acesta a anunțat că, potrivit Serviciului de planificare, monitorizare transport, „valorile maximale aferente fiecărui autobuz sunt, cel mult, ocazional, în jurul a 300 de km/zi”.
Reamintim că, tot astăzi, conducerea TCE a anunțat majorări de tarife și concedieri. Detalii aici: TCE Ploiești propune primele disponibilizări
Sitem GPS pe … alea de autobuse scurte care merg mai mult cu ulei decât motorină? Ăsta ne ia de proști sau mi se pare mie?
Domnul director spune că nu a fost instalat de partid , prin oraș chiar asta se spune , mai spune că un autobuz parcurge cam 300 km dar nu spune cât carburant consumă pentru aceștia !! Se știe un autobuz are un consum în regim de mers urban , cu porniri , opriri în stații , la semafoare , la intersecții , șoferii știu ce vorbesc ! Să scurtăm – cei 900 de km reprezintă km pe care autobuzul iar fi făcut in extraurban cu combustibilul consumat pentru realizarea celor 300 km urban ! Dacă directorul spune cu alte cuvinte că un autobuz consumă , în condițiile de mai sus , de trei ori mai mult , se naște întrebarea : mai aveai timp să alimentezi ? În aceste condiții , nici un investitor particular n-ar fi rezistat , domnul director da ! Atenție , nu s-a pus problema de valoarea biletului , de abonamente , de autorizații pensionari , de rentabilitate , s-a pus problema consumului ! Și mai se spunea de „pilarii , nepotisme , cumetrii , fini cu nași” și -or mai fi , și lumea știe ! Care lume ? Aia care spune că a fost instalat de partid ! Ce partid ? Nu celălalt , acela din care face parte !