spot_img
- Publicitate -

TCE Ploiești, datorii, pierderi și gaura neagră din buget

Data:

SC Transport Călători Express Ploiești traversează o nouă criză. Eșalonarea datoriilor la ANAF a fost pierdută, iar societatea de transport public în comun riscă să intre, din nou, în colaps. Blocarea conturilor ar fi scenariul cel mai sumbru pentru societatea al cărui acționar majoritar este Consiliul Local Ploiești. La ultima eșalonare a datoriilor către ANAF, în 2023, TCE a girat cu mijloace de transport, solicitând plata debitelor în 60 de rate. Noua criză de la TCE Ploiești a ieșit la suprafață de abia în momentul în care angajații au intrat în grevă japoneză, nemulțuimiți de neplata ultimei tranșe din avansul pe luna ianuarie 2025.

- Publicitate -

Cu un istoric extrem de zbuciumat, cu pierderi anuale și datorii la ANAF, SC Transport Călători Express, societatea de transport în comun din Ploiești, traversează o nouă perioadă de criză.

Pierderea eșalonării datoriei către ANAF reprezintă de altfel o nouă piatră de încercare pentru societatea de transport public în comun.

Vorbim de o datorie istorică generată de mai mulți factori, inclusiv ca urmare a unor decizii populiste adoptate în Consiliul Local Ploiești, de-a lungul timpului.

Europarlamentarul Axinia, ECR: Voturile favorabile nu merg pe bandă rulantă în Parlamentul European

Europarlamentarul Adrian-George AXINIA, membru al biroului Grupului ECR din Parlamentul European, a transmis că ”voturile favorabile nu merg pe bandă rulantă în Parlamentul European”. ”Și...
- Publicitate -

Gratuități electorale și decizii populiste

Noua criză de la TCE Ploiești are un element comun cu ceea ce s-a întâmplat în ultimii aproape 13 ani.

Veniturile societății, în proporție de aproape 70 %, sunt asigurate din subvenția acordată din bugetul local pentru plata gratuităților, dar și pentru plata obligațiilor legale care decurg din subvenționarea transportului public în comun prevăzută de lege.

Cu alte cuvinte, vorbim de o activitate susținută în mare parte din bugetul local, vânzarea de bilete și abonamente reprezentând doar un sfert din totalul veniturilor.

- Publicitate -

Istoric vorbind, criza a început în urmă cu mai bine de 13 ani. La acea dată, o măsură populistă, de acordarea de gratuități pe mijloacele de transport pe durata înlocuirii liniilor de tramvai, a ajuns să se rostogolească precum un bulgăre pentru TCE.

„Soluții salvatoare”, gaură neagră în buget

Soluțiile, considerate salvatoare de unii, au fost, însă, o presiune continuă pe bugetul local al Ploieștiului, care, la rândul său, a fost afectat și de alte obligații financiare.

Așa s-a ajuns că, anual, din bugetul local, să fie acordate zeci de milioane de lei pentru gratuități, în detrimentul unor investiții în infrastructură, educație sau sănătate.

După luni de zile de contre, Urlați are, în sfârșit, viceprimar

După aproape cinci luni de la învestirea Consiliului Local Urlați, orașul are, în sfârșit viceprimar. În urma sedinței ordinare a Consilului Local a fost...
- Publicitate -

Aceste gratuități, considerate de unii salvarea TCE de a nu intra în colaps, dar și suportarea, conform legii, a obligațiilor contractuale care decurg din subvenționarea transportului public, a sufocat de-a lungul timpului bugetul local, reprezentând una dintre găurile negre din buget.

În tot acest timp, însă, TCE, la fel ca și alte societăți din subordinea Consiliului Local Ploiești, a reprezentat, de-a lungul timpului, o „resursă” pentru clientela politică. De la numirile în funcții de conducere, până la încărcarea schemei de personal pentru rude, prieteni ori angajați cu carnet de partid în buzunar. În momentul de față organigrama de la TCE este de 860 de angajați.

Redresare „cu cântec”, la TCE

Redresarea societății ar fi putut avea loc în ultimii ani și prin creșterea veniturilor încasate de TCE Ploiești, dar și prin reorganizarea societății.

- Publicitate -

Veniturile proprii de la TCE Ploiești, din încasări, se cifrează la aproximativ 2,6 milioane de lei – 2,7 milioane de lei/lună, restul fiind acoperit din subvențiile pentru pensionari, elevi, studenți, precum și alte categorii care beneficiază de aceste facilități conform legii.

Tarifele TCE, mult discutate în lipsa unor servicii net superioare din punct de vedere calitativ, nu au fost majorate din 2018.

Anul trecut, în plin an electoral, în Consiliul Local a fost aprobată prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate.

- Publicitate -

Criză cu repetiție, la TCE Ploiești

În urmă cu aproape doi ani, TCE se afla la un pas de blocare a conturilor, din același motiv: pierderea eșalonării datoriilor la ANAF. O datorie de aproape 40 de milioane de lei, eșalonată pe o durată de 5 ani, până în 2028.

Ca soluție de salvare, Consiliul Local Ploiești a aprobat, la acea dată, majorarea capitalului social, prin aport în natură, fapt care a permis eșalonarea debitului pe o perioadă de 60 de luni. (Detalii AICI).

Cuantumul ratelor lunare erau de 900.000 de lei, eșalonarea cu ANAF fiind condiționată, însă, și de plata obligațiilor curente la stat, respectiv CAS și CASS.

- Publicitate -

Eșalonare pierdută la ANAF

Obligațiile la stat aveau un termen de păsuire de 60 de zile, care nu a putut fi respectat. La finalul mandatului trecut, municipalitatea a acumulat întârzieri pentru plata subvenției din bugetul local, plăți restante care au continuat pe durata anului 2024.

La acest cumul de factori, s-a adăugat faptul că din veniturile proprii ale TCE, respectiv din încasările din vânzarea de bilete și abonamente ori din contractele cu diverși operatori economici pentru transportul angajaților, nu s-au putut acoperi decât cheltuieli curente cu achiziționarea de combustibil sau plăți salariale.

Datorii și pierderi la TCE Ploiești

Conform ultimului audit efectuat la TCE, încheiat în mai 2024, pierderile se cifrau la peste 13,2 milioane de lei.

- Publicitate -

În auditul intern se menționează că valoarea pierderilor ar fi putut fi mai mică dacă plata compensațiilor ar fi avut loc la timp.

De menționat ar fi faptul că în 2023, tot ca măsură populistă, îmbrăcată frumos sub umbrela ajutorului acordat TCE-ului, plafonul pentru gratuitatea acordată pensionarilor a crescut de la 2500 de lei la 3.500 de lei. Decizia adoptată în Consiliul Local Ploiești a trezit un val de reacții.

De altfel, ca soluție salvatoare pentru TCE Ploiești, în mandatul trecut s-a recurs la creşterea subvenției din bugetul local.

La începutul anului 2024, prin hotărâre de Consiliu Local, a crescut presiunea pe bugetul local. Pe de o parte a crescut costul pe kilometru, dar și numărul de gratuități pentru pensionari prin majorarea plafonului pensiei pentru care se acorda gratuitate.

Risc iminent de blocarea conturilor TCE

Mai nou, TCE a pierdut din nou eșalonarea la ANAF, măsură dispusă ca urmare a imposibilității de plată a obligațiilor la CAS și CASS.

Ce se poate întâmpla în acest caz? Există riscul de blocare a conturilor, care va conduce la blocarea activității. Într-un astfel de scenariu sumbru, încasările TCE vor fi direcționate direct în contul ANAF.  Este de altfel atenționarea lansată în raportul de audit pe anul 2024.

La acea dată se menționa că desfășurarea activității fără sincope depinde de alocările făcute de municipalitate, astfel încât să poată avea loc achitarea datoriilor curente către ANAF.

Redresarea societății ar fi putut avea loc în ultimii ani prin creșterea veniturilor încasate de TCE Ploiești, dar și prin reorganizarea societății.

Tarifele de la TCE, mult discutate în lipsa unor servicii net superioare din punct de vedere calitativ, nu au fost majorate din 2018. De abia, în 2025 s-a reluat o astfel de propunere. (Detalii AICI).

Proteste, acuzații și incapacitate de plată

Criza de la TCE Ploiești a ieșit la suprafață la începutul acestei săptămâni, când Sindicatul Liber al Transportatorilor Profesioniști (SLTP) Ploiești a anunțat că aproximativ 150 de angajați se vor afla în grevă japoneză (Detalii AICI).

Principala nemulțumire a angajaților a fost că nu și-au primit ultima tranșă din avansul pe luna ianuarie. Suma a fost achitată între timp, însă lista de nemulțumiri persistă. Situația gravă de la TCE, dar și nemulțumirile legate de implementarea „Ordonanței trenuleț”, privind unele măsuri de austeritate sunt mai nou revendicările sindicaliștilor.

Sindicaliștii de la TCE au anunțat un nou protest, vineri, 7 februarie, de la ora 12.00, prin pichetarea sediului Primăriei Ploiești și efectuarea unui marș către Prefectura Prahova. (detalii AICI)

La rândul lor, consilierii locali, indiferent de culoarea politică, au opinii diferite cu privire la situația de criză de la TCE Ploiești. (Detalii AICI).

Plan de reorganizare și reducerea cheltuielilor cu 22%

Actuala administrație locală propune, în schimb, un plan concret de măsuri de reorganizare, catalogând TCE drept „un dezastru financiar și managerial”.

Reducerea cheltuielilor cu 22% ar fi una dintre măsurile propuse de primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu (independent). Propunerea vizează o schemă de personal mai suplă, adică „reducerea personalului supradimensionat și mă refer la personalul TESA și mă refer la toată pilăraia și nepotismul din TCE”.

În plus, primarul Ploieștiului a amintit și de raportările legate de kilometri parcuriși de mijloacele de transport în comun din Ploiești, raportări considerate „fățiș nereale și care generează costuri pentru fiecare ploieștean” (Detalii AICI).

Directorii de la TCE Ploiești în perioada 2013 – 2025

  • Cristian Virgiliu Iancovici 2013 – 2016 (conform declarațiilor de interese din perioada 2013 – 2016 – nu a declarat că deține calitatea de membru în vreo formațiune politică.
  • Nicolae Alexandri 2017 – în prezent (ex-PNL, ex -ALDE, ex-PSD, în prezent neafiliat politic). În ultima declarație de interese postate pe site-ul TCE, din iunie 2024, Nicolae Alexandri declara că este vicepreședinte Biroul Permanent Local al PNL Ploiești, funcție la care acesta a renunțat.

Cum ți se pare subiectul?

1 COMENTARIU

  1. Dezastru se poate vedea cu ochiul liber in spatele depoului TCE de la Podul Inalt.Zeci de troilebuze distruse 100% au fost impinse pe pamant sa nu se mai vada din strada .Pentru poze si evidente,va rog urcati pe terasmentul cai ferate si veti vedea .Troilebuzele cu scurgeri de tot felul depozitate pe pamant.Garda de mediu unde este? Vorba lui Base -Aici sunt bani dumevostra .

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

Experiența unei ploieștence cu UPU Județean: „Ireproșabil!”

Există și relatări pozitive de la Spitalul Județean de...

Se întâmplă și lucruri bune la spitalul județean Ploiești

În ciuda investițiilor masive din ultimii ani în modernizarea...

„Medicii de la SJU i-au prelungit viața bunicii mele”

Observatorul Prahovean continuă seria publicării mesajelor de mulțumire către...
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Băcănia la Gustări, afacerea a două surori din Câmpina

Într-o lume în care viața parcă fuge, trăim într-un...

Unica seră verticală de microplante din S-E Europei este la Ploiești

Ultragreens este, în momentul de față liderul de piață...
- Publicitate -

Exclusiv

Ambulanțe cu peste 1 milion de km la bord în Prahova

80 de ambulanțe sunt în prezent în dotarea Serviciului...

”Conduceți prudent!” Interviu cu David Popovici, la Ploiești

Multiplul campion la înot, David Popovici, a povestit la...

Câți minori au devenit șoferi în Prahova. Durata școlarizării

Chiar dacă nu au 18 ani, adolescenții își pot...

Pensiile speciale a 14 foști parlamentari din Prahova ne costă 80.000 de lei

14 foști parlamentari de Prahova încasează lunar sume cuprinse...

Legătura dintre Putin, Trump și pantofii care te scapă de dureri

Site-urile multor ziare și televiziuni, considerate de încredere, conțin...

Ai un pont?

Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp la 0785 075 112

- Publicitate -

Știri noi

„Despre dragoste, cu ură”, o poveste simplă de viață… grea

Teatrul Elisabeta a venit luni, 17 martie 2025, pe...

ANSVSA. La ce trebuie să fim atenți când cumpărăm pește

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC),...

Accident pe DN1A, în cartier Ploiești Vest. Trafic restricționat

Accidentul rutier s-a produs, sâmbătă seară, pe DN1A, în...

Noi imagini de pe Autostrada A7 Mizil – Pietroasele

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a...

Polițist găsit împușcat în cap la Bacău

Un tânăr polițist de la o secție rurală din...
- Publicitate -

Emisiuni

Cauți un job mai bun? Cum te pot ajuta AJOFM și UPG Ploiești

La finele acestei săptămâni, la Palatul Culturii se va...

Povestea BraveBots. Îndrumă copiii și tinerii către robotică

Elevii de la Colegiului Național Mihai Viteazul Ploiești organizează...

Gropile de pe DN 1, în Prahova, plombate în bătaie de joc

Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Mihai Nicolae au dezbătut...
- Publicitate -

Vox Publica

Și eu sunt suveranist!

Am constatat că, în ultimul timp, personaje politice tind...

Crin Antonescu va fi adus mâine, pe mare șest, în Ploiești

Zvonurile care reies din scandalul mocnit dintre peneliștii și...

Pe lângă Gavrilă de la POT Dăncilă era TOP :)

După ce ”presedintele (ne) ales” Călin Georgescu a fost...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

După luni de zile de contre, Urlați are, în sfârșit, viceprimar

După aproape cinci luni de la învestirea Consiliului Local...

Un consilier local dă în judecată Primăria Ploiești în criza gunoiului

Consilierul local Mihai Neagu (Mișcarea Noi, Ploieștenii) dă în...

Un nou consilier județean, validat de Tribunalul Prahova

Tribunalul Prahova a admis, joi, cererea privind validarea unui...

Restructurare în Guvern. Dispar 19 secretari de stat

Guvernul a stabilit un număr total de 56 de...
- Publicitate -

Primele scenarii de disponibilizări la Primăria Ploiești

Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu (independent), a anunțat, miercuri, două...

Gropile de la intrările din Ploiești, reparate de CJ Prahova

Patru tronsoane de drumuri județene de la intrările în...

Disponibilizări și reducerea salariului la Primăria Ploiești

Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu (independent), a anunțat, miercuri, primele...

Statuia lui Mihai Viteazul din Ploiești a fost renovată

Lucrările de renovare a soclului și scărilor de la...