Meseria de administrator de bloc devine din ce în ce mai căutată la Ploiești, însă puțin știu faptul că pentru acest domeniu de activitate este necesară frecventarea unor cursuri specializate și obținerea unui atestat. Documentul este eliberat de către Primăria Ploiești, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea dosarului, iar acesta este valabil 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.
Legea cu privire la asociațiile de proprietari stabilește clar care sunt persoanele care pot ocupa funcția de administrator de bloc.
Calitatea de administrator de bloc poate fi obținută de persoanele fizice sau juridice în anumite condiții.
Din start trebuie spus că pentru obținerea calității de administrator de bloc nu este suficient ca persoana să fie un bun gospodar. Aceasta trebuie să frecventeze cursuri specializate și să obțină un atestat din partea Primăriei Ploiești. Mai mult, administratorul de bloc trebuie să fie la curent cu modificările legislative din legislația muncii, contabilitate și cu privire la legislația în materia asociațiilor de proprietari.
Cursurile specializate sunt susținute de organizații non-guvernamentale sau de către primărie, iar în urma frecventării acestora pot obține un atestat din partea municipalității.
Cei interesați să obțină atestat în meseria de administrator de bloc trebuie să depună un dosar la Primăria Ploiești, după finalizarea cursurilor specializate.
Actele necesare pentru obținerea atestatului
- cerere din partea solicitantului
- acte de identitate (copie buletin/ copie carte de identitate)
- certificatul de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii (copie)
- cazier judiciar care să ateste că nu a suferit vreo condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru o infracțiune de natură economico-financiară (origional)
- cazier fiscal (original)
Lipsa vreunui document dintre actele solicitate va duce la respingerea dosarului. În situația în care dosarul va fi transmis prin serviciile poștale documentele trebuie să fie legalizate la un notar public.
Condiții pentru suspendarea sau retragerea atestatului de administrator de bloc
Atestatul este eliberat în termen de maximum 30 de zile de la depunerea dosarului, iar acesta este valabil 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.
Atestatul poate fi suspendat sau retras de către Primăria Ploiești, ca urmare a unei hotărâri judecătorești definitive, în cazul în care instanțele au stabilit existența unui prejudiciu cauzat de administrator.
La ultima ședință a Consiliului Local Ploiești, aleșii locali ploieșteni au aprobat noul model de formular pentru atestatul de administrator de condominiu, având în vedere că documentul trebuie semnat de noul primar al Ploieștiului, Mihai Polițeanu.
Cum ți se pare subiectul?