Tramvaiele din Ploiești au o vechime de aproape jumătate de secol, iar tentativele municipalității de a achiziționa mijloace noi au picat, rând pe rând, în ultimii 34 de ani. La ultima cerere de finanțare depusă de municipalitate în 2022, privind achiziția de vehicule nepoluante – tramvaie, prin PNRR, Ministerul Dezvoltării nu a transmis încă un răspuns. Primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a anunțat, în emisiunea Observatorul Prahovean LIVE, că a dispus demararea unei noi proceduri privind achiziția de tramvaie.
Ploieștiul este singurul oraș din țară unde nu au fost achiziționate tramvaie noi. Astfel de proceduri au fost derulate, cu succes, de orașe, inclusiv la Galați.
Primăria Ploiești a ratat, însă, șansa, în ultimii 34 de ani, de atragere de finanțare pentru achiziționarea de tramvaie.
Proiectul derulat de Ministerul Dezvoltării a picat după ce licitațiile s-au prelungit extrem de mult, motiv pentru care sumele aferente achiziției ar fi trebuit să fie suportate, în totalitate, de municipalitate, motiv pentru care Consiliul Local Ploiești nu a mai fost de acord cu o astfel de procedură.
Niciun răspuns în doi ani
La cel de-al doilea proiect, depus în 2022, privind atragerea de finanțare prin PNRR, pentru achiziționarea a 20 de tramvaie noi, nu s-a primit nici măcar un răspuns dacă proiectul este sau nu eligibil.
„Până la acest moment nu s-a primit rezultatul evaluării cererii de finanțare depuse, deși s-a transmis din partea Municipiului Ploiești către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) o solicitare de răspuns privind stadiul evaluării proiectului”, a explicat Primăria Ploiești.
Valoarea acestui proiect este de 196.908.000 lei, fără TVA, cererea fiind depusă, în 2022, în cadrul apelului de proiecte aferente Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
O nouă procedură la Ploiești
Invitat la emisiunea Observatorul Prahovean Live, primarul Ploieștiului, Mihai Polițeanu, a anunțat, legat de transportul public, că a dispus demararea unei noi proceduri.
„Au fost printre primele lucruri dispuse de mine. Dăm drumul la licitație pe acord cadru pentru achiziția de tramvaie. Vreau ca, în patru ani, să văd măcar un tramvai nou în Ploiești. Eu sper să fie cât mai multe”, a susținut Mihai Polițeanu, primarul Ploieștiului.
„Până acum nimeni nu a făcut nimic. Cred că postrevoluționar cred că, de fapt, nu a fost achiziționat niciun tramvai, pentru că acestea au fost donate.
34 de ani Ploieștiul nu a achiziționat niciun tramvai nou. Nu se mai poate. Hai să dăm drumul licitație și se lucrează la procedura de licitație și vor veni banii. Nu putem să așteptăm să pice de undeva banii din cer.
Obiectivul nostru este să achiziționăm tramvaie”, a anunțat Mihai Polițeanu, primarul Ploieștiului, în emisiunea Observatorul Prahovean.
Primarul Mihai Polițeanu, invitat la emisiunea Observatorul Prahovean LIVE – (29.17…. 30.13)
Răspunsul Primăriei Ploiești privind achiziția de tramvaie prin PNRR
Cum ți se pare subiectul?
Hai cu biletul de călătorie la 5 lei și abonamentul lunar pe 1 traseu la 150 de lei. Și vin tramvaie noi niciodată.
Mai bine reparati strazile si in loc de tramvaie cumparati troleibuze, acestea fiind mai prietenoase cu mediul, mai silentioase si nu distrug strazile, masinile,etc…mi se pare o ambiție, un orgoliu aiurea care adus la ingustarea strazilor principale care fac legatura cu gările orasului, mai ales ca in ultimii ani a crescut numarul masinilor foarte mult!
Nici eu nu înțeleg de ce se insista in anul 2025 (aproape mâine) pe tramvaie …mijloace de transport care doar strica /încurcă infrastructura rutiera.De acord cu mesajul de mai sus :troilebuze ..autobuze electrice ,cum au alte orașe , sa avem străzile principale la capacitate maxima de trafic,fara stații de tramvai fix pe banda de circulație ..sa avem principalele artere fara sine ,borduri supraînălțate și evident fara acele stații care nu mai sunt in concordanță cu traficul acestor vremuri.
Domnule primar, terminați cu tramvaiele din Ploiești, m-am săturat să se gâtuie circulația în dreptul refugiilor unde sunt stații,tăierea cauciucurilor de la calea ferată, etc. În permanență sunt pericole la stațiile de tramvai datorită restrângerii circulației de la două benzi la o bandă +pericolul trecerilor de pietoni la fiecare refugiu, la unele stații sunt chiar două treceri de pietoni.
Investiți banii care-i folosiți pentru repararea soșelei de lângă calea de rulare a tramvaielor pentru introducerea mai multor linii de troleibuze.
Cred că se investesc prea mulți bani în repararea străzilor pe unde trece tramvaiul.