Subiectul legat de rectificarea de buget de la Ploiești a trezit numeroase discuții controversate, în principal legate de modul de repartizare a fondurilor. Consilierii locali liberali au cerut Primăriei Ploiești date certe cu privire la datoriile municipalității. Răspunsul primit este, pe alocuri, evaziv.
Ultima ședința a Consiliului Local Ploiești nu a fost lipsită de scandal. Pe ordinea de zi a figurat și un proiect de hotărâre privind rectificarea de buget.
La acea dată, consilierii locali PNL au solicitat Primăriei Ploiești situația datoriilor municipalității la bănci, dar și pentru serviciile publice, astfel încât să voteze în cunoștință de cauză modul de repartizare a fondurilor.
Pentru a nu exista neclarități, aleșii locali au cerut ca răspunsul să fie transmis în scris, având ca termen data de marți, 12.12.2023.
Citește și: Ședință cu scandal la Consiliul Local Ploiești. Liberalii au solicitat ca Primăria Ploiești să prezinte datoriile pe care le are la bănci și pentru serviciile publice
Potrivit unor surse, aleșii locali au primit răspunsul din partea Primăriei Ploiești, dar acesta este, pe alocuri, evaziv.
Concret, aleșii locali au solicitat Primăriei Ploiești să precize dacă, prin rectificarea de buget, suma alocată pentru rate și dobânzi la bănci acoperă necesarul de plată în anul curent, dar și care este cuantumul penalităților de întârziere pentru neplata la termen a ratelor și dobânzilor la bănci.
Datorii de peste 7 milioane de lei la bănci. Primăria spune că va plăti sumele până la sfârșitul anului
Primăria Ploiești susține, în răspunsul transmis aleșilor locali, că suma propusă pentru plata ratelor și dobânzilor este de 852.999 lei, în timp ce necesarul de plată până la finalul anului ar fi de 7.858.000 lei, dar că, după alocarea cotei de 2% din impozitul pe venit, se „va putea proceda la majorarea prevederii bugetare în funcție de necesarul de acoperit”.
Cu privire la penalitățile de întârziere, Primăria Ploiești a precizat că va solicita valoarea exactă a acestora la bănci pe motiv că extrasele de cont furnizate nu sunt „concludente”.
Cum rămâne cu datoriile către Termo Ploiești
Consilierii locali au mai solicitat în ce bază s-a efectuat curățenia căilor publice în lunile octombrie și noiembrie, dar și dacă este legal să se emită comenzi fără prevedere. Ca răspuns, Primăria Ploiești a susținut că a solicitat datele la RASP.
„De asemenea, menționăm că în evidența contabilă mai există înregistrată o factură în sumă totală de 3.227.142,61, cu scadență la data de 31.12.2023, care a fost achitată”, se precizează în adresa transmisă aleșilor locali.
Un răspuns evaziv vizează și suma care urma să fie repartizată pentru capitolul „combustibil și energie”.
Aleșii locali au solicitat Primăriei să precizeze dacă cele 7 milioane de lei propuse să fie alocate pentru acest capitol vor acoperi datoriile către Veolia sau pentru plata subvenției la căldură și apă caldă, solicitând ca sumele să fie precizate exact. Răspunsul Primăriei Ploiești a fost în stilul caracteristic: „Din capitolul 81 – titlul 40 se achită subvenție energie termică atât pentru facturile emise de Veolia eșalonate la plată cât și pentru facturile emise de SC Termo Ploiești”.
Cu privire la datorii, Primăria Ploiești a susținut că după repartizarea cotei de 2% din impozitul pe venit se va putea proceda la majorarea prevederii bugetare în funcție de necesarul acoperit.
La întrebarea aleșilor locali privind compensarea datoriilor la Societatea Termo Ploiești cu împrumuturile acordate societății în cursul anului trecut, ce datorii înregistrează Primăria Ploiești la societatea de termie, răspunsul a fost la fel de evaziv.
„Municipiul Ploiești are înregistrate în contabilitate în acest moment facturi totale în sumă de 29.858.331,28 lei cu scadență până la 31.12.2023, iar valoarea totală a împrumuturilor acordate în anul 2022 și la începutul anului 2023 este de 22.097.960 lei, iar diferența fiind de 7.760.371,28, pentru care, așa cum am precizat mai sus, urmează să fie acoperită prevederea după data de 18.12.2023”, se arată în răspunsul Primăriei Ploiești.