Un cititor ne-a sesizat că programul de lucru al Urbanismului Primăriei Ploiești – Verificare Documentații este de două ore pe zi, patru zile pe săptămână. La Sibiu, respectiv Oradea, care au și aplicații electronice dedicate, programul de lucru este de 6 (șase) ori mai mare decât la Ploiești.
Sesizarea cititorului:
Bună ziua, pe site-ul Primăriei Ploiești este postat programul de lucru cu publicul al singurei direcții aflată în subordinea directă a Primarului Municipiului Ploiești, Direcția de Urbanism.
Citește și Ploieșteni, iată cum vă insultă pe fiecare primăria, prin Direcția de Urbanism!
Am constatat că nu poți depune la Registratura Direcției de Urbanism niciun dosar decât dacă anterior îți este verificată documentația de către personalul de la compartimentul verificare și evaluare documentații. Acest departament are un program incredibil, după cum urmează:
Luni 10-12
Marți – fără program
Miercuri 14-16
Joi 10-12
Vineri 10-12
Așadar, 8 ore / săptămână, în total, timp în care cetățenii, proiectanții, investitorii TREBUIE să ajungă fizic și să aștepte alături de alti cetățeni, proiectanți și investitori, verificarea documentațiilor .
Abia după aceea se pot depune documentațiile aducătoare de bani Primăriei ( taxe directe, impozite ulterioare, taxe indirecte din locurile de muncă create pe perioada construcțiilor, etc) la Registratura Urbanismului. Probabil unic în România, în holul instituției mai sunt încă două Registraturi.
Întâmplător, făcând același lucru și în alte localități, mă refer aici la orașe mari, cunosc și programele de funcționare ale Registraturilor de la Urbanism ale primăriilor respective.
În unele localități chiar există și aplicații electronice care fac posibilă obținerea, de exemplu, a Certificatului de Urbanism, fără nicio deplasare la “Autoritate”.
Astfel, am constatat că Ploieștiul este pe un rușinos ultim loc, la o distanță de trei ori mai mare decât penultima primărie clasată, acest indicator arătând respectul arătat de “autoritate” față de cetățean, proiectant, investitor.
În acest top, pe primele locuri figurează Primăria Oradea, cu 47,5 ore/săptămână și Primăria Sibiu, cu 42 de ore/săptămână, ambele având și aplicații online dedicate Urbanismului.
Prin intermediul dvs. aș vrea să-l întreb pe primarul Ploieștiului dacă știe, dacă nu poate se interesează, ce naiba fac funcționarii în celelalte ore? Nu trebuia ca cetățeanul să aibă prioritate?
Programul de lucru cu publicul la Urbanismul altor primării din țară
total | oras | L | m | m | j | v | |||
ore/saptamina | nr ore/zi | ||||||||
42 | Sibiu | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 | are si aplicatie electronica | ||
40 | Targoviste | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | |||
40 | Buzau | 8 | 8 | 10 | 8 | 6 | |||
40 | Bacau | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 8.5 | 6 | |||
29 | Brasov | 6 | 6 | 6 | 6 | 5 | are si aplicatie electronica | ||
28 | Tg Mures | 7 | 7 | 7 | 7 | 0 | |||
8 | Ploiesti | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Răspunsul Primăriei Oradea:
Stimate domnule, Toate documentele de urbanism se depun/ridica in/din Sala ghiseelor, respectiv ghiseele 16-17, in programul de lucru al Serviciului Relatii cu Publicul, luni-joi, intre orele 8-18 si vineri intre orele 8-15.30.PMO elibereaza si documentatii online, a se vedea site-ul insitutiei www.oradea.ro, ghiseul online. Programul la care faceti dvs .referire este cel al departamentelor de specialitate.