Proiectul a fost pentru prima dată luat în discuție la Ploiești în urmă cu 10 ani, în momentul în care aleșii locali intenționau dezvoltarea zonei metropolitane. Numai că, la fel ca și atunci, implementarea unui astfel de proiect a fost considerată extrem de dificilă, din mai multe puncte de vedere. Așa că propunerea municipalității nu a primit votul aleșilor locali, care au solicitat prorogarea proiectului pentru o mai bună fundamentare.
Același lucru l-au invocat și unii consilieri locali ploieșteni, care cred că la ora actuală, primăriile din localitățile vecine trebuie să-și exprime un punct de vedere cu privire la această propunere și să suporte o parte din subvenție, pentru ca prețul biletului de călătorie să nu explodeze. Mai exact, prin acest proiect se dorește ca Ploieștiul să se asocieze cu localitățile vecine, în vederea extinderii activității SC Transport Călători Express, prin asigurarea unor curse regulate în Târgșoru Vechi, Brazi, Bărcănești, Berceni, Bucov, Blejoi, Ariceștii Rahtivani, Păulești Valea Călugărească. Ploieștenii în acest moment beneficiază de subvenționarea totală a transportului, pe durata lucrărilor la liniile de tramvai. Din ianuarie 2016, aleșii locali au anunțat că transportul nu va mai fi subvenționat. Ba mai mult se ia în discuție realizarea unui nou calcul pentru stabilirea tarifului/bilet. Stabilirea unei subvenționări a tarifului la nivelul localităților din apropierea Ploieștiului va trezii comentarii. O astfel de propunere va fi vehement contestată de transportatorii privați care vor critica cu siguranță faptul că va fi încălcată legislația cu privire la concurență. Până una alta, consilierii locali au solicitat municipalității să prezinte în momentul fundamentării proiectului puncte de vedere ale autorităților care doresc să se asocieze cu municipiul Ploiești pentru extinderea transportului în periurbanul municipiului Ploiești, puncte de vedere care nu s-au regăsit în momentul în care s-a propus înființarea Asociației de Transport Public Ploiești (ATTP). Pe de altă parte, un astfel de proiect poate deveni realizabil numai după înnoirea completă a parcului de autobuze și mărirea capacității acestuia, pentru a putea asigura curse regulate în toate localitățile din apropierea Ploieștiului. Prin urmare, cel puțin în această fază, un astfel de proiect este sortit eșecului.