Aproape 10.000 de locuitori din comunele Ciorani și Tomșani au rămas, de săptămâna trecută, fără gaze, iar elevii învață în sistem online. În ciuda promisiunilor autorităților județene, criza este departe de a se fi rezolvat. Cel puțin asta reiese din comunicatul furnizorului de gaze, Premier Energy, transmis redacției noastre.
Primii care au rămas fără gaze au fost locuitorii comunei Ciorani, apoi cei din Tomșani.
Observatorul Prahovean a publicat mai multe articole pe această temă, inclusiv reacția autorităților.
La solicitarea Observatorului Prahovean, furnizorul Premier Energy a transmis următoarele precizări:
”În primul rând, regretăm situația nedorită în care se regăsesc zilele acestea sute de familii din cele două localități amintite și le asigurăm că facem tot ce depinde de noi, Premier Energy, pentru ca furnizarea cu gaze să fie reluată cât mai curând posibil.
Ce s-a întâmplat: în ultimele zile, pe fondul condițiilor meteo cu valori termice sub zero grade, s-a înregistrat, firesc, o creștere semnificativă a consumului de gaze, care s-a suprapus cu scăderea accentuată a producției de gaze naturale din perimetrele de producție gestionate de DACIAN PETROLEUM. Acest lucru a condus practic la întreruperi în alimentarea cu gaze, afectând locuitorii acestor localități.
În vederea rezolvării situației, în zilele de 9, 11 și 12 ianuarie au avut loc discuții la nivelul Consiliul Județean Prahova și al Prefecturii Prahova cu toți factorii implicați, respectiv cu reprezentanți ai Dacian Petroleum, Transgaz SA, OMV Petrom, Premier Energy și Distrigaz Sud precum și cu participarea autorităților locale.
După evaluarea situației din teren și analiza tehnică efectuată, a fost identificată o soluție de rezolvare provizorie.
Astfel, se estimează că, până la adoptarea unei soluții definitive, situația poate fi rezolvată în câteva zile prin efectuarea unor lucrări de către Transgaz SA, la solicitarea Dacian Petroleum, care să facă posibilă preluarea de gaze din Sistemul Național de Transport al Gazelor Naturale, astfel încât, cumulat cu producția sondei, să se asigure cantitățile de gaze naturale necesare pentru alimentarea în condiții de continuitate a localităților Ciorani și Tomșani.
Îi asigurăm pe toți clienții afectați că situația este monitorizată permanent, iar societatea noastră depune eforturi considerabile pentru a asigura funcționarea în mod intermitent 10-12 ore până la golirea rețelei la limita de siguranță, urmată de reumplerea rețelei 6-8 ore și pornirea individuală a instalațiilor de utilizare.
Atragem atenția că repunerea în funcțiune a instalației de utilizare a gazelor naturale va fi gestionată exclusiv de către personalul autorizat al companiei PREMIER ENERGY, fără costuri adiționale pentru beneficiari.
Vrem să vă asigurăm că suntem conștienți de impactul acestei situații profund neplăcute asupra traiului zilnic al acestor oameni, iar echipele noastre sunt în teren permanent pentru a aduce rapid situația la normal.
Monitorizăm situația îndeaproape și vom comunica deschis și transparent despre progresul lucrărilor. Vă mulțumim tuturor pentru înțelegerea și sprijinul arătat în aceste momente dificile”.