Odată cu apropierea sărbătorilor de Paște, când consumul de ouă crește semnificativ, prețurile afișate la raft de supermarketuri sunt pe zi ce trece mai mari. Fermierii dau vina pentru speculă pe lanțurile de magazine.
De exemplu, în această perioadă, prețul unui ou la poarta fermelor de creștere a păsărilor variază între 40 și 50 de bani.
În supermarketuri, aceleași ouă se vând la un preț dublu.
Pe măsură ce ne apropiem de Paște, aceste produse se vor scumpi și mai mult, deși între producător și comerciant nu există intermediari.
De vină ar fi, susțin fermierii, supermarketurile, care profită de cererea mare pentru a avea încasări-record.
”Sunt scheme speculative ale retailerilor! Diferența de preț nu se regăsește nici măcar în transport. Supermarketurile au o formulă de calcul foarte interesantă… Ei nu merg pe adaos comercial de 10%, 15%, 20%. Ei merg pe marjă de profit!” a declarat Leonard Constantin Stafie de la Asociația Profesională a Crescătorilor de Păsări de Carne și Ouă Iași pentru Revista Ferma.
Un alt produs de sezon, care se vinde la prețuri tot mai mari, este carnea de miel. Prețul unui kg variază între 40 și 50 de lei la producători, iar în ”viu” se vinde la prețuri cumprinse între 25 și 30 de lei/kg.
Citește și De unde poate fi cumpărată carnea de miel. Recomandările directorului DSVSA Prahova