- Publicitate -

Ai rulat cu all-season toată vara? Iată ce trebuie să faci!

Data:

Utilizarea anvelopelor all-season este din ce în ce mai des întâlnită având în vedere că nu mai avem parte de ierni în care zăpezile să acopere șoselele cu săptămânile. Există deja multe zone în țară unde șoselele nu sunt acoperite cu zăpadă decât câteva zile pe an. Mai mult, rareori mai avem parte de temperaturi mai scăzute de -7 grade Celsius. Prin urmare, multe persoane aleg să utilizeze anvelope all-season. Dar, chiar și așa, tot este de preferat să se facă anumite operațiuni odată cu schimbarea anotimpului.

- Publicitate -

Anvelopele sunt cele mai utilizate componente ale unei mașini și, din acest motiv, nu trebuie omise de la întreținere. Așa cum schimbați uleiul și alte consumabile ale vehiculului, tot așa trebuie să luați în considerare și anumite operațiuni periodice care vor mări considerabil durata de viață a anvelopelor. Totodată, atâta timp cât veți efectua aceste ajustări tehnice, veți crește siguranța rutieră și micșora costurile de exploatare ale vehiculului.

Presiunea în anvelope este una dintre operațiunile pe care trebuie să le efectuați cel mai des. În cazul în care mașina dumneavoastră nu este dotată cu un sistem de măsurare automată a presiunii, ar fi de preferat ca cel puțin o dată pe lună, dar de preferat săptămânal, să verificați presiunea în toate roțile, inclusiv în cea de rezervă. Ideal ar fi să verificați presiunea la rece, înainte de plecarea de acasă. Odată ce veți începe să rulați, temperatura aerului din pneuri crește și, prin urmare, crește și presiunea. Indicațiile referitoare la valorile optime sunt de regulă afișate pe o etichetă lipită pe stâlpul central al mașinii, lângă șofer.

Echilibrarea roților este o altă operațiune necesară. În timp, ca urmare a uzurii neuniforme sau a unor eventuale deformări, vor apărea dereglări ale echilibrului roților. Efectul acestui neajuns este deseori amortizat de coloana de direcție sau de suspensiile mașinii și de cele mai multe ori nu este sesizabil decât la viteze de peste 80 km/h. Cu toate acestea, dezechilibrul roților amplifică uzura elementelor de suspensii sau articulațiile mașinilor.

- Publicitate -
sursa foto: davanti-tyres.com

mergeți la o vulcanizare să echilibrați roțile, cel mai bine este să permutați roțile acolo. Există câteva sisteme de permutare. Indiferent de ce variantă alegeți, fiecare roată trebuie să ajungă în fiecare colț al vehiculului și, implicit, pe rezervă în cazul în care dispuneți de așa ceva.

Verificarea cauciucurilor de defecțiuni și obiecte străine. Există numeroase cazuri în care roata a colectat de pe șosea un obiect ascuțit care nu a fost suficient de lung încât să străpungă toată calea de rulare. Atunci când verificați anvelopele uitați-vă să nu aveți parte de asemenea obiect. Totodată, verificați uzura profilului. În cazul în care acesta are mai puțin de 3 milimetri în profunzime, acele anvelope nu mai pot asigura o aderență suficientă și trebuie schimbate. În cazul în care are 5 milimetri, deja trebuie să luați în considerare achiziționarea altui set peste șase luni, în funcție de stilul de conducere și gradul de utilizare al mașinii.

sursa foto: davanti-tyres.com

Verificarea unghiurilor direcției și suspensiei. Anvelopele au cel mai bun efect atunci când calcă perpendicular pe suprafața de rulare. Atunci pata de contact este maximă iar profilul este cel mai eficient. Odată ce începeți să rulați cu un vehicul, din cauza denivelărilor, virajelor, frânărilor sau altor factori externi pot apărea dereglări ale unghiurilor direcției. Acestea se pot regla într-o stație service echipată cu aparatura necesară ajustării lor. La multe mașini moderne se reglează și unghiurile punții spate. Din acest motiv, solicitați ca odată ce reglează puntea față să fie făcută și o verificare pentru cealaltă. De cele mai multe ori sunt necesare corecții și acolo. Deoarece modificările unghiurilor se produc lent și în timp, deseori nu sesizăm nicio diferență. Efectul dereglării acestora se constată în uzuri neuniforme pe calea de rulare, creșterea consumului sau instabilitate rutieră. Oricare dintre aceste efecte au urmări asupra bugetului.

- Publicitate -

Prin urmare, chiar dacă utilizați anvelope all-season, nu înseamnă că le veți lăsa acolo până când veți cumpăra un alt set. Urmările, în cel mai bun caz, vor fi mai costisitoare decât dacă faceți aceste operațiuni de două ori pe an.

Cum ți se pare subiectul?

Loading spinner

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

- Publicitate -

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

- Publicitate -

Antreprenori de succes

Exclusiv

Incendiul de la Fermele Cojocaru: „Totul s-a dus!” (VIDEO)

Incendiul de la Fermele Cojocaru, din satul Lacul Turcului,...

Observatorul Prahovean, cea mai mare comunitate media din județ

Observatorul Prahovean, liderul presei online din Prahova, cu aproape...

De ce închiderea Haier poate fi începutul crizei economice

Anul 2025 a început cu un șoc pe piața...

Haier, cea mai mare concediere din Prahova din ultimii 15 ani

Multinaționala Haier închide fabrica de frigidere din Ariceștii Rahtivani....

De ce întârzie avizele de racordare Electrica Distribuție?

Mai mulți cititori ne-au sesizat că solicitările de eliberare...
- Publicitate -

Știri noi

Ministrul Energiei: Subvenția la energie și gaze se va da în funcție de venitul familiei

Prețurile la energie electrică și gaze naturale sunt plafonate...

Incendiu la o casă din Brebu. Arde generalizat pe o suprafață de 250 de metri

Miercuri seara, în jurul orei 20:30 a fost anunțată...

Ei au drepturi, noi plătim. De ce fac urât inutilii de lux din Senat

Reducerea deficitului bugetar a presupus adoptarea unor măsuri care...

Cât vom plăti din februarie întreținerea unui apartament?

Cât vom plăti din februarie întreținerea unui apartament, este...

Două accidente mortale azi în Prahova produse din aceeași cauză

Două persoane și-au pierdut viața în două accidente rutiere...
- Publicitate -

Emisiuni

Hidro Prahova are printre cele mai mari tarife din țară

În emisiunea Observatorul Prahovean  LIVE de joi, 16 ianuarie,...

Escrocherii în numele unor vedete precum Esca, Delia sau Măruță

În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, de vineri, 10...

Schimbarea de la Ploiești

În prima ediție a emisiunii Observatorul Prahovean LIVE din...
- Publicitate -

Vox Publica

Ei au drepturi, noi plătim. De ce fac urât inutilii de lux din Senat

Reducerea deficitului bugetar a presupus adoptarea unor măsuri care...

Părinți, copiii bolnavi îi îmbolnăvesc pe toți la școală!

Copiii bolnavi în colectivitate îi îmbolnăvesc pe toți, astfel...

Să ne lăsăm prostiți în halul ăsta?

La cererea președintelui Consiliului Județean Prahova (CJPh), Virgiliu Nanu...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Reprezentanța Di-Bas Ploiești va fi preluată de Kia

Începutul anului 2025 vine cu schimbări pentru piața auto...

Noi imagini de la accidentul mortal de la Valea Călugărească

Tragedie pe DN 1B, la Valea Călugărească, miercuri dimineață....

Polițist din Argeș, două accidente rutiere în câteva minute

Un polițist din Argeș este cercetat penal și disciplinar...

Ce se întâmplă, de fapt, cu mașinile mai vechi de 15 ani. Precizările RAR

Registrul Auto Român (RAR) a emis un avertisment important...
- Publicitate -

Momentul unei șicanări, care a lăsat doi șoferi fără permis

Poliţiştii din Timişoara s-au autosesizat după apariţia unor imagini...

Când trebuie înlocuit rezervorul de gaz al mașinilor cu GPL

Reprezentanții Registrului Auto Român fac precizări cu privire la...

Accident în Ploiești, în zona Teleajen

Un accident rutier s-a  produs, în această dimineață, la...

Diferența de consum la 100km/h și 140km/h pe autostradă

Un test realizat de către dailydriven.ro a aratăt diferena...