Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Prahova a transmis redacţiei observatorulph.ro o adresă prin care susţinea că Dalkia trebuie doar înştiinţată de debranşarea unui client, nu să îşi dea acordul. cu toate acestea, operatorul de termoficare continuă să impună condiţii aproape imposibil de îndeplinit celor care vor să îşi monteze centrale termice de apartament.
Astfel, potrivit reprezentanţilor Dalkia, anul acesta au fost înregistrate 86 de cereri de deconectare de la sistemul centralizat de alimentare cu energie termică, toate fiind refuzate "deoarece nu au fost îndeplinite condiţiile de deconectare comunicate". SC Dalkia Termo Prahova SRL susţine că "s-a găsit în imposibilitatea legală de a soluţiona favorabil solicitările petenţilor". O comisie formată din consilieri locali studiază această problemă de aproape două luni, fără să comunice o decizie privind legalitatea debranşărilor.
Luna trecută, observatorulph.ro a publicat articolul PLOIEŞTENII SE POT DEBRANŞA FĂRĂ ACORDUL DALKIA! DOCUMENTUL OFICIAL ASCUNS DE PRIMĂRIE prin care arătam că inspectorii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Prahova le-a dat dreptate ploieştenilor care au reclamat refuzul Dalkia de a le aproba debranşarea. Mai mult, OPC a aplicat operatorului şi amenzi! Reprezentanţii acestei instituţi au specificat în documentul transmis redacţiei observatorulph.ro un paragraf din Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, care prevede anunţarea operatorului şi primăriei cu 30 de zile înainte, nu şi acordul acestuia! Astfel, deşi mai multe hotărâri ale Consiliului Local Ploieşti stabilesc tot felul de restricţii în ceea ce priveşte posibilitatea debranşării, aceasta nu-şi poate produce efectele înaintea Legii 325/2006.