Australia a făcut-o, Europa se mai gândește, Cîțu a spus că nu e oportun. Giganţii tehnologici urmează să plătească mass-media pentru preluările de conţinut

Atunci când preiei constant conținut editorial, distribuidu-l și încasând sume uriașe din publicitate pentru el, iar creatorii de conținut nu au o cotă din aceste sume, ele fiind cele care practic vând, situația trebuie echilibrată prin lege. Australia tocmai a făcut-o.

Conform Agerpres, legea a fost adoptată cu uşurinţă după ce companiile Facebook şi Google au ajuns la un acord cu autorităţile pentru a evita să fie supuse unui arbitraj obligatoriu. Ea deschide calea pentru ca aceşti doi jucători digitali majori să investească zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conţinut local.

Această lege s-ar putea dovedi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganţii tehnologici şi autorităţile de reglementare din întreaga lume pentru a echilibra relaţiile dintre mass-media tradiţionale, aflate într-o mare dificultate financiară, şi giganţii care domină internetul şi captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.

Guvernul australian a declarat că legea va garanta că organizaţiile de presă „sunt compensate în mod echitabil pentru conţinutul pe care îl generează, contribuind astfel la menţinerea vie a jurnalismului de interes public în Australia”.

Google va plăti de acum pentru conţinutul de ştiri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.

După blocarea publicării de linkuri către articole de ştiri din mass-media locale sau internaţionale ca răspuns la proiectul de lege, proprietarul Instagram şi WhatsApp a cedat şi a încheiat un acord de ultimă oră cu guvernul de la Canberra.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău