Tot mai multe persoane au reclamat în ultimele săptămâni pe adresa redacției că au fost victimele unor tentative, dar și înșelăciuni cu colete nesolicitate. Cum funcționează această metodă? Firme înființate de doar câteva luni trimit colete cu plata ramburs la diferite adrese. Persoanele care le primesc le acceptă, considerând că este posibil să-l fi comandat un alt membru al familiei, mai ales că este perioada în care sosesc bunurile întârziate cumpărate de ”Black friday”, dar începe și luna cadourilor.
Când le deschid constată că, fie sunt pline cu cârpe sau cu bunuri de o valoare mai mică decât cea plătită curierului sau sunt de o calitate îndoielnică.
Citește și: Colet umplut cu cârpe, primit prin curier de o femeie din Bărcănești. O nouă metodă de înșelăciune
Printr-o astfel de experiență a trecut și un tânăr ploieștean. Părinții acestuia au plătit 70 de lei pentru o figurină cu Moș Crăciun care, în realitate, costă doar câțiva lei.
„La sfârșitul lunii noiembrie, părinții mei, care au și o firmă, au primit la adresa societății un colet, care venise pe numele meu. Eu stau de mulți ani în Ploiești, însă ei au rămas în Brăila. Nu știu de unde respectiva firma deține aceste informații despre mine.
M-au sunat să mă întrebe dacă nu cumva am făcut eu vreo comandă, însă le-am spus că nu. Plata ramburs era de 70 de lei.
Citește și: Un ploieștean s-a trezit că trebuie să plătească un colet pe care nu l-a comandat. Explicația expeditorului
Părinții mei au acceptat până la urmă coletul, date fiind și împrejurările. Când l-au deschis, surpriză. Era o figurină banală cu Moș Crăciun, care în realitate nu costă mai mult de câțiva lei.
Firma care a expediat pachetul prin Cargus are sediul în Blejoi.” a declarat bărbatul a căruia familie a plătit 70 de lei pe un colet nesolicitat, pentru Observatorul Prahovean.
Cu privire la această situație am solicitat un punct de vedere IPJ Prahova.