Recent, în plin scandal al sumelor uriașe de plată la utilități, o parte din consumatorii Electrica Furnizare au primit mai multe facturi „cu minus” în contul de client. Explicația dată de furnizor pentru banii returnați: cei care se află în această situație nu au beneficiat de plafonare și compensare iar acum compania le virează banii înapoi.
Potrivit unui răspuns transmis la cererea Observatorul Prahovean, consumatorii care se află în această situație sunt cei cărora Electrica Furnizare nu le-a aplicat compensarea stabilită de lege ca măsură de sprijin a consumatorilor în contextul creșterii prețurilor la electricitate și gaz.
”Având în vedere solicitarea de presă primită din partea publicației „Observatorul Prahovean” cu privire la aspecte care țin de facturarea aferentă lunilor noiembrie -ianuarie, vă comunicăm următoarele:
Pentru clienții care întrunesc criteriile de eligibilitate, în facturile cărora nu s-au regăsit măsurile de compensare și plafonare aferente lunilor noiembrie – decembrie 2021, au fost emise facturi de stornare.
În prezent, facturile emise de compania Electrica Furnizare conțin mențiuni cu privire la facilitățile oferite de lege pentru toți clienții care întrunesc condițiile de eligibilitate, iar procesul de refacturare se află în curs de desfășurare.
Clienții sunt asigurați de faptul că nu li se vor percepe penalități pentru perioada noiembrie – decembrie 2021 și nici nu vor fi deconectați pentru eventuala neplată aferentă.”, susțin reprezentanții Electrica Furnizare în răspunsul transmis redacției.
Vă reamintim că, zilele trecute, mai mulți cititori ai Observatorul Prahovean ne-au semnalat facturi „pe minus” în conturile Electrica Furnizare.
Citește și: Când o țară întreagă se plânge de facturi mărite la utilități, o ploieșteancă are două facturi la energie stornate
„Bună ziua,
Am urmărit peste tot în presă și la televizor scandalul facturilor mărite. Mă așteptam să primesc și eu o factură umflată la energie electrică, mai ales că niciodată nu am plătit mai mult decât ne așteptam.
Spre exemplu, factura pe octombrie a fost de peste 300 de lei, dar știam că va veni mult deoarece a fost perioada când afară s-a răcit, nu se dăduse drumul la căldură încă în apartamente, și eu am avut calorifere electrice în toate camerele. Și asta s-a întâmplat zile la rând, dacă nu chiar săptămâni… Așa că pe mine 300 de lei m-a costat practic încălzirea în perioada sfârșit de septembrie – început de octombrie 2021.
Acum, pe noiembrie și decembrie, am plătit puțin peste 150 de lei pe fiecare factură. Pentru ianuarie mă așteptam la surprize neplăcute având în vedere toate știrile și toate scandalurile din presă. Dar nu am primit nicio factură”, este unul din zecile de mesaje primite pe tema facturilor stornate ale Electrica Furnizare.
La gaze am primit factura…exorbitanta…1776 lei minus 650 lei compensare, pentru 285 m.c….!!!
La energie electrica nu am primit facturile nici pentru decembrie,nici pentru ianuarie…
Facturile sunt emise dar nu sunt trimise către consumatori, cine are cont on-line pot vedea factura, problema mea este alta, am 2 facturi stornate, apoi una în ianuarie anulata la suma stornata pe cele 2 luni și emisa în aceeași zi o alta factura care nici pana azi nu a venit
In aceasta situatie sunt si eu.
Factura pe noiembrie a fost stornata,dar nu au venit facturile pe decembrie și ianuarie. Dacă vin amândouă plus cele de la gaze nu o sa am cu ce le plăti deoarece pensia e mică. Rușine guvernului!
Am doua facturi stornate noiembrie și decembrie 2021, achitate amândouă, nu am restante, in schimb nu am fost acasă când s-au citit contorul așa că s-au emis un ordin de deconectare in septembrie 2021 și am fost deconectată in februarie 2022! Asta cum se numește oare?
Bună seara eu nu am primit factura pe ianuarie
Factura mea nu a fost emisa din luna septembrie 2021. Menționez ca am cont online și vad totul în aplicație, însă nu au emis factura.
Am încercat de 11 ori sa ii sun, însă după doua ore se închide automat apelul și aici s-a oprit totul.
Am încercat sa le dau mail și răspunde un robot care nu are nicio treaba cu subiectul.
ELECTRICA = ZERO
Nu am primit factura pe ianuarie, iar cele din noiembrie- decembrie sa u fost stornate. Am făcut sesizare dar încă nu am primit nici un răspuns.
Lasati vrajeala nimeni nu apara cetateanul ,guvernantii au totul gratuit ! Jos Iohannis si acest guvern incapabil