Poliția Prahova a dat curs solicitării Observatorul Prahovean cu privire la situația prezentată pe 11 ianuarie, când șoferul unui Logan s-a trezit cu roata blocată, în timp ce un proprietarul unui bolid de lux a scăpat nesancționat, deși erau parcați la câțiva metri unul față de celălalt.
Vă reamintim că imaginea surprinsă de un cititor al ziarului, la prima vedere, confirma ipoteza blocării preferențială a roților, în funcție de brand și valoarea autoturismului.
Fotografia a fost realizată pe strada Cuza Vodă din centrul Ploieștiului.
Citește mai multe detalii aici: Imaginea care stârnește indignarea șoferilor: De ce Loganul are roata blocată iar bolidul de lux nu. Explicația SGU
Potrivit răspunsului IPJ Prahova, angajații SGU au procedat corect în momentul în care au blocat doar roata Loganului, bolidul de lux nefiind parcat în raza de acțiune a indicatorului rutier.
„S-a procedat la efectuarea de verificări în teren privind situația prezentată, ocazie cu care s-a constatat că indicatorul rutier de restricție cu semnificația „Oprire Interzisă” surprins in imaginea atașată nu este însoțit de plăcuță aditională care să precizeze zona de acțiune a acestuia.
În acest sens, expunem dispozițiile art. 66 alin. (6) din H.G. nr. 1391/2006, potrivit cărora semnificația indicatoarelor de interzicere sau de restricție începe din dreptul acestora.
Aspectele sesizate privind cazurile de oprire/staționare neregulamentară sunt în atenția polițiștilor rutieri, care desfășoară activități preventiv-reactive, menite să asigure un climat de ordine și siguranță rutieră pe drumurile publice”, au precizat reprezentanții IPJ Prahova
REGULAMENT din 23 ianuarie 2003 (*actualizat*)
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
Art.174 .Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
….
e) în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
…
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
Era parcat pe colt de strada, dar pentru asta putea fi sanctionat doar de Politie. Norocul lui ca in Ploiesti nu exista Politie, altfel chiar isi lua amenda…
Doamne Fereste sa imi gaseasca Loganul, Polo, sau i10 cu 2 cm dupa indicator, asa dupa cum se vede foarte bine ca este DISCOVERY , caci SIGUR nu ma mai incadrez in „art. 66 alin. (6) din H.G. nr. 1391/2006, potrivit cărora semnificația indicatoarelor de interzicere sau de restricție începe din dreptul acestora.”, iar pt unul asa ca mine, neriveran/neavocat, nu va mai functiona acelasi H.G.
Apoi ce unitate de masura au folosit de nu erau 25 de metri pana la trecerea de pietoni??
Orice ar zice si ar motiva, cauta scuze cu nemiluita pentru „favorizarea infractorului” :-O