Facturile de curent continuă să întârzie, spre nemulțumirea clienților care se așteaptă să primească într-un timp scurt sume mari de plată. Cele mai mari întârzieri sunt la Hidroelectrica, de peste opt luni, dar și la Electrica (2-3 luni) sau Enel.
Iată câteva dintre sesizările transmise de cititorii Observatorului Prahovean cu privire la întârzierea facturilor de curent:
Ionescu Georgiana: Enel, facturi întârziate de 2 luni,apoi doua facturi la energie electrica în aceiași zi.
Adda Adriana: Nu am primit factura Electrica, de aproape 4 luni.
Mony Ionita: De la Hidroelectrica nu am primit din octombrie 2022
Georgian Ana Sandu: Electrica…. Din ianuarie nu au mai venit facturile… Am sunat la ei sa vedem cât avem de plata, te tine cu orele în telefon și degeaba nu răspunde nimeni.Tot asa sa aștepte și ei bani esalonat
Mihaela Milea: Enel, facturi întârziate de 2 luni, apoi 2 facturi la energie electrică cu data scadenta 20 martie
Explicațiile furnizorilor
Electrica Furnizare a transmis într-un mesaj trimis la cererea Economedia, că realizează o serie de optimizări ale sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, „motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice”.
Mesajul transmis de Enel clienților
”Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie”.
Mesajul Hidroelectrica: ”Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”
”Stimați parteneri și clienți,
Ne bucurăm să vă aducem la cunoștință faptul că Hidroelectrica a implementat cu succes noul sistem informatic de facturare. Acesta integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor.
Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor.
Dorim să reamintim că termenul de plată a facurilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare”.
ANRE a amendat furnizorii
ANRE a sancționat multe dintre companii pentru emiterea cu întârziere a facturilor. Ultima amendă, de 400.000 de lei, a fost încasată de Hidroelectrica.
Comunicatul ANRE
În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză.
În urma finalizării acțiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:
Citește și Cozi la Oficiul Poștal din Piața Aurora din Ploiești pentru plata facturilor prin cardul de energie – VIDEO
neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;