Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat cum trebuie să procedeze șoferii în momentul în care o bandă de circulație este blocată, zona de tranzit fiind restrânsă la o singură bandă.
Potrivit acestuia, este important ca toți conducătorii auto să cunoască o regulă care, din păcate, nu se predă în școlile de șoferi din România, nu este legiferată, însă, în alte state europene, este lege.
”Atunci când trecem de la două benzi la o bandă, indiferent de motiv (…) trecerea de pe o bandă pe alta, legal, se face conform regulilor de circulație, unii au prioritate, unii nu au prioritate.
Regula formoarului în România este o regulă neștiută, necunoscută, nepredată în școlile de șoferi, doar la cursurile de conducere defensivă se vorbește despre această regulă.
În alte țări precum Germania, Suedia, Elveția, Belgia, sunt deja reguli, fac parte din regulile de circulație.
Asta înseamnă că, în astfel de situații, se anulează prioritatea generală și trec mașinile una din dreapta, una din stânga. Asta înseamnă că avem o cursivitate, și avem, cel mai important, o predictibilitate.
Înseamnă că știu când îmi vine rândul. A trecut unul de pe banda cealaltă, acum îmi vine mie rândul, de pe banda mea, pentru că următorul va fi iar de pe banda cealaltă și așa mai departe.
Până la urmă este o regulă de bun simț, transformată într-o regulă de conducere defensivă, în unele țări transformată chiar în reguli de circulație”, a mai spus specialistul în conducere defensivă, citat de antena3.ro
Cum ți se pare subiectul?
Regula fermoarului? In Romania? Ha, ce gluma buna. Singurul fermoar pe care il vei vedea in traficul din Romania va fi cel de la gatul celor care nu dau prioritate „baietilor cu bemve”.
FERMOAR NU FORMOAR. ALO DEX-UL.