De la 1 ianuarie 2019, proprietarii de mașini cu motorizare euro 2,3 sau 4 vor plăti mai mulți bani pentru reducerea poluării. Astfel, șoferii ar putea fi taxaţi de două ori: prima oară la înmatriculare, în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii și a doua oară, când plătesc impozitul la primărie, care va creşte considerabil în cazul autoturismelor vechi.
Potrivit observator.tv, şoferii vor plăti nu doar în funcţie de puterea motorului, ci şi în funcţie de vechimea autoturismului şi tipul de combustibil. Astfel, bani mai mulţi vor da cei care cumpără maşini diesel, de exemplu.
Citește și Anaf a demarat operațiunea Xenon pentru autoturisme second-hand înmatriculate în România
O a doua componentă a taxei de mediu s-ar putea plăti către Registrul Auto Român, în momentul verificării autoturismului. Cu cât maşina poluează mai mult, cu atât tariful va fi mai mare.
Decizia vine odată cu numărul uriaş de autoturisme vechi înmatriculate în România în ultimii doi ani.
Deocamdată nu se cunoaște valoarea noilor taxe sau impozite anti-poluare.