Recentele lucrări de reabilitare a tronsonului Blejoi – Măgurele de pe DN 1A au arătat – dacă mai era nevoie – că șoseaua cu o singură bandă pe sens pe drumul care leagă Muntenia de Ardeal este insuficientă în raport cu „valorile” de trafic.
Blocaje rutiere se înregistrează zilnic în Blejoi, mai ales în zona giratoriilor, dimineața – în jurul orei 800, pe sensul de mers spre Ploiești (când se lasă și bariera pentru trenul care circulă pe ruta Ploiești- Măneciu), după-amiaza, în sens invers, când se încheie ziua de muncă
sau orele de la școală și oamenii se îndreaptă spre casă, cu o mențiune specială pentru zilele de vineri și duminică, când bucureștenii iau locul „navetiștilor” în drumul spre
munte, respectiv de întoarcere.
În plus, reparațiile la DN 1A pe segmentul amintit au dus la stabilirea unor „recorduri de viteză”: o oră și 30 de minute pentru distanța Măgurele – Blejoi, care măsoară în jur de 13km!
DN 1A, cu două benzi în Blejoi, pe planșa de proiectare
Dar nu la CNAIR, ci la Primăria Blejoi! Și nu ar fi o premieră. Segmentul de drum de pe DN 1A, de la intersecția cu sens giratoriu din vecinătatea ROMPETROL și până la stația de betoane a fost gândit, finanțat și construit cu bani de la comuna Blejoi.
Acum, administrația locală lucrează la un proiect prin care se urmărește lărgirea drumului la două benzi între platforma Shopping City și stația de betoane și de la „PECO” ROMPETROL la podul de peste râul Teleajen.
„Se lucrează deja la documentația tehnică, anul viitor va fi gata – ne-a declarat primarul Adrian Dumitru. Suntem în discuții și cu Ministerul Transporturilor în ideea a intra într-un parteneriat, pe partea financiară, pentru că valoarea de execuție este destul de mare.”
Cu siguranță, cele două benzi pe sens proiectate de Primăria Blejoi vor fluidiza traficul pe raza comunei și vor crește siguranța rutieră. Problemele de infrastructură de pe DN
1A vor rămâne însă. Cel mai probabil, ambuteiajele se vor muta la Boldești și Lipănești…
sursa: Info Blejoi