La mijlocul săptămânii trecute, două persoane și-au pierdut viața, la interval de trei ore una de cealaltă, în urma producerii unor teribile accidente de circulație petrecute pe DN1B, în Valea Călugărească. Reacția autorităților a venit, ca și în alte dăți, tardiv: este nevoie de montarea în zonă „de urgență” a unor parapeți despărțitori care să împiedice intrarea pe contrasens.
Mi-am amintit instantaneu despre carnagiul din 2014, care a dus la separarea sensurilor de mers pe DN1, între Florești și Bănești. De-abia după ce cinci oameni nevinovați, printre care și un copil de 11 ani, și-au pierdut viața din cauza unui șofer sinucigaș, au fost montate separatoare de sens.
În fiecare lună, poliția a cerut, în acea perioadă, amplasarea de despărțitoare. Răspunsul a fost inevitabil același: „Nu sunt bani”. Ultima cerere în acest sens fusese înregistrată chiar cu o săptămână inainte de cumplitul accident.
Tragedia i-a determinat atunci pe localnicii din Câmpina să organizeze un protest în negru. O societate privată a donat o parte din zidul de beton care separă azi benzile de mers, iar un an mai târziu, CNAIR a continuat demersul.
La șase ani după moartea unor nevinovați, DN1 (Câmpina -Ploiești) are parapete despărțitoare
În 2020, la șase ani după moartea unor oameni nevinovați, întregul tronson DN1, de la Câmpina şi până aproape de Ploieşti, are parapete depărțitoare care chiar fac diferența între viață și moarte. Testele de crash, realizate în Europa, au arătat ce se întamplă când o mașină lovește un astfel de parapet: aceasta nu mai ajunge pe contrasens.
Sens giratoriu la Florești după alte trei vieți pierdute
Un alt accident care a făcut să crească numărul crucilor de pe DN1 a fost cel de la Florești din ianuarie 2024. Tot după ce alți trei oameni și-au pierdut viața, autoritățile anunțau, cu aplomb, că în zona care și-a câștigat renumele de „intersecția morții” (DJ720 CU DN1) va fi montat un sens giratoriu provizoriu, din balize.
„O mizerie de sens dar e bun și acela, a trebuit să moară zeci de oameni ca să mișcați ceva”, a fost reacția oamenilor, după ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri București publica o filmare cu drona, realizată în zona giratoriului, care provizoriu a rămas și azi și care ține locul pasajului rutier, rămas pe hârtie.
Cauza celor două accidente de la Valea Călugărească: pătrunderea pe contrasens
Săptămâna trecută, „în oglindă”, am asistat la două noi tragedii, petrecute la interval de trei ore una de cealaltă, pe DN1B, în zona comunei Valea Călăgărească. O femeie de 26 de ani și un bărbat de 67 de ani nu au mai putut fi salvați, în ciuda eforturilor medicilor. Cauza celor două accidente: pătrunderea pe contrasens.
Prefectul de Prahova, Emil Drăgănescu (PSD) „lua act” de cele două nefericite evenimente și solicita Secției Drumuri Naționale Ploiești montarea de urgență a unor separatoare de sens pe tronsonul respectiv al DN1B, respectiv între km. 16+900 și km. 23+900. Tot el, prefectul Drăgănescu, anunța, pe baza informării Poliției, că în perioada 01.01.2020 – 31.12.2024, pe D.N. 1B (E577), între km. 16+900 și km. 23+900, pe raza administrativ teritorială a comunei Valea Călugărească s-au produs 18 accidente rutiere pe fondul pătrunderii pe sensul opus de mers.
Liderii politici s-au întrecut și ei, pe paginile de Facebook, în postări în care și-au exprimat dezamăgirea față de producerea celor două tragedii, cerând identificarea de urgență (e o obligație!) a măsurilor necesare pentru evitarea incidentelor grave de circulație, una dintre ele fiind, evident, continuarea montării de parapete din beton care să despartă sensurile de mers.
Practic, încă două morți pentru „a se lua act” și a se cere „identificarea de urgență a măsurilor necesare”
De parcă nu s-ar fi știut, de atât amar de vreme, că, în lipsa unor separatoare de sens, astfel de tragedii nu pot fi evitate. Și, din păcate, sunt șanse mari să se repete. Nu declarațiile sterile ajută. Ajută voința și rațiunea de a implementa soluția salvatoare nu doar pe DN1B, ci și în alte puncte negre ale județului. Prevenția, la fel ca și în cazul unei boli, poate salva pacientul. Pe stradă, prevenția aceasta numită separator de sens are același rol: să nu transmforme omul în victimă sigură a nepăsării și indolenței. Înțelegem că la nivel de autostrăzi stăm foarte prost. Șoferii și nu doar ei ar vrea, totuși, să vadă că se mișcă lucrurile din direcția CNAIR. Iar asta nu doar după ce se mai adaugă câte o cruce pe drumurile județene și naționale.
De Separatorul montat la Spitalul Judetean fara a fi semnalizat si unde un motociclist a decedat ( numai mortul e de vina ??? ) nu raspunde nimeni, niciun vinovat, nici o demisie ?
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/au-aparut-imagini-cu-accidentul-infiorator-in-urma-caruia-un-motociclist-de-32-de-ani-si-a-pierdut-viata.html