Cum s-a ales praful de promisiunile electorale privind autostrada Comarnic-Brașov: doi ani și jumătate pentru un nou studiu de fezabilitate

În ciuda promisiunilor din ultima campanie electorală, interesul Guvernului PNL-USR-UDMR pentru autostrada de pe Valea Prahovei este minor.

Ministrul Transporturilor, useristul Cătălin Drulă, a anunțat astăzi că abia a fost semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii care ar trebui să traverseze Valea Prahovei, însă această etapă ar urma să dureze doi ani și jumătate!

„Am semnat contractul pentru proiectul tehnic Ploiești – Brașov. Sper să livreze un material de calitate. Este același care face A7 de la Ploiești la Bacău. Am discutat să se concentreze pe un traseu modern în zona critică cu un tunel de 4 km la Bușteni, cu tunel de 2 km la Sinaia. Cred că varianta cu tuneluri este cea care ar ajuta și turismul. I-am rugat să ne predea zone de documentație mai repede, de exemplu la Comarnic.

Nu o să dureze câteva luni. Termenul contractual pentru documentație este de 2 ani și jumătate. Sper ca pe anumite sectoare să fie gata mai repede. Sunt interesate firme mari din Europa pentru acest proiect. Stabilind exact traseul poți obține un preț mult mai bun”, a declarat ministrul, citat de Digi 24.ro.

Ce spunea fostul premier Ludovic Orban pe 19 iunie 2020

Pe 19 iunie anul trecut, cu câteva luni înainte de campania electorală pentru alegerile locale și parlamentare, fostul premier Ludovic Orban, în prezent președintele Camerei Deputaților, a vizitat singurul tronson finalizat din autostrada Comarnic Brașov, în lungime de numai 6 km.

Atunci, Orban promitea că va aloca sume fără precedent pentru obiectivele de investiții în infrastructură: ”Comarnic – Brașov trebuia să se facă demult. Când am plecat de la Ministerul Transporturilor, în 2008, am lăsat licitația pentru realizarea contractului de parteneriat public privat cu finalizarea primei faze de preselecție, urmând să se facă selecția dintre consorțiile care se calificaseră pentru faza finală. Din 2008 până astăzi, singurul tronson de autostradă de pe Comarnic – Braşov pe care îl vedeți este cel pe care stăm noi, de 6,3 km. România are nevoie ca de aer de modernizarea infrastructurii și din cauza asta obiectivul nostru prioritar îl reprezintă investițiile, investițiile în infrastructură de transport” (sursa: gov.ro)

Ce s-a întâmplat în realitate cu proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov de atunci și până în prezent? Ministerul Transporturilor a finalizat licitația pentru revizuirea SF-ului și realizarea Proiectului Tehnic. Potrivit hotnews.ro, valoarea estimată pentru contract de către CNAIR este de 12,8 milioane de euro, iar proiectantul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

– 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
– 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
– 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
– 4 luni – asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție
– 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0726 221 596 pe WhatsApp sau Signal

1 COMENTARIU

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău