Imaginea unei localități poate să fie relevantă și în momentul în care îi vizitezi gara. Din păcate, în acest caz, autoritățile locale nu se pot implica, pe motiv că gările, considerate obiective strategice, au rămas în proprietatea CFR-ului.
Începem cu Gara de Vest din Ploiești… La primele ore ale dimineții este forfotă. Deși modernizată în urmă cu câțiva ani, în momentul în care calea ferată a fost reabilitată cu fonduri europene, fiind inclus tronsonul în Coridorul IV Pan European, Gara de Vest nu poate să impresioneze pe nimeni. Imaginea este dezolantă. Pereții exteriori sunt scorojiți, iar tabla clădirii pare afectată de intemperii… Undeva pe o canapea ruptă stă un om al străzii care se vaită. În sala de așteptare este cald, dar în afară de oamenii străzii puțini sunt călătorii care preferă să aștepte trenul aici… Lumea își cumpără bilete și așteaptă trenul pe peroane, la aer…
Gara Buda este una dintre cele mai mici gări din Prahova. Clădirea este destul de bine întreținută, cel puțin la exterior. Pe vremuri, zeci de persoane din Buda făceau naveta la Slănic cu trenul. Chiar dacă ruta Buda – Slănic era considerată una secundară, gara a avut o importanță strategică în dezvoltarea localității. Acum, aici opresc în principal trenurile care merg spre munte sau spre București.
Gara Câmpina este mică, dar cel puțin clădirea a fost reabilitată. Din fericire lipsesc gunoaiele, însă toaleta este în continuare închisă, probabil după ce a picat pradă devastării. În urmă cu aproape cinci ani, gara a fost modernizată. Dezavantajul este că a fost amplasată foarte departe de zona centrală a orașului. Dar în toată povestea asta poate există și un avantaj. Călătorul are ocazia să admire zona de case a municipiului…
Halta Nistorești este o rușine pentru cei care se ocupă de întreținerea gărilor. Clădirea a fost devastată complet. S-a furat aproape totul.
Locuitorii din Breaza au însă și o altă gară: Gara Breaza Nord. Clădirea este cu o arhitectură deosebită. Păcat însă că la etajele superioare au fost sparte geamurile, iar soluția provizorie nu a dat rezultate. Prin urmare, călătorul are parte de o imagine dezolantă.
Orașul Comarnic este străbătut nu doar de DN1, ci și de calea ferată Ploiești – Brașov, cu haltele Posada și Valea Largă.
De departe însă, gările reprezentative ale Prahovei rămân Gara Sinaia și Gara Bușteni.
Cum ți se pare subiectul?